“Nebijokite pabandyti ir niekada nesakykit “NE” – nes niekada nežinai, kur tavo idėja tave gali nuvesti”!
Jei ir tu vystai nuosavą veiklą, o gal dar tik svajoji apie naują pradžią – ši diskusija garantuotai įkvėps tave imtis veiksmų, kurti ir eiti pirmyn.
GoMama starto proga kalbėjausi su net trimis, viena už kitą šaunesnėmis pašnekovėmis – Gretą Užkuraitę, Justę Šoblinskaitę ir Indrę Širkienę, apie jų verslo pradžią, kaip jos pritraukia klientus, kas veikia socialiniuose tinkluose ir ties kuo fokusuotis, kai visko atrodo per daug.
Pasiimk kavos puodelį, stebėk mūsų įrašą ir būk įkvėpta! O jei neturi laiko – žemiau rasi mūsų pokalbio santrauką.
Pradžiai, gal galite trumpai prisistatyti ir papasakoti, kaip gimė mintis pradėti nuosavą veiklą ir kaip idėją pavertėt realybe?
Justė: Verslo idėja kilo išėjus motinystės atostogų ir beieškant nebrangių vaiko kambario baldų bei dekoracijų.
Kadangi gyvenome nuomojamame bute, daug investuoti nesinorėjo.
Taip beieškant ir nieko nerandant gimė mintis, jog tokių nebrangių detalių paieškojus galėčiau pasiūlyti ir kitiems.
Tą mintį nešiojausi iki tol, kol į sąskaitą įkrito pinigai už motinystės atostogas. Daug neinvestuodama, tiesiog pamėginau, pirma susikūriau internetinę parduotuvę, net neturėdama produktų, susiradau potencialius tiekėjus, susikėliau prekes ir išvykau atostogauti.
Grįžusi radau net 25 užsakymus! Tad trauktis nebuvo kur, teko suktis.
Greta: Prieš išeidama motinystės atostogų, dirbau tarptautinėje bendrovėje, turėjau neužbaigtų teisinių konsultacijų, bet nieko daugiau veikti auginant vaikutį neplanavau.
Tačiau gimus vaikeliui, įsivažiavus į ritmą, galvoje ėmė kirbėti mintis, jog noriu padėti žmonėms, pasidalinti savo turimomis žiniomis.
Pamačius Instagram platformą kitu kampu, kilo idėja savo žinias perduoti, aiškiai ir suprantamai kiekvienam eiliniam žmogui.
Tokia veikla, hobis virto galimybe realizuoti save, judėjau į priekį sėdėdama vietoje.
Indre, o kaip gi Tu pradėjai konsultuoti žmones ir prisitraukei pirmus klientus?
Indrė: Nors pati nesu dar mama, bet didžiąją dalį mano klientų sudaro mamos. Savo kelią pradėjau daugiau nei prieš 6 metus, kuomet turėdama kitą verslą ir norėdama jį parduoti, pradėjau gilintis, mokytis viską apie socialines medijas, kaip ten reklamuotis.
Taip atradau socialinių tinklų rinkodarą, ir tai man beprotiškai patiko, pajaučiau, kad čia galiu save realizuoti, netgi palikau savo prekinį ženklą.
Tokiu būdu pradėjau konsultuoti smulkiuosius verslus, specialistus dirbančius sau, taip padėdama jiems plėsti klientų ratą.
Ar pradėjusios verslą turėjote pagalbos ir ar teko kreiptis į specialistus? Ar pasiteisino?
“Reikia nebijoti kreiptis į specialistus, nes mes visko patys negalim žinoti. Svarbu gilintis į savo sritį ir duoti naudos sekėjams”
Greta Užkuraitė
Justė: Aš taip pat vystant “My Happy Place” nesikreipiau į specialistus, nes jaučiau, kad turiu pakankamai patirties prikauptos per 10 metų.
Tačiau iki šiol nesu tinkamai išnaudojusi Instagram platformos galimybių, neperlipu per save, ir čia manau man reikėtų specialistų pagalbos.
Pradedant vystyti savo veiklą Lietuvoje, į kokius socialinius tinklus verta orientuotis?
Indrė: Iš savo asmeninės patirties ir iš savo klientų galiu pasakyti, kad socialiniai tinklai yra vienas pigiausių būdų pritraukti klientų. Aš vystydama savo asmeninę komunikaciją pirmus pusę metų neinvestavau nei cento.
