AR ESI PASIRUOŠUSI SĖKMINGAM VERSLUI ir visoms galimybėms?

Atlik nemokamą 3 min testą ir gauk veiksmų planą iškart!

prekyba internetu

Prekyba internetu: viskas, ką reikia žinoti

Ar žinojai, jog šiuo metu prekyba internetu itin klesti? Taip, tikimasi, kad internetinių parduotuvių pardavimai šį dešimtmetį išaugs 385%. 

Todėl dabar yra pats geriausias laikas pradėti prekybą internetu!

O kad Tau būtų lengviau pradėti tikrai pelningą verslą, šiame straipsnyje surašiau pagrindinius dalykus, kuriuos privalai žinoti:

Prekybos internetu verslo modeliai

Taigi, ką ir kaip pardavinėti internetu, ir kaip iš to užsidirbti? Pristatau tau pačius populiariausius prekybos internetu modelius, kuriuos turėtum žinoti. 

Dropshipingas

Dropshipingas yra paprasčiausia elektroninės prekybos forma, kuri leidžia sukurti parduotuvę ir parduoti prekes dar jų neturint. Tik gavus apmokėjimą iš kliento, prekė yra užsakoma iš tiekėjo, tad  nereikia rūpintis atsagų tvarkymu ir sandėliavimu. Viena iš mano podcasto pašnekovių Justė Šoblinskaitė būtent taip ir pradėjo savo verslą. Susiradus tiekėjus ir neturėdama prekių sukūrė elektroninę parduotuvę, priėmė pirmuosius užsakymus ir pradėjo prekiauti vaikiškais baldais!

Didmeninė prekyba

Didmeninė prekyba ir sandėliavimas pradžioje reikalauja daug investicijų – reikia tvarkyti atsargas ir likučius, sekti klientų užsakymus ir siuntimo informaciją, investuoti į pačią sandėlio erdvę. Prekiaujant didmena galima dirbti tiek su įmonėmis, tiek su individualiais klientais taip maksimizuojant uždarbį. 

Šis verslo modelis Lietuvoje nėra labai populiarus, kadangi dauguma įmonių, užsiimančių mažmenine prekyba, susiranda tiekėjus iš kitų šalių, tačiau atradus nišą ir Lietuvoje tokia veikla gali būti sėkminga. Vienas iš pavyzdžių galėtų būti įmonė Irpeta, kuri specializuojasi drabužių prekyboje.

Mažmeninė prekyba

Tai tradicinis mažmeninės prekybos modelis, kuomet verslas parduoda produktus asmenims. Pradžioje šis verslas nereikalauja daug investicijų, ypač jei prekiaujama rankų darbo ar pagal užsakymą gaminamais produktais, kurie gaminami tik po užsakymo apmokėjimo. 

Pagrindinis skirtumas tarp mažmeninės ir didmeninės prekybos yra tas, jog mažmenininkai dažniausiai perka prekes iš didmenininkų ir parduoda produktus mažesniais kiekiais bei didesne kaina galutiniam vartotojui arba gamina juos patys. Puikus pavyzdys yra Gomama podcast’o pašnekovės Giedrės minimalistinių papuošalų brendas CodeM jewelry.   

Skaitmeninė produkcija

Skaitmeninėje eroje skaitmeninė produkcija itin dažnai pasitaikantis e komercijos verslo modelis. Skaitmeniniai produktai neturi fizinės formos ir gali būti lengvai parsisiunčiami į bet kokį prietaisą. 

Tai gali būti įvairūs info produktai kaip produktų gidai, elektroninės knygos bei šablonai kitiems verslininkams, pvz. nuotraukų presetai ar internetinių svetainių šablonai.

Prekių ar paslaugų prenumerata / narystės modelis

Dažniausiai pasitaikantis prenumeratos verslo modelis yra klientams reguliariai pristatoma produktų dėžutė. Dažniausiai šių verslų veiklos sritys yra sveikata, grožis, mada ir maistas. 

Puikūs pavyzdžiai yra Sapiens vitaminų prenumerata ar 7pack sveiko maisto ruošiniai į namus. Taip pat, yra ir daug kitų verslų naudojančių prenumeratos modelį, kaip pvz. Netflix narystė, sporto klubo narystė ar net Gomama klubo narystė. Tokių verslų pranašumas yra stabilios pajamos, nes visuomet žinai tikslų prenumeratorių skaičių.

smulkus verslas

Kaip pradėti prekybą internetu?

