fbpx

Registruokis Back to Business renginių ciklui Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune, ir laimėk stipendiją savo verslo vystymui

verslo planas pavyzdys

Verslo Planas: Visa Informacija nuo A iki Z

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

Ar nori įkurti savo verslą, tačiau nežinai nuo ko pradėti ir kaip užsidirbti pinigų? Atrodo, jog idėjų turi labai daug, tačiau nepavyksta susidėlioti bendro vaizdo? 

Geriausias būdas pradėti – nuspręsti kuria kryptimi nori eiti ir pasiruošti verslo planą, kuris padės susidėlioti visus taškus.

Nežinai nuo ko pradėti kurti verslo planą? Nesijaudink, tu ne viena. 

Šiame gide papasakosiu, ką svarbiausia žinoti prieš pradedant:

  • Kas yra verslo planas ir kodėl svarbu jį turėti?
  • Kada reikėtų pasiruošti verslo planą?
  • Kokie svarbiausi žingsniai rašant verslo planą?
  • Kaip jį įgyvendinti?

Kas yra verslo planas ir kodėl svarbu jį turėti?

Verslo planas yra vienas svarbiausių dokumentų pradedant kurti savo verslą. Jame išsamiai išdėstomi tikslai ir būdai, kuriais tie tikslai bus pasiekti. 

Tai padeda lengviau stebėti verslo plėtros bei augimo procesą, sukurti aiškią viziją ir strategiją, taip pat verslo planas labai svarbus norint pritraukti investuotojus. 

Tai pirmas žingsnis, sėkmingo verslo link, kuris padės suprasti kur esate, kur einate ir kur norite būti.

Taigi, kodėl svarbu turėti verslo planą?

1. Padeda suprasti ar turima verslo idėja yra įgyvendinama.

Verslo plano rašymas yra vienas geriausių būdų patikrinti, ar verslo idėja yra įgyvendinama ir ar verta bandyti ją įgyvendinti. 

Sudarius verslo planą ir pamačius, jog galimybės yra menkos, o rizikos didžiulės sutaupysi ne tik laiko bet ir pinigų ir galėsi imtis kitos idėjos ar tobulinti turimą. 

Gali atrodyti, jog idėja yra itin originali ir tam nereikalinga jokia analizė, tačiau kuo daugiau žinosi apie savo konkurentus, potencialius klientus ir geriau pažinsi rinką, tuo turėsi daugiau šansų sukurti sėkmingą ir pelningą verslą. 

2. Lengviau priimti svarbius verslo sprendimus.

Verslo planas padeda ir praverčia įvairiausiose situacijose, tačiau pagrindinis dalykas, dėl kurio privalu turėti verslo planą, yra sudėtingi ir svarbūs sprendimai, nuo kurių priklauso įmonės ateitis. Būtent todėl prieš pradedant jį kurti, reikia pagalvoti apie svarbiausius verslo komponentus kaip pvz. produkcija ar rinkodaros strategija ir sau atsakyti į sunkiausius kylančius klausimus. 

Žinodama atsakymus į šiuos klausimus ir turėdama aiškią viziją ir planą, vėliau bus lengviau priimti tikslingus verslo sprendimus. 

3. Padeda identifikuoti verslo idėjos silpnybes ir trūkumus.

Prieš kuriant verslo planą labai svarbu įvertinti veiklos stiprybes, silpnybes, grėsmes ir galimybes arba trumpiau tariant padaryti SSGG analizę. Tai padeda lengviau suprasti, kuriems punktams reikalinga papildoma analizė. 

Iš anksto pamačius ir įsivertinus galimas grėsmes, verslo planas gali padėti pastebėti kritines klaidas dar prieš joms atsirandant. 

Taip pat turint savo verslo analizę bus lengviau analizuoti konkurentus ir jų veiklą.

