Neabejoju, kad ne kartą teko girdėti terminą influenceris, kitaip vadinamų – nuomonės formuotojais, ypač jei esi aktyvi socialiniuose tinkluose.
O gal net pati pagalvojai, kad smagu būtų tokiai tapti – dalintis savo gyvenimu, atradimais, patirtimi, šeima. Arba influencerius išnaudoti savo verslo sklaidai?
Tai visgi, influenceris – kas tai?
Influenceris – žmogus kuriantis turinį socialiniuose tinkluose, kuriuose jis, kitaip nei paprastas naudotojas, kuria reklamą ir ja įtikiną sekėją pirkti.
Šiame straipsnyje sužinosi:
Pradedam? Brauk žemyn!
Mega influenceris – kas tai?
Verta paminėti, kad influencerių yra pačių įvairiausių. Vienas jų – mega influenceris. Tai populiariausi ir daugiausiai sekėjų turintys socialinių tinklų kūrėjai, kurie pasiekia pačią įvairiausią ir skirtingų žmonių tipų auditoriją.
Tokie asmenys dažniausiai būna garsių filmų aktoriai, muzikos atlikėjai, populiaraus prekinio ženklo kūrėjai ir pan.
Macro influenceris – kas tai?
Macro influenceriai turi šiek tiek mažiau sekėjų nei mega, tačiau vis dar labai daug – nuo 100 tūkstančio iki 1 milijono. Macro influenceriai dažniausiai išgarsėja kuriant vlogus socialiniuose tinkluose, o būtent Lietuvoje ir per televizijos kanalus.
Pagal Lietuvos influencerių reitingo naujausius duomenis žymiausi Lietuvos influenceriai Instagrame yra Karolina Meschino, Naglis Bierancas. Būtent Facebook’e didžiausią kiekį auditorijos pasiekia Beata Nicholson, o YouTube platformoje – Safas, deMiko.
Micro influenceris – kas tai?
Kokia yra micro influenceris reikšmė? Tai būtent tie žmonės, kurie turi sekėjų nuo 1 000 iki 100 000. Tokio lygio nuomonės formuotojai dažniausiai kuria tam tikros srities turinį ir pasakoja savo tikslinei auditorijai apie tokius dalykus kaip: madą, keliones, verslą ir t.t.
Micro influenceriai dažnai būna jau visai gerai žinomų vietinių įmonių pasirinkimas reklamuoti savo produktus ar paslaugas. Būtent, viena iš mano podcasto pašnekovių Erika Valiukaitė gali drąsiai save vadinti micro influencere. Savo Instagram profilyje ji turi beveik 25 tūkstančius sekėjų ir jiems pasakoja apie motinystę bei auginamą verslą – kūrybinę/ susitikimų erdvę.
Nano influenceris – kas tai?
Nano influenceris yra ganėtinai neseniai sukurtas pavadinimas tiems, kurie turi mažiau nei 1 000 sekėjų. Tokį kiekį sekėjų turintis asmuo dažniausiai savo paskyra pasiekia labai specifinę auditoriją, kaip pavyzdžiui, vietinės kirpyklos vadovas/ė, mokyklos pavaduotojas/a ar kokios nors iniciatyvos organizatorius.
Pagal Forbes, šiuo metu nano influenceris yra bene labiausiai vertinamas nuomonės influencerio tipas, nes manoma, kad būtent jie turi tikriausią ryšį su savo sekėjais ir nors turi ne tokį didelį jų kiekį, kaip visi prieš tai išvardinti tipai, bet jie yra labiau įsitraukę nei mega-influencerių.
Tad jei neseniai pradėjai kurti savo verslą ir nusprendei, kad Tavo kuriamam produktui tiktų reklama pas nuomonės formuotoją, tuomet tikrai pagalvok apie nano influencerį.
Kaip tapti žinomam socialiniuose tinkluose?
Dabar, kai atsakėme į klausimą „influenceris – kas tai“, pakalbėkime apie tai, kaip ir Tu gali tapti viena iš jų.
Suprask, kokiai auditorijai ir kokiame socialiniame tinkle komunikuosi
Šis žingsnis yra pirmasis, nuo kurio turėtum pradėti šią, ar bet kokią kitą verslo vystymo kelionę (daugiau apie tai, kaip susikurti verslo planą, rasi Gomama blogo įraše). Žinodama savo tikslinę auditoriją puikiai suprasi kaip komunikuoti ir kokį turinį kurti, kad sudomintum savo sekėjus.
Influenceris pasiekia tam tikrą grupę žmonių, todėl žinodama savo tikslinę auditoriją, gali tikslingai pasirinkti labiausiai tau tinkantį socialinį tinklą. Ir tikrai nereikia apsiriboti Instagram jei nori būti influenceriu.
Kaip pavyzdys, Gomama lektorė Dominyka Venciūtė viena pirmųjų Lietuvoje LinkedIn platformoje pristatė kolaboraciją su žymiu prekiniu ženklu ir taip puikiai parodė, kad net ir kituose socialiniuose tinkluose galima tapti influenceriu.
