Dažnai girdi, jog norint sukurti stiprų ir efektyvų marketingą reikalinga marketingo strategija?
Nori susikurti marketingo strategiją ir stiprų pozicionavimą, tačiau nežinai nuo ko pradėti? O galbūt dar tik pradėjai domėtis kaip veikia rinkodara?
Šiame gide papasakosiu, ką svarbiausia žinoti prieš pradedant. O taip pat rasi:
Kas yra marketingo strategija ir kodėl ji svarbi?
Marketingo strategija yra planas, kuriamas su ilgalaikiu požiūriu į Tavo verslo veiklą ar produktus. Šios strategijos tikslas yra sukurti tvarų ir sėkmingą verslą pasiekiant potencialius klientus ir paverčiant juos nuolatiniais klientais. Aiški rinkodaros strategija padeda nustatyti tikslinį klientą, suprasti įmonės pasiūlymą ir kuriamą vertę.
Kuo skiriasi marketingo strategija nuo marketingo plano?
Rinkodaros strategija apima didesnį vaizdą, joje nurodomas vertės pasiūlymas ir kiti pagrindiniai prekės ženklo elementai. Strategija yra naudojama kaip pagrindas rinkodaros planui, kuriame pateikiama jau konkrečios kampanijos informacija ir įgyvendinimo planas.
Įmonė, turinti aiškų pozicionavimą ir mokanti jį iškomunikuoti, išsiskiria profesionalumu. Rinkodaros strategija padeda sukurti prekės ženklo autentiškumą, klientų lojalumą kartu suteikdama aiškų planą kaip iškomunikuoti kuriamą vertę kitiems.
Svarbiausi žingsniai kuriant marketingo strategiją
Norint sukurti strategiją, reikia pradėti nuo savo verslo, konkurentų ir rinkos suvokimo. Jei turi susikūrusi verslo planą, čia jis bus itin naudingas.
Dar neturi verslo plano? Skaityk gidą Verslo planas: Visa informacija nuo A iki Z!
Taigi, nuo ko pradėti?
Apibrėžk savo tikslinį klientą.
Pagalvok, kokią tikslinę rinką bandai pasiekti su savo produktu ar paslauga? Kokie jų demografiniai rodikliai? Su kokiomis problemomis jie susiduria ir kokios vertybės turi įtakos jų pirkimo sprendimams? Norint sukurti veiksmingą rinkodaros žinutę reikia suprasti, su kuo kalbi ir ko jiems reikia.
Suprask, kokias emocijas nori, jog tavo produktas sukurtų?
Skirk laiko ir suprask, kokie Tavo siūlomos prekės ar paslaugos privalumai? Kaip jie gali padėti Tavo potencialiam klientui? Efektyviausia rinkodara sukelia vartotojui tam tikras emocijas ir jų dėka yra sukuriamas stipresnis ryšys.
Ar pastebėjai, jog su dauguma televizijos reklamų yra bandoma paveikti žiūrovo emocijas? Svarbu susitapatinti su potencialiu klientu, suprasti kas jam yra svarbu, kokios jos problemos, kaip Tavo pasiūlymas jam gali padėti ir perteikti tai jiems rinkodaros pagalba.
Išanalizuok savo konkurentus.
Norint būti pastebėtais, labai svarbu išsiskirti rinkoje. Atrask savo konkurencinį pranašumą, kuris padės atskirti savo prekės ženklą ir produktus nuo kitų. Pagalvok, kas svarbiausia Tavo tiksliniam klientui?
Sukurk unikalų vertės pasiūlymą.
Turint informaciją apie tikslinę auditoriją ir konkurenciją sukurk unikalų pasiūlymą. Tai teiginys, kuris padės suprasti Tavo verslo esmę, kokį klientą norima pasiekti, kokią naudą ir pridėtinę vertę galite sukurti bei kodėl klientai turėtų rinktis būtent jus.
Kaip galėtų atrodyti unikalus vertės pasiūlymas?
Galbūt vienintė siūlai tokios prekės greitą pristatymą tiesiai į namus, prekiauji tik organiškais produktais ar suteiki naują patirtį kaip pvz., Airbnb pasiūlymas yra pažadas patirti naujus keliavimo būdus.
Susiplanuok reikalingus išteklius
Suplanuotas biudžetas padės užtikrinti sėkmingą vadovavimąsi rinkodaros planu, tačiau reikia nepamiršti, jog pinigai nėra vieninteliai ištekliai. Žmonių įgūdžiai, įvairūs kontaktai ir asmeniniai ryšiai taip pat gali pagelbėti kuriant rinkodaros strategiją.

Apibrėžk rinkodaros metodus ir kanalus
Susidėliojus visus taškus, taip pat svarbu pasirinkti marketingo metodų ir kanalų derinį, kuris labiausiai tiktų Tavo verslui ir padėtų sukurti efektyvią reklamą bei pasiekti užsibrėžtų tikslų.