4. Lengviau nusistatyti tikslus.

Be aiškaus verslo plano išsikelti tikslai gali būti labai netikslūs ar net neatitikti bendros vizijos, todėl aiški strategija yra itin reikalinga. Ji padeda išsikelti naujus tikslus, rasti tinkamiausias priemones jiems pasiekti bei padeda sistemingai ir optimizuotai siekti ateities vizijos. 

verslo planas pavyzdys

5. Padeda stebėti verslo plėtros bei augimo procesą.

Tiksliai žinant kokie yra įmonės pusmečio, metų ar penkerių metų tikslai ir turint konkretų planą kaip juos pasiekti, galima lengvai stebėti verslo plėtros bei augimo procesą ir laiku pastebėti klaidas ar priežastis, dėl kurių tam tikri siekiai nėra pasiekiami ar buvo pasiekti greičiau nei buvo planuota. 

Tai padeda suprasti kokių atitinkamų priemonių reikia imtis ir pradeda greičiau išspręsti susidariusias problemas ar pasinaudoti atsiradusiomis galimybėmis.

6. Padeda įvertinti ir sumažinti riziką.

Kiekvienas verslas yra rizikingas, tačiau tų rizikų neverta bijoti turint aiškų veiksmų planą. Rinkos supratimas, stiprybių, silpnybių, grėsmių bei galimybių išgryninimas, išlaidų bei pajamų prognozės ir aiškus planas sumažina galimų rizikų sąrašą. 

Turėdama aiškų verslo planą palieki mažiau vietos nenumatytiems atvejams, o jiems įvykus žinai, kokie turi būti tolimesni žingsniai. 

7. Padeda gauti finansavimą.

Daugumai verslų reikia pradinio kapitalo norint pradėti veiklą, tačiau be gerai paruošto verslo plano galimybės gauti finansavimą tiek iš banko, tiek iš investuotojų yra labai menkos. 

Finansavimas labai svarbus galvojant apie verslo plėtra. Niekas nenori investuoti į viziją, be konkretaus veiksmų plano. Susidėliojus visus svarbiausius žingsnius sumažinsi rizikas ir atrodysi patikimiau. 

8. Lengviau matyti bendrą vaizdą.

Atsižvelgiant į visas aukščiau paminėtas priežastis, dėl kurių kiekvienam reikia susikurti verslo planą, drąsiai galima teigti jog išsigryninus viziją ir sukūrus strategiją bus daug lengiau matyti bendrą vaizdą ir suprasti kaip ir dėl ko vyksta visi procesai ir ko norima pasiekti jų pagalba.

Įtikinau pasiruošti verslo planą? Einam toliau! 

Kada reikėtų pasiruošti verslo planą?

Gerai parašytas verslo planas yra raktas į sėkmę, būtent todėl labai svarbu jį turėti dar prieš pradedant įgyvendinti savo idėją. Plano rašymo procesas padeda išsigryninti savo idėją ir tikslinę auditoriją, įvertinti konkurencinę erdvę bei suprasti savo stiprybes. Tai itin svarbu norint paruošti pasiūlymą, kuriam negalėtų atsispirti nei vienas tavo tikslinis klientas. 

Taip pat, turint verslo planą, bus daug lengviau pradėti planuotis darbus bei dėlioti operacijas. Tiksliai žinosi kiekvieno žingsnio svarbą ir tikslą.

Jau pradėjai savo verslą ir turi verslo planą? 

Dar nepabėk! Labai rekomenduoju iš naujo peržiūrėti savo planą ir įsivertinti dabartinę verslo poziciją. Tai padės pamatyti naujas galimybes ir grėsmes, suteiks skaidrumo ir aiškumo bei padės planuoti tolimesnius žingsnius, kurie dar labiau sustiprins ir patobulins tavo verslą. 

Svarbiausi žingsniai rašant verslo planą

  1. Išsigrynink savo verslo idėją.
  2. Pažink savo tikslinę auditoriją ir įsivertink rinkos galimybes.
  3. Išsigrynink rinkodaros kanalus ir susikurk rinkodaros planą.
  4. Pažink konkurentus – rinkos analizė. 
  5. Susidėliok produktus ir paslaugas. 
  6. Įgalink socialinius tinklus.
  7. Išsikelk verslo tikslus.
  8. Suburk komandą.
  9. Aprašyk verslo procesus.
kaip uzsidirbti pinigu

Verslo plano įgyvendinimas

Atrodo per daug sudėtinga? Nepergyvenk, aš padėsiu viską susidėlioti žingsnis po žingsnio.