Jei jau išsirinkai rinką ir produktus, kuriais nori prekiauti, laikas suplanuoti kaip pradėsi prekybą internetu. 

Taigi, nuo ko pradėti?

Žingsnis #1

Pasidaryk rinkos analizę

Prieš pradedant naują veiklą visuomet labai svarbu sužinoti kokie žaidėjai šiuo metu yra rinkoje, koks jų konkurencinis pranašumas bei kaip gali susikurti savo pranašumą.

Žingsnis #2

Susidėliok asortimentą

Taip pat labai svarbu susidėlioti pradinį asortimentą ir vėliau, pradėjus prekybą, taikyti jį pagal klientų poreikius. Apie tai kaip susidėlioti startinį prekių asortimentą gali sužinoti Gomama kurse su elektroninės prekybos specialiste Justina Runiene.

Žingsnis #3

Identifikuok potencialius klientus ir susikurk tikslinio kliento avatarą

Itin svarbu žinoti savo tikslinį klientą, kad būtų kuo lengviau jį pasiekti ir sukurti jam tinkamą pasiūlymą. Svarbu apgalvoti, su kokiomis problemomis jie susiduria ir kaip Tavo produktas ar paslaugos jam gali padėti.

Žingsnis #4

Pasidaryk online platformų analizę ir išsirink Tau tinkamiausią

Šiuo metu yra daug skirtingų platformų, kuriose gali prekiauti savo produktais net ir neturėdama savo elektroninės parduotuvės. Vienos populiariausių platformų yra:

Žingsnis #5

Kurk aukštos kokybės turinį, produktų aprašymus ir nuotraukas

Turinys elektroninėje prekyboje užima vieną svarbiausių vietų. Jei apsilankius parduotuvėje pirkėjas pamatys blogos kokybės nuotraukas ir produktų aprašymus su klaidomis, labai didelė tikimybė, jog pirkimas nebus įvykdytas. Tad itin svarbu kurti aukštos kokybės turinį.

Žingsnis #6

Apgalvok strategiją, kuri padėtų klientams rasti Tavo parduotuvę

Jei dar neturi verslo plano, labai rekomenduoju jį susikurti. Taip žinosi kiekvieną tolimesnį žingsnį ir nepasimesi verslo kūrimo kelyje. Kai pasiruoši verslo planą, pats laikas pereiti prie kito žingsnio ir susikurti marketingo strategiją, kuri padės greitai ir efektyviai pasiekti tikslinį klientą bei pradėti vykdyti pardavimus. 

Daugiau išsamios iformacijos šiomis temomis rasi kituose Gomama blogo įrašuose. 

Smulkaus verslo idėjos 2021 metams

⭐ Išskirtinių produktų pardavinėjimas Etsy parduotuvėje.

Etsy yra tarptautinė platforma, kurioje pirkėjai ieško išskirtinumo, mažų prekinių ženklų ir smulkiųjų verslų. Didėjant tvarumo ir minimalizmo tendencijoms, žmonės nori investuoti į išskirtinumą ir susikurti unikalų įvaizdį. 

Itin populiarios smulkiojo verslo idėjos, kurias gali pardavinėti Etsy platformoje:

  • Rankų darbo interjero detalės 
  • Personalizuotos dovanos
  • Meno darbai kaip paveikslai ar iliustracijos
  • Vestuvių dekoracijos
  • Rankų darbo papuošalai
  • Aksesuarai gyvūnams
  • Aksesuarai (šiuo metu itin populiaru – plaukų aksesuarai iš šilko!)
  • Unikalaus dizaino drabužiai

Jei ir tave domina prekyva Etsy platformoje, kviečiu tapti Gomama nare ir peržiūrėti labai išsamų kursą apie tai, kaip susikurti Etsy parduotuvę ir sėkmingai joje parduoti su Etsy specialiste Dovile Mikelėniene. 

⭐ Printables

Printables yra meno kūriniai, piešiniai, grafinio dizaino darbai arba paveikslėliai, kuriuos gali atsisiųsti internetu ir atsispausdinti. Tai yra puiki verslo idėja, nes įrankiai, kurių reikia norint sukurti ir parduoti savo spaudinius, yra lengvai prieinami, daugelis iš jų yra nemokami.