Nėra vieno, stebuklingo socialinio tinklo, tikslingiausia būtų išanalizuoti kur yra mano tikslinė auditorija, kuriame soc. tinkle renkasi:
- Jeigu norite pasiekti įmones, tai greičiausiai teks komunikuoti per LinkedIn,
- jeigu jūsų tikslinis klientas yra moterys iki 35 m. tad rinkitės Instagram,
- jeigu tai moterys nuo 40m. – Facebook.
Pradėkite nuo vieno kanalo, kada įvaldysite, pajunkite ir kitus.
Jei nori sužinoti daugiau apie Instagram ir kaip šią platformą panaudoti savo tikslams, tapk Gomama nare ir mokykis su Indre. Indrė visoms narėms yra parengusi ypač informatyvią masterklasę “Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle“, kur ji dalinasi naudinga informacija apie tai, kaip komunikuoti, į ką atkreipti dėmesį ir kaip auditoriją paversti lojaliais klientais.
Kaip šiandien Jus atranda dauguma klientų ir kaip didinat savo žinomumą?
Justė: Pagrindiniai mano klientai pagrinde ateina per Google, bet truputį pasitelkus į pagalbą Instagram ir influencerius, iškart jaučiamas užsakymų padidėjimas.
Greta: mano pagrindinė komunikacijos ir klientų pritraukimo platforma yra Instagramas, dar nedrąsiai bet po truputi komunikuoju ir per LinkedIn. Pritraukti daugiau sekėjų ir didinti žinomumą padeda kuriamas aktualus turinys kiekvienam žmogui, kaip keleivių teisės, oro uosto mokesčiai ir pan. kurių dauguma žmonių tiesiog nežino, arba ta informacija nėra garsiai skelbiama.
Kai tavo turiniu dalijasi kiti, žinomesni profiliai, arba kolaboracijos su didesniais blogeriais taip pat didina žinomumą. Per parą yra buvę net 700 naujų sekėjų!
Indre, kokio tipo turinys šiuo metu padeda pritraukti klientus? Konkursai, kolaboracijos, patarimai, asmeniškumas?
Indrė: Geros, vertingos informacijos negailėjimas ir dalijimasis. Galvokite apie tokį turinį, kuris teiktų žmogui naudą netgi tada, kada jis jūsų produkto neperka. Nes po kurio laiko atsiranda pasitikėjimas jūsų prekiniu ženklu ir tada žmogus iš jūsų mieliau perka.
Vertė nėra lygu patarimai, išsirinkite sau tinkamą turinio formą, būkite unikalūs, nekopijuokite konkurentų, padarykite tai ko nedaro jūsų konkurentai.
Kaip žiūrite į konkurenciją ir kaip stengiatės išsiskirti iš kitų?
Kaip bandot derinti verslą ir visas savo veiklas su šeima? Gal galite pasidalinti kokiais patarimais?
Justė: Nepavyksta, pradžioje bandai darbuotis kai vaikai miega. Dabar darbus atlieku miego sąskaita, būnu ir be makiažo ir be pusryčių. Gelbėja darželis. Ypač sunku kai vaikai suserga ir griūna planai. Visada kažką aukoju, kenčia arba darbas arba vaikai.
Greta: Suderinti neišeina, kenčia vienas arba kitas. Surasti balanso nepavyksta, daug ką darau miego sąskaita. Savaitgalius ir laisvalaikį paaukoju vardan to ką darau.
Gal ir Tu svajoji dalintis savo žiniomis Instagrame, konsultuoti kitus, o gal įkurti nuosavą verslą? Prisijunk prie Gomama bendruomenės jau dabar, pasilabink su Greta, Juste bei Indre, mokykis ir aukime kartu!
Gomama platformoje tavęs laukia ypač praktiškos ir naudingos masterklasės apie verslą nuo A iki Z, koučingo sesijos su ekspertais, narių susitikimai bei daug naudingų patarimų ir palaikymo iš kitų narių.
- "Nebijokite pabandyti ir niekada nesakykit NE - kartais viena idėja gali atvesti prie kitos labai puikios idėjos." - Indrė Širkienė
- "Nebijok svajoti ir norėti daugiau negu galit pasiekti." - Justė Šoblinskaitė
- "Kad ir ką darysi, turėk tikslą, o kai turėsi tikslą - sugalvosi, kaip to tikslo pasiekti. Jeigu neturėsi tikslo - eisi į niekur." - Greta Užkuraitė