Žemiau rasi daugiau informacijos, ką svarbu žinoti kiekviename žingsnyje, kokius klausimus būtina atsakyti ir kodėl.

Žingsnis #1

1. Išsigrynink savo verslo motyvus, viziją ir misiją

Viskas prasideda nuo vidinės motyvacijos, kuri neleidžia sustoti ir motyvuoja siekti daugiau. Būtent dėl šios energijos gimsta genialios verslo idėjos! Tad labai svarbu suprasti:

  • kokie motyvai skatina pradėti šią veiklą
  • kokie gebėjimai galėtų pasitarnauti kuriant nuosavą verslą
  • kokį žmogų / auditoriją ir kodėl norima pasiekti.

Pradėk nuo verslo vizijos ir misijos, kurios bus pagrindas ant kurio tvirtai galės stovėti Tavo verslas. Tuomet laikas išsigryninti verslo stiprybes ir silpnybes bei suprasti kaip jas galėsi panaudoti savo naudai. Svarbu nepamiršti grėsmių ir galimybių, kurios padės lengviau įsivertinti bendrą vaizdą ir situaciją. 

Žingsnis #2

2. Pažink savo tikslinę auditoriją

Norint sukurti produktą ar paslaugą, kuri atitiktų kliento norus ir lūkesčius, pirma reikia pažinti savo klientą. Nuo ko pradėti? 

Susikurk idealaus kliento avatarą – tam padaryti pagalvok apie:

  • kliento lytį
  • amžių
  • gyvenamąją vietą
  • šeimyninę padėtį
  • pajamas
  • pomėgius. 

Taip pat labai svarbu suprasti su kokiomis problemomis ar iššūkiais susiduria tavo klientas ir kaip tavo siūloma prekė ar paslauga jam galėtų padėti. Tik susitapatinus su savo idealiu klientu galėsi sukurti pasiūlymą, kuris jį sudomins ir bus aktualus.

Žingsnis #3

3. Išsigrynink rinkodaros kanalus ir susikurk rinkodaros planą

Kitas labai svarbus žingsnis yra susikurti rinkodaros ir pardavimų strategiją. Pagalvok:

  • kuriuose kanaluose galima sužinoti apie panašia veikla užsiimančius verslus 
  • kur galima įsigyti panašių produktų ar paslaugų 
  • kokie motyvai skatina pirkti. 

Būtent šie klausimai padės išsigryninti kanalus, kurie yra aktualiausi tavo verslui, susikurti rinkodaros planą bei optimizuoti pardavimus.

Žingsnis #4

4. Pažink konkurentus ir įsivertink rinkos galimybes (rinkos analizė)

Vienas svarbiausių žingsnių prieš pradedant naują veiklą yra rinkos analizė. Čia svarbu suprasti rinkos tendencijas ir pažinti didžiuosius rinkos žaidėjus. Visiškai nesvarbu, ar konkurentų yra tik keletas, reikia suprasti jų konkurencinį pranašumą bei jų stiprybes ir silpnybes. 

Tuomet svarbu pagalvoti ką galima daryti kitaip, kaip išvengti konkurentų daromų klaidų ir kaip galima jų silpnybes ir trūkumus paversti stiprybėmis ir išnaudoti savo pasiūlyme taip sukuriant stiprų konkurencinį pranašumą.

Žingsnis #5

5. Išsigrynink savo ypatingą pasiūlymą

Kiekvienas verslas turi savo ypatingą pasiūlymą. Pagalvok, kokį prekių ar paslaugų asortimentą galėtum pasiūlyti savo tikslinei auditorijai ir koks pasiūlymas juos labiausiai sužavėtų. 