Išsiaiškink tikslinę žinutę, kurią skleisi ir nuolatos stebėk vyraujančias tendencijas
Savo komunikuojamoje srityje turėtum būti kažką pasiekusi ir sukaupusi patirtį. Neprivalai būti ekspertė – užtenka aktyviai domėtis komunikuojama sritimi ir žinoti daugiau nei kiti.
Pavyzdžiui, jei norėtum tapti influencerė mados srityje, Tau reikėtų puikiai žinoti šią sritį, kad galėtum įkvėpti savo sekėjus.

Žmonės seks Tave dėl to, kad sužinotų, kas dabar yra aktualu madoje, kokios tendencijos vyrauja, kaip derinti vieną drabužį su kitu, kas tinka tavo figūros tipui ir pan.
Norint save vadinti influenceriu turėtum tapti pasirinktos komunikuoti srities autoritetu kitiems.
Viename iš Gomama straipsnių pateikiu 8 veiklias moteris, kurias verta sekti Instagram’e ir kurių profiliuose nesunkiai pastebėsi kokią žinutę kiekvieną iš jų komunikuoja ir labiau suprasi, influenceris – kas tai ir kaip atrodo ši profesija iš arčiau.
Kurk turinį, kuris būtų naudingas Tavo sekėjui
Pasiekti daug žmonių negana – turi pagalvoti ir kaip juos išlaikyti savo paskyroje.
Kurdama turinį turi pagalvoti apie tai, kokią naudą teiksi Tave sekančiam žmogui. Kurk tokį turinį, kuris galėtų pakeisti kito žmogaus gyvenimą, kuriame jis atrastų įkvėpimo, ko nors išmoktų.
Pavyzdžiui, jei kuri vaizdo įrašus YouTube, kodėl gi neatskleidus Tave sužavėjusių vietinių kavinių pavadinimų, parduotuvių ar kitiems negirdėtų Tavo atrastų gamtos kampelių?!
Jeigu norėtum sužinoti daugiau apie Instagram ar LinkedIn kūrimo tendencijas ir kaip vystyti savo prekės ženklą šiose platformose, kviečiu Tave tapti Gomama nare ir išklausyti marketingo konsultantės Indrės Širkienės kursą apie Instagram bei Persona Cognita įkūrėjos Dominykos Venciūtės kursą apie Linkedin.
Įgyk sekėjų pasitikėjimą
Kiekvieni santykiai turėtų būti paremti pasitikėjimu vienas kitu. Tą patį reikėtų taikyti ir santykyje su savo sekėjais. Jei neturėsi pasitikėjimo, bus sunku augti.
Pavyzdžiui, jei imiesi vykdyti barterinius mainus, nemeluok Tave sekantiems žmonėms arba atsisakyk reklamuoti produktus, kurie, Tavo nuomone, nėra kokybiški ar Tau nepatinka.
Nebijok būti atvira ir tikra – žmonės tai tikrai įvertins ir atkreips dėmesį.
Būk originali ir nesivaikyk madų
Didžiausia socialiniuose tinkluose daroma klaida yra bandymas kopijuoti kitus garsius žmones.
Dažniausiai influencerių sėkmės paslaptis ir yra ta, kad jie turi kažką specifinio ir kitokio nei visi kiti.
Todėl, pagalvok apie savo pomėgius, požiūrį, išvaizdą ir atrask kažką, kuo išsiskiri iš kitų ir panaudok tai, kaip Tavo kuriamo asmeninio brando stiprybę.
Puikus pavyzdys – vienos lietuvių šeimos, kilusių iš Azerbaidžano, kebabų verslo Azerai Instagram profilis, kuriame jie dalijasi itin unikaliu ir nestandartiniu turiniu. Kas pritraukė didelio sekėjų susidomėjimo, o prie jų kebabų visada driekiasi eilės.

Jei nori sužinoti daugiau apie tai, kaip išsiskirti iš kitų ir kaip tai gali prisidėti prie tavo sėkmės, kviečiu pasiklausyti Gomama podcasto su marketingo eksperte Dovile Mike.
Būk kantri
Norint išpopuliarėti socialiniuose tinkluose svarbu nuoseklumas ir kantrumas.
Influenceriu netampama per naktį, tai procesas, kurį reikia išlaukti ir kuris reikalauja daug pastangų bei yra kur kas sunkesnis darbas nei gali pasirodyti. Turi praeiti laiko, kad žmonės pradėtų Tavimi pasitikėti, Tave pažintų.
Čia svarbu išlaukti, tikėti tuo, ką darai ir mėgautis procesu nesikoncentruojant ties skaičiais.
Išlik savimi ir daryk tai, kas Tau teikia malonumo
Įsitraukus į socialinius tinklus labai dažnai susiduriame su nepilnavertiškumo jausmu – atrodo, kad visi kiti gražesni, geresni, turi daugiau sekėjų, yra daugiau pasiekę.