Printable

⭐ Grožio ir sveikatos prenumeratos dėžutės

Jei dirbi su grožio ar sveikatos produktais, puikus būdas yra prekiauti prenumeratos dėžutėmis. Tai gali būti atrinkti populiariausi, pritaikyti tam tikram odos tipui ar amžiaus grupei ar paprasčiausiai geriausiai įvertinti produktų rinkiniai. 

Grožio prenumeratos dėžutė

⭐ Šablonai internetinėms parduotuvėms

Šiomis dienomis kiekvienam verslui yra reikalinga elektroninė parduotuvė, tačiau ne kiekvienas nori daug kreiptis į profesionalus ir daug investuoti. Puikus būdas pagelbėti tokiems verslams yra prekyba internetinių svetainių šablonais. Klientui tereikia išsirinkti jam patinkančią temą ir ją įsirašyti.

⭐Drabužių ir aksesuarų nuoma

Prieš keletą metų Lietuvoje prasidėjusi naujiena – žinomų prekinių vardų drabužių bei aksesuarų nuoma – darosi vis populiaresnė. Tad viena iš galimų verslo idėjų yra rasti išskirtinius žinomų prekinių vardų drabužius ir užsiimti jų nuoma.

⭐ Personalizuoti drabužiai

Na ir šiuo metu vienas populiariausių smulkiųjų verslų yra prekyba personalizuotais drabužiais. Tereikia sukurti unikalų dizainą ir išsiskirti kūrėjų gretose. Svarbu paminėti, jog dauguma kūrėjų gamina produktus tik juos užsakius, tad tokiam verslui nebūtinos didelės investicijos.

Nuotrauka iš kuckis.lt

2021 metų tendencijos

Ką dar turėtum žinoti apie 2021 metų tendencijas elektroninėje prekyboje? Pasikonsultavus su el. prekybos specialiste Justina Runiene, žemiau pateikiu pačius svarbiausius dalykus, į kuriuos turi atkreipti dėmesį šiais metais. 

1. Pardavimų internetu augimas yra nesustabdomas

Elektroninės prekybos pardavimai nuolat auga, o apsipirkimas internetu tampa viena iš populiariausių veiklų internete. Prognozuojama, kad pasaulinės elektroninės prekybos pardavimai per metus išaugs 26,7 proc. iki 4,891 trilijono JAV dolerių 2021 m. (eMarketer, 2021). 

2. Covid-19 įtaka prekybai internetu

Ekspertai prognozuoja, kad koronaviruso poveikis e- komercijai nebus trumpalaikis, bet visi pokyčiai įsitvirtins ir liks net ir po COVID-19. Taip yra todėl, kad žmonės gali patogiai apsipirkti internetu, taupant laiką ir naudojantis bekontakčių mokėjimų privalumais.

3. Apsipirkinėjimas išmaniuoju telefonu

Elektroninės prekybos augimą iš dalies lėmė didėjantis mobiliųjų įrenginių naudojimas. Taip nutiko, nes vartotojai naudoja savo mobiliuosius įrenginius naršyti internete prieš priimant pirkimo sprendimus. 2020 m. bendras mobiliųjų įrenginių pardavimas siekė 2,66 trln. 

4. Jauni vartotojai kuria pokytį

Negalima paneigti pandemijos poveikio e. prekybai. Daugiau nei pusės vartotojų išlaidos internetu po koronaviruso pradžios ženkliai padidėjo. Nors šis perėjimas prie apsipirkimo internetu pastebimas tarp visų amžiaus grupių vartotojų, būtent jaunoji karta yra atsakinga už šią tendenciją.

5. Socialinių tinklų įtaka elektroninei prekybai

Socialiniai tinklai pakeitė mūsų gyvenimo būdą ir taip kaip per apsipirkinėjame. Tai puiki galimybė prekių ženklams pradėti galvoti kaip pagerinti savo įvaizdį socialiniuose tinkluose. Vartotojams daugiau laiko praleidžiant internete, elektroninės prekybos įmonės pasitelkti “Instagram” influencerių pagalbą, kad padidintų savo prekinio ženklo matomumą. 

6. Prekyba Etsy įgauna didesnį pagreitį

Prasidėjus karantinui ne vienas smulkusis verslas pradėjo galvoti apie prekybą internetu. Būtent Etsy platforma atvėrė galimybes smulkiesiems verslams ir jie sėkmingai galėjo perkelti savo verslą į interneto erdvę bei padidinti pajamas. 