Nepamiršk įsivertinti ir ateities galimybių. Galbūt labiau apsimokėtų pradėti nuo siauresnio prekių ar paslaugų asortimento ir tik artimiau pažinus klientą išplėsti spektrą, o galbūt rasi nišinį produktą, kurio dėka turėsi ištikimą klientų ratą?

Žingsnis #6

6. Įgalink socialinius tinklus

Turint tikslinio kliento avatarą pagalvok, kokių socialinių tinklų pagalba galėsi pasiekti tą klientą. Supratusi kokiose platformose Tavo klientai praleidžia daugiausiai laiko, galėsi pradėti galvoti kaip sukurti pridėtinę vertę savo auditorijai ir sukurti ryšį, kurio dėka žmonės pasitikėtų bei tikėtų verslu ir jo misija. 

Šiame žingsnyje svarbu pagalvoti kaip išsiskirti iš konkurentų ir sukurti lengvai įsimenamą ir vientisą įvaizdį.

Žingsnis #7

7. Išsikelk realius verslo tikslus

Jokia veikla negali prasidėti be pagrindinių tikslų išsikėlimo. Jie ne tik padeda stebėti verslo plėtrą ir augimą bet kartu motyvuoja judėti į priekį. Žinant pagrindinį tikslą, galėsi nusistatyti ir mažesnius tikslus, kurie prisidės prie tavo didžiojo tikslo įgyvendinimo. 

Pradžiai išsikelk pirmų metų siekius ir kur matai verslą po vienerių metų (finansiniai tikslai, pardavimai, sekėjai ir pan.). Tuomet surašyk visus smulkesnius žingsnius, kuriuos reikia žengti didesnių siekių link.

Turint aiškų pirmų metų planą, skirk laiko ateities vizijai. Kur matytum savo verslą už vienerių, penkerių ar net dešimties metų? 

! Jei tik pradedi savo veiklą, rekomenduojama šalia nusistatyti ir savo tikslus 3 mėnesiams į priekį ir juos vis peržiūrėti. Daugiau apie tai rasi Giedrės Ray masterklasėje “Kaip parduoti savo žinias internete?”.

Žingsnis #8

8. Suburk komandą

Be geros verslo idėjos, taip pat labai svarbu stipri ir talentinga komanda. Galbūt pradžioje atrodo, jog viską pavyks pasidaryti pačiai, tačiau kitų sričių specialistai ne tik gali palengvinti daugelį procesų, bet ir įnešti naujų idėjų ir motyvacijos. 

Pagalvok, kokius žmones norėtum matyti dirbant kartu ir kokie jų gebėjimai prisidėtų prie sėkmingo verslo įgyvendinimo bei plėtros. 

Net jei dar ir nesi pasiruošusi plėsti savo komandos, leisk sau pasvajoti ir susirašyk, kokius žmones norėtum matyti ir kokios tau pagalbos reikėtų. Tai bus tavo savotiška vizualizacija ir leis suprasti, kokių žinių tau trūksta. 

Žingsnis #9

9. Aprašyk verslo procesus

Na ir pabaigai, kuomet turime pasiruošę verslo planą su aiškia misija, vizija, išskirtiniu pasiūlymu bei strategija, lieka susidėlioti verslo procesus. Čia turėtum išdėstyti visus būtiniausius su tavo verslu susijusius procesus, kas reikalinga jiems įgyvendinti ir kas už juos atsakingas,  pvz:

  • kokios sistemos turi būti įdiegtos
  • kaip atrodys kliento pirkimo kelias
  • kas atsakingas už prekių siuntimą, bendravimą su klientais ir kt.

Turint aiškų žingsnis po žingsnio planą, bus daug lengviau pradėti ir sistemingai darbuotis visada žinant sekančius žingsnius.

Kas toliau?

Tikiuosi, kad šis straipsnis padės suprasti, kas yra verslo planas, kodėl jis apskritai reikalingas ir kaip jį susikurti. Svarbiausia nepamiršk, jog tik Tu geriausiai žinai savo verslo idėją ir kaip tavo verslas turėtų atrodyti – ir su truputėliu tikslingo darbo gali sukurti tokį produktą, kurį nekantraus visi išbandyti!

Nekantrauji pradėti ir susidėlioti savo verslo planą?

Gomama tau paruošė išsamią verslo plano knygutę, kurią užpildžius galėsi susikurti savo verslo planą – parsisiųsk jau dabar! 

* Ačiū! Pasitikrink savo el. paštą – jei negavai laiškelio iš Gomama, gali būti, kad šis nukeliavo į spam ar promotions skiltį.

Kaip susikurti sėkmingą verslo planą gomama

apie mane

Dovilė Sinkė

Dovilė Sinkė

GoMama įkūrėja, verslininkė ir nuostabios dukrytės mama. Mane veža internetinio verslo plėtra - viskas, pradedant nuo idėjos išgryninimo iki tekstų optimizavimo, rinkodaros bei sistemų diegimo. Sėkmingai "pabėgusi" iš prestižinio darbo banke, siekiu padėti kitoms moterims realizuoti save, tobulėti bei susikurti nepaprastai sėkmingą veiklą.

Kas yra Go Mama?

verslios mamos bendruomene kursai susitikimai gomama

GoMama yra pati kiečiausia verslių mamų bendruomenė. Čia rasi stiprų kitų mamų paramos ratą, žinias ir svarbiausia – pradėsi judėti pirmyn savo tiklų link!

nemokamas testas

Ar esi pasiruošusi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori. ⤵️

Masterklasės

Karolina Slovcovaitė gomama kursai facebook reklama

Kaip pasiruošti sėkmingas Facebook reklamas?

Pats geriausias step-by-step gidas, kuriuo dalijasi Karolina Slovcovaitė - reklamos ekspertė, viena iš 10 Google čempionų Baltijos šalyse.
Sužinok, kodėl verta reklamuotis Facebook, kaip parinkti tinkamą reklamos tikslą, biudžetą, auditoriją ir formatą. Kur rasti įkvėpimo ir daugiau.

Dovilė Mikelėnienė kaip susikurti etsy

Kaip sukurti sėkmingą Etsy parduotuvę?

Sužinok, kaip sėkmingai parduoti produktus vienoje didžiausių pardavimo platformų Etsy.
Dovilė, Etsy rinkodaros specialistė, dalijasi geriausiais savo patarimais ir įžvalgomis kaip iškilti, padidinti pardavimus, kaip legalizuoti savo verslą ir kt.

Dominyka Venciute gomama versli mama Linkedin asmeninis prekes zenklas

Kaip sustiprinti asmeninį prekės ženklą LinkedIn?

Dr. Dominyka Venciūtė - asmeninio prekinio ženklo lyderė Lietuvoje ir ISM lektorė, išmokys Tave kaip tikslingai dirbti su savo asmeniniu prekės ženklu ir gauti didžiausią galimą naudą.
Kaip tikslingai susitvarkyti savo LinkedIn profilį, kokį turinį kurti: kas, kaip ir kada, praktiniai patarimai, geriausi pavyzdžiai ir įrankiai .

Indre Sirkiene Instagram kursai gomama

Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle?

Rinkodaros ir socialinių tinklų ekspertė Indrė Širkienė išmokys, kaip susikurti tvarkingą ir informatyvų profilį, kad būtum atrasta, kokį turinį kurti norint pasiekti tikslinę auditoriją ir kaip padidinti pardavimus.
Taip pat, naujausios Instagram tendencijos, patarimai ir pavyzdžiai.

Visas masterklases galėsi peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama nare. 

Nori sužinoti daugiau apie Gomama narystę?

Čia rasi pačią kiečiausią lektorių bei mamų komandą, kurios mokosi kartu ir palaiko viena kitą. Tik įsivaizduok, kiek daug galėtum pasiekti turėdama prieigą prie geriausių verslo ir rinkodaros ekspertų, aukštos kokybės masterklasių ir privačių sesijų?

Nori sužinoti daugiau apie Gomama narystę?

Sužinok apie mūsų masterklases, sesijas su ekspertais, susitikimus ir kitus Gomama bendruomenės pranašumus, kainas bei tapk Gomama nare!