Turint marketingo strategiją, ją galima naudoti kaip pagrindą sukurti efektyvų rinkodaros planą, kuris padės pasiekti tikslinę auditoriją ir pozicionuoti savo verslą, kaip geriausią sprendimą kliento problemoms.
Keletą galimų reklamos kanalų:
- Šiomis dienomis vienas populiariausių marketingo kanalų yra socialiniai tinklai. Jei tavo tikslinė auditorija 18-30 metų amžiaus, vertėtų pagalvoti apie Instagram platformą, jei auditorija vyresnė tikėtina, jog Facebook socialinis tinklas būtų aktualesnis.
- Vien matomumo socialiniuose tinkluose nepakanka – dažnas investuoja ir į Facebook bei Instagram reklamas, kad pasiektų didesnę auditoriją ir primintų potencialiam klientui apie save.
- Taip pat, priklausomai nuo verslo tipo, galima investuoti į vitrinas ir lauko reklamą.
- Influencer’iai yra dar vienas daug kam pasiteisinęs būdas pasiekti tikslinę auditoriją ir gauti daugiau žinomumo.
- Matomumas paieškos sistemose gali taip pat tapti didžiuliu Tavo verslo pranašumu, ypač jei konkurentai to nėra išnaudoję. Todėl verta apmąstyti SEO (angl. Search Engine Optimization) strategiją ir raktažodžius, palei kuriuos Tavo verslas bus randamas.
- Nesvarbu, kurį reklamos kanalą pasirinksi, nepamiršk email marketingo veiksmingumo. Tai yra pats geriausias būdas priminti klientui apie save ir paskatinti padaryti pirkimą.
Jei tave domina aukščiau išvardyti kanalai ir kaip tu gali tapti matomu socialiniuose tinkluose, susikurti Facebook ir Instagram reklamas, susitvarkyti SEO ir vesti email marketingą – gera žinia! Visomis šiomis temomis esame Tau paruošę po atskirą išsamų kursą Gomama platformoje.
Marketingo strategijos įgyvendinimas
1. Nusistatyk tinkamus lūkesčius
Prisimink, jog per vieną naktį niekas neįvyks, tai yra maratonas, o ne sprintas. Tad užtruks šiek tiek laiko, kol pamatysi pirmuosius rezultatus, tačiau laukti tikrai verta! Sukūrus tvirtą pagrindą, vėliau viskas vyks daug greičiau ir paprasčiau.
2. Pasirūpink reikiamais resursais
Dažnai kai tik pradedame, viską darome patys dėl resursų stygiaus. Pasinaudok žingsniais aprašytais viršuje, atsakyk į klausimus ir imkis pirmųjų veiksmų pati. Taip pat pagalvok galbūt reikės tam tikrų priemonių, sistemų įdiegimo ar mokymų?
Jei trūksta žinių, Gomama platformoje rasi išsamių kursų šia tema.
3. Susidėliok marketingo plano tvarkaraštį ir užduotis
Labai svarbu didelius projektus padalinti į smulkesnes užduotis ir nustatyti aiškius terminus. Taip bus lengviau sekti visą procesą ir suprasti, kas už kokią užduotį yra atsakingas. Yra daug skirtingų programų, kurios palengvins šį procesą, tad belieka išsirinkti labiausiai tinkančią ir efektyviai vykdyti naujus projektus.

4. Nusistatyk pagrindinius veiklos rodiklius (KPIs)
Šie rodikliai padės sistemingai sekti vykdomą veiklą ir pagrindinius rodiklius. Taip lengviau pastebėti kas veikia geriausiai bei ką reikėtų tobulinti ar keisti. Taip pat svarbu nepamiršti nustatyti kas kiek laiko pagrindiniai rodikliai bus stebimi.
Ką svarbu sekti? Tai visiškai priklauso nuo verslo tipo ir išsikeltų tikslų, tačiau dažniausiai matuojami rodikliai yra:
- Naujų klientų skaičius
- Pardavimų pokytis
- Svetainės lankomumas
- Konversijos – kiek žmonių atidarė laišką, paspaudė ant nuorodos ar įvykdė pirkimą.
5. Analizuok ir nebijok pakeitimų
Marketingo planas dažnai yra tik žemėlapis, tačiau svarbu prisitaikyti prie esamos situacijos. Jei keičiasi aplinkybės, nebijok koreguoti plano. Juk iš anksto visko numatyti neina. Tad labai svarbu analizuoti pasiektus rezultatus, stebėti kaip reaguoja klientai ir prisitaikyti.
Kas toliau?
Jei pasinaudojai mūsų patarimais ir sėdai darbuotis ties savo marketingo strategija – sveikinu, esi gerame kelyje ir aš nekantrauju išgirsti daugiau apie Tavo sėkmę!
O jei norėtum sužinoti daugiau, pasitarti su ekspertais ir kitomis mamomis, kurios perėjo ar kaip tik šiuo metu tai daro – kviečiu prisijungti prie veiklių mamų klubo! Sutik, tu tikrai nusipelnai būti Gomama nare!