Prisimink dėl ko kuri turinį – kokias vertybes nori ištransliuoti savo sekėjui, kas tau teikia laimę ir ar tokia, kokia esi socialiniuose tinkluose patinki sau pačiai?
Pasitikrinimui rekomenduoju atsakyti sau į šiuos klausimus (kiek įmanoma reguliariau):
- ar aš įdomi sau pačiai?
- ar aš pasitikiu savimi?
- ar giliai viduje tikiu savo paslaugomis ir produktu?
Ką turi žinoti apie buvimą influenceriu? Privalumai ir minusai.
Dabar, kai jau žinai kaip pritraukti sekėjų, kviečiu susipažinti ir apie kitą buvimo influenceriu pusę – sunkumais, su kuriais jie susiduria bei buvimo influencerių privalumais.
Kad būtų lengviau nuspręsti, ar tikrai nori eiti šiuo keliu.
✅ Privalumai
Dovanos. Daug prekės ženklų nori dovanoti nemokamas dovanas influenceriams, kad juos pareklamuotų. Nemažai žmonių pagalvoję apie tai, kokia yra žodžio influenceris reiškmė, jie tai asocijuoja su nemokamomis dovanomis. Būtent tie asmenys yra iš dalies teisūs. Tapus nuomonės formuotoja yra didelė tikimybė, kad įvairūs prekės ženklai susisieks su Tavimi bendradarbiauti. Tai – barteriniai mainai, kuomet įmonės savo produktus išmaino į nuomonės formuotojo reklamą.
Lankstumas. Influencerio profesija suteikia Tau asmeninio laiko planavimo galimybę. Tu pati renkiesi kiek laiko nori praleisti savo paskyroje. Patogu ir tai, kad nesi prisirišusi prie darbo vietos, jeigu tik nori kurį laiką padirbti kitoje šalyje, tai tikrai gali drąsiai daryti, tik nepamiršk su savimi turėti telefoną, kompiuterį ir, žinoma, gerą interneto ryšį.
Didėja klientų ir pažinčių ratas. Pasakodami apie save socialiniuose tinkluose, reklamuojate ne tik save, kaip asmenybę, bet ir kaip gerą savo srities specialistą. Būtent taip Tu sulauki didesnio klientų srauto bei įvairių darbdavių susidomėjimo.
Puikus pavyzdys galėtų būti socialiniuose tinkluose vadinamas Hankwitz, kuris iki praeitų metų dirbo finansų srityje, o Tik Tok programėlėje kuriami vaizdo įrašai šia tema buvo kaip pašalinis užsiėmimas.
Dabar jis yra traukos objektas pradedantiesiems finansininkams bei finansų bendrovėms, norinčioms pasiekti 499,7 tūkstančius Hankwitz’o sekėjų. Kai kurios iš šių įmonių pasamdė jį konsultuoti rinkodariniais klausimais generalinius direktorius ir netgi pateikė pasiūlymą būti vienos iš bendrovių valdybos dalimi.

Įdomu tai, kad savo Instagram paskyroje turi tik 7 tūkstančius sekėjų, tad tai tik parodo, kad turite atrasti jums labiausiai tinkamą medijų kanalą.
❌ Sunkumai
Idėjų stoka. Influencerio darbas yra kūrybinis, o tai reiškia, kad nuolatos turi būti sukaupusi idėjų savo turiniui. Dažnai pasitaiko tokių dienų, kuomet ištinka kūrybinis blokas ir nieko naujo ar įdomaus negali sugalvoti. Dėl to, labai svarbu tinkamai ilsėtis bei skirti laiko plėsti savo akiratį įvairiose parodose, skaityti profesines knygas.
Viešumas. Šis aspektas turi ne vien teigiamų dalykų, bet ir neigiamų. Kuomet esi populiari socialiniuose tinkluose, daugelis Tavo sekėjų akylai stebi kiekvieną žingsnį, kurį tu žengi. Tai gali šiek tiek gąsdinti, tačiau jei nusistatysi tam tikras ribas tarp asmeninio gyvenimo ir influencerio karjeros bus kur kas lengviau.
Ką žinai perskaičiusi šį straipsnį:
Influenceris – kas tai ir jo skirtingus: mega, macro, micro, nano tipus.
7 Žingsnius, kuriuos būtinai reikia įvykdyti, jog taptum viena iš Lietuvos influencerių:
- Suprask kokiai auditorijai ir kokiame socialiniame tinkle komunikuosi,
- Išsiaiškink tikslinę žinutę, kurią tu skleisi socialiniuose tinkluose ir nuolatos stebėti vyraujančias tendencijas,
- Kurk turinį, kuris būtų naudingas tavo sekėjui,
- Įgyk sekėjų pasitikėjimą
- Būk originali ir nesivaikyk madų
- Būk kantri.
- Išlik savimi ir daryk tai, kas Tau teikia malonumo
Kokios galimybės ir kokie sunkumai tavęs laukia būnant vieša asmenybe (ir ar tu tikrai esi tam pasiruosusi?).
Taigi, ar tu pasiruošusi pradėti šią