Ar žinojai, jog šiuo metu prekyba internetu itin klesti? Taip, tikimasi, kad internetinių parduotuvių pardavimai šį dešimtmetį išaugs 385%.
Todėl dabar yra pats geriausias laikas pradėti prekybą internetu!
O kad Tau būtų lengviau pradėti tikrai pelningą verslą, šiame straipsnyje surašiau pagrindinius dalykus, kuriuos privalai žinoti:
Prekybos internetu verslo modeliai
Taigi, ką ir kaip pardavinėti internetu, ir kaip iš to užsidirbti? Pristatau tau pačius populiariausius prekybos internetu modelius, kuriuos turėtum žinoti.
Dropshipingas
Dropshipingas yra paprasčiausia elektroninės prekybos forma, kuri leidžia sukurti parduotuvę ir parduoti prekes dar jų neturint. Tik gavus apmokėjimą iš kliento, prekė yra užsakoma iš tiekėjo, tad nereikia rūpintis atsagų tvarkymu ir sandėliavimu. Viena iš mano podcasto pašnekovių Justė Šoblinskaitė būtent taip ir pradėjo savo verslą. Susiradus tiekėjus ir neturėdama prekių sukūrė elektroninę parduotuvę, priėmė pirmuosius užsakymus ir pradėjo prekiauti vaikiškais baldais!
Didmeninė prekyba
Didmeninė prekyba ir sandėliavimas pradžioje reikalauja daug investicijų – reikia tvarkyti atsargas ir likučius, sekti klientų užsakymus ir siuntimo informaciją, investuoti į pačią sandėlio erdvę. Prekiaujant didmena galima dirbti tiek su įmonėmis, tiek su individualiais klientais taip maksimizuojant uždarbį.
Šis verslo modelis Lietuvoje nėra labai populiarus, kadangi dauguma įmonių, užsiimančių mažmenine prekyba, susiranda tiekėjus iš kitų šalių, tačiau atradus nišą ir Lietuvoje tokia veikla gali būti sėkminga. Vienas iš pavyzdžių galėtų būti įmonė Irpeta, kuri specializuojasi drabužių prekyboje.
Mažmeninė prekyba
Tai tradicinis mažmeninės prekybos modelis, kuomet verslas parduoda produktus asmenims. Pradžioje šis verslas nereikalauja daug investicijų, ypač jei prekiaujama rankų darbo ar pagal užsakymą gaminamais produktais, kurie gaminami tik po užsakymo apmokėjimo.
Pagrindinis skirtumas tarp mažmeninės ir didmeninės prekybos yra tas, jog mažmenininkai dažniausiai perka prekes iš didmenininkų ir parduoda produktus mažesniais kiekiais bei didesne kaina galutiniam vartotojui arba gamina juos patys. Puikus pavyzdys yra Gomama podcast’o pašnekovės Giedrės minimalistinių papuošalų brendas CodeM jewelry.
Skaitmeninė produkcija
Skaitmeninėje eroje skaitmeninė produkcija itin dažnai pasitaikantis e komercijos verslo modelis. Skaitmeniniai produktai neturi fizinės formos ir gali būti lengvai parsisiunčiami į bet kokį prietaisą.
Tai gali būti įvairūs info produktai kaip produktų gidai, elektroninės knygos bei šablonai kitiems verslininkams, pvz. nuotraukų presetai ar internetinių svetainių šablonai.
Prekių ar paslaugų prenumerata / narystės modelis
Dažniausiai pasitaikantis prenumeratos verslo modelis yra klientams reguliariai pristatoma produktų dėžutė. Dažniausiai šių verslų veiklos sritys yra sveikata, grožis, mada ir maistas.
Puikūs pavyzdžiai yra Sapiens vitaminų prenumerata ar 7pack sveiko maisto ruošiniai į namus. Taip pat, yra ir daug kitų verslų naudojančių prenumeratos modelį, kaip pvz. Netflix narystė, sporto klubo narystė ar net Gomama klubo narystė. Tokių verslų pranašumas yra stabilios pajamos, nes visuomet žinai tikslų prenumeratorių skaičių.
Kaip pradėti prekybą internetu?
Jei jau išsirinkai rinką ir produktus, kuriais nori prekiauti, laikas suplanuoti kaip pradėsi prekybą internetu.
Taigi, nuo ko pradėti?