Apie tai, kaip pradėti prekybą Etsy platformoje, kaip tapti matomu ir išsiskirti tarp šimtų tūkstančių kitų prekeivių ir netgi, kaip įforminti Etsy veikla sužinosi Gomama kursuose su Dovile Mikelėniene, Etsy specialiste. Kursus peržiūrėti gali NEMOKAMAI tapusi Gomama klubo nare!

Prisijunk, sutik naujas veiklias moteris kaip ir Tu, išsigrynink savo idėją ir pagaliau paversk ją realybe. Visos Gomama susirinkusios mamos labai nuoširdžiai dalijasi savo įžvalgomis, idėjomis, rezga naujas partnerystes ir svarbiausia – padeda viena kitai kaip viena didelė šeima!

apie mane

Dovilė Sinkė

Dovilė Sinkė

GoMama įkūrėja, verslo koučerė, kelių online verslų savininkė ir žaismingos dukrytės mama. Mane veža internetinio verslo plėtra - viskas, pradedant nuo idėjos išgryninimo iki tekstų optimizavimo, rinkodaros bei sistemų diegimo. Sėkmingai "pabėgusi" iš prestižinio darbo banke, siekiu padėti kitoms moterims susikurti daugiau laisvės, realizuoti save ir tapti nepriklausomom!

Kas yra Go Mama?

verslios mamos bendruomene kursai susitikimai gomama

GoMama yra pati kiečiausia verslių mamų bendruomenė. Čia rasi stiprų kitų mamų paramos ratą, žinias ir svarbiausia – pradėsi judėti pirmyn savo tiklų link!

nemokamas testas

Dovilė Sinkė

Ar esi pasiruošusi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori. ⤵️

Masterklasės

Karolina Slovcovaitė gomama kursai facebook reklama

Kaip pasiruošti sėkmingas Facebook reklamas?

Pats geriausias step-by-step gidas, kuriuo dalijasi Karolina Slovcovaitė - reklamos ekspertė, viena iš 10 Google čempionų Baltijos šalyse.
Sužinok, kodėl verta reklamuotis Facebook, kaip parinkti tinkamą reklamos tikslą, biudžetą, auditoriją ir formatą. Kur rasti įkvėpimo ir daugiau.

Dovilė Mikelėnienė kaip susikurti etsy

Kaip sukurti sėkmingą Etsy parduotuvę?

Sužinok, kaip sėkmingai parduoti produktus vienoje didžiausių pardavimo platformų Etsy.
Dovilė, Etsy rinkodaros specialistė, dalijasi geriausiais savo patarimais ir įžvalgomis kaip iškilti, padidinti pardavimus, kaip legalizuoti savo verslą ir kt.

Dominyka Venciute gomama versli mama Linkedin asmeninis prekes zenklas

Kaip sustiprinti asmeninį prekės ženklą LinkedIn?

Dr. Dominyka Venciūtė - asmeninio prekinio ženklo lyderė Lietuvoje ir ISM lektorė, išmokys Tave kaip tikslingai dirbti su savo asmeniniu prekės ženklu ir gauti didžiausią galimą naudą.
Kaip tikslingai susitvarkyti savo LinkedIn profilį, kokį turinį kurti: kas, kaip ir kada, praktiniai patarimai, geriausi pavyzdžiai ir įrankiai .

Indre Sirkiene Instagram kursai gomama

Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle?

Rinkodaros ir socialinių tinklų ekspertė Indrė Širkienė išmokys, kaip susikurti tvarkingą ir informatyvų profilį, kad būtum atrasta, kokį turinį kurti norint pasiekti tikslinę auditoriją ir kaip padidinti pardavimus.
Taip pat, naujausios Instagram tendencijos, patarimai ir pavyzdžiai.

Visas masterklases galėsi peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama nare. 

Nori sužinoti daugiau apie Gomama narystę?

Čia rasi pačią kiečiausią lektorių bei mamų komandą, kurios mokosi kartu ir palaiko viena kitą. Tik įsivaizduok, kiek daug galėtum pasiekti turėdama prieigą prie geriausių verslo ir rinkodaros ekspertų, aukštos kokybės masterklasių ir privačių sesijų?

Nori sužinoti daugiau apie Gomama narystę?

Sužinok apie mūsų masterklases, sesijas su ekspertais, susitikimus ir kitus Gomama bendruomenės pranašumus, kainas bei tapk Gomama nare!