Pasidaryk rinkos analizę
Prieš pradedant naują veiklą visuomet labai svarbu sužinoti kokie žaidėjai šiuo metu yra rinkoje, koks jų konkurencinis pranašumas bei kaip gali susikurti savo pranašumą.
Susidėliok asortimentą
Taip pat labai svarbu susidėlioti pradinį asortimentą ir vėliau, pradėjus prekybą, taikyti jį pagal klientų poreikius. Apie tai kaip susidėlioti startinį prekių asortimentą gali sužinoti Gomama kurse su elektroninės prekybos specialiste Justina Runiene.
Identifikuok potencialius klientus ir susikurk tikslinio kliento avatarą
Itin svarbu žinoti savo tikslinį klientą, kad būtų kuo lengviau jį pasiekti ir sukurti jam tinkamą pasiūlymą. Svarbu apgalvoti, su kokiomis problemomis jie susiduria ir kaip Tavo produktas ar paslaugos jam gali padėti.
Pasidaryk online platformų analizę ir išsirink Tau tinkamiausią
Šiuo metu yra daug skirtingų platformų, kuriose gali prekiauti savo produktais net ir neturėdama savo elektroninės parduotuvės. Vienos populiariausių platformų yra:
Kurk aukštos kokybės turinį, produktų aprašymus ir nuotraukas
Turinys elektroninėje prekyboje užima vieną svarbiausių vietų. Jei apsilankius parduotuvėje pirkėjas pamatys blogos kokybės nuotraukas ir produktų aprašymus su klaidomis, labai didelė tikimybė, jog pirkimas nebus įvykdytas. Tad itin svarbu kurti aukštos kokybės turinį.
Apgalvok strategiją, kuri padėtų klientams rasti Tavo parduotuvę
Jei dar neturi verslo plano, labai rekomenduoju jį susikurti. Taip žinosi kiekvieną tolimesnį žingsnį ir nepasimesi verslo kūrimo kelyje. Kai pasiruoši verslo planą, pats laikas pereiti prie kito žingsnio ir susikurti marketingo strategiją, kuri padės greitai ir efektyviai pasiekti tikslinį klientą bei pradėti vykdyti pardavimus.
Daugiau išsamios iformacijos šiomis temomis rasi kituose Gomama blogo įrašuose.
Smulkaus verslo idėjos 2021 metams
⭐ Išskirtinių produktų pardavinėjimas Etsy parduotuvėje.
Etsy yra tarptautinė platforma, kurioje pirkėjai ieško išskirtinumo, mažų prekinių ženklų ir smulkiųjų verslų. Didėjant tvarumo ir minimalizmo tendencijoms, žmonės nori investuoti į išskirtinumą ir susikurti unikalų įvaizdį.
Itin populiarios smulkiojo verslo idėjos, kurias gali pardavinėti Etsy platformoje:
- Rankų darbo interjero detalės
- Personalizuotos dovanos
- Meno darbai kaip paveikslai ar iliustracijos
- Vestuvių dekoracijos
- Rankų darbo papuošalai
- Aksesuarai gyvūnams
- Aksesuarai (šiuo metu itin populiaru – plaukų aksesuarai iš šilko!)
- Unikalaus dizaino drabužiai
Jei ir tave domina prekyva Etsy platformoje, kviečiu tapti Gomama nare ir peržiūrėti labai išsamų kursą apie tai, kaip susikurti Etsy parduotuvę ir sėkmingai joje parduoti su Etsy specialiste Dovile Mikelėniene.
⭐ Printables
Printables yra meno kūriniai, piešiniai, grafinio dizaino darbai arba paveikslėliai, kuriuos gali atsisiųsti internetu ir atsispausdinti. Tai yra puiki verslo idėja, nes įrankiai, kurių reikia norint sukurti ir parduoti savo spaudinius, yra lengvai prieinami, daugelis iš jų yra nemokami.
⭐ Grožio ir sveikatos prenumeratos dėžutės
Jei dirbi su grožio ar sveikatos produktais, puikus būdas yra prekiauti prenumeratos dėžutėmis. Tai gali būti atrinkti populiariausi, pritaikyti tam tikram odos tipui ar amžiaus grupei ar paprasčiausiai geriausiai įvertinti produktų rinkiniai.
⭐ Šablonai internetinėms parduotuvėms
Šiomis dienomis kiekvienam verslui yra reikalinga elektroninė parduotuvė, tačiau ne kiekvienas nori daug kreiptis į profesionalus ir daug investuoti. Puikus būdas pagelbėti tokiems verslams yra prekyba internetinių svetainių šablonais. Klientui tereikia išsirinkti jam patinkančią temą ir ją įsirašyti.
⭐Drabužių ir aksesuarų nuoma
Prieš keletą metų Lietuvoje prasidėjusi naujiena – žinomų prekinių vardų drabužių bei aksesuarų nuoma – darosi vis populiaresnė. Tad viena iš galimų verslo idėjų yra rasti išskirtinius žinomų prekinių vardų drabužius ir užsiimti jų nuoma.
⭐ Personalizuoti drabužiai
Na ir šiuo metu vienas populiariausių smulkiųjų verslų yra prekyba personalizuotais drabužiais. Tereikia sukurti unikalų dizainą ir išsiskirti kūrėjų gretose. Svarbu paminėti, jog dauguma kūrėjų gamina produktus tik juos užsakius, tad tokiam verslui nebūtinos didelės investicijos.
2021 metų tendencijos
Ką dar turėtum žinoti apie 2021 metų tendencijas elektroninėje prekyboje? Pasikonsultavus su el. prekybos specialiste Justina Runiene, žemiau pateikiu pačius svarbiausius dalykus, į kuriuos turi atkreipti dėmesį šiais metais.
1. Pardavimų internetu augimas yra nesustabdomas
Elektroninės prekybos pardavimai nuolat auga, o apsipirkimas internetu tampa viena iš populiariausių veiklų internete. Prognozuojama, kad pasaulinės elektroninės prekybos pardavimai per metus išaugs 26,7 proc. iki 4,891 trilijono JAV dolerių 2021 m. (eMarketer, 2021).
2. Covid-19 įtaka prekybai internetu
Ekspertai prognozuoja, kad koronaviruso poveikis e- komercijai nebus trumpalaikis, bet visi pokyčiai įsitvirtins ir liks net ir po COVID-19. Taip yra todėl, kad žmonės gali patogiai apsipirkti internetu, taupant laiką ir naudojantis bekontakčių mokėjimų privalumais.
3. Apsipirkinėjimas išmaniuoju telefonu
Elektroninės prekybos augimą iš dalies lėmė didėjantis mobiliųjų įrenginių naudojimas. Taip nutiko, nes vartotojai naudoja savo mobiliuosius įrenginius naršyti internete prieš priimant pirkimo sprendimus. 2020 m. bendras mobiliųjų įrenginių pardavimas siekė 2,66 trln.
4. Jauni vartotojai kuria pokytį
Negalima paneigti pandemijos poveikio e. prekybai. Daugiau nei pusės vartotojų išlaidos internetu po koronaviruso pradžios ženkliai padidėjo. Nors šis perėjimas prie apsipirkimo internetu pastebimas tarp visų amžiaus grupių vartotojų, būtent jaunoji karta yra atsakinga už šią tendenciją.
5. Socialinių tinklų įtaka elektroninei prekybai
Socialiniai tinklai pakeitė mūsų gyvenimo būdą ir taip kaip per apsipirkinėjame. Tai puiki galimybė prekių ženklams pradėti galvoti kaip pagerinti savo įvaizdį socialiniuose tinkluose. Vartotojams daugiau laiko praleidžiant internete, elektroninės prekybos įmonės pasitelkti “Instagram” influencerių pagalbą, kad padidintų savo prekinio ženklo matomumą.
6. Prekyba Etsy įgauna didesnį pagreitį
Prasidėjus karantinui ne vienas smulkusis verslas pradėjo galvoti apie prekybą internetu. Būtent Etsy platforma atvėrė galimybes smulkiesiems verslams ir jie sėkmingai galėjo perkelti savo verslą į interneto erdvę bei padidinti pajamas.
Apie tai, kaip pradėti prekybą Etsy platformoje, kaip tapti matomu ir išsiskirti tarp šimtų tūkstančių kitų prekeivių ir netgi, kaip įforminti Etsy veikla sužinosi Gomama kursuose su Dovile Mikelėniene, Etsy specialiste. Kursus peržiūrėti gali NEMOKAMAI tapusi Gomama klubo nare!
Prisijunk, sutik naujas veiklias moteris kaip ir Tu, išsigrynink savo idėją ir pagaliau paversk ją realybe. Visos Gomama susirinkusios mamos labai nuoširdžiai dalijasi savo įžvalgomis, idėjomis, rezga naujas partnerystes ir svarbiausia – padeda viena kitai kaip viena didelė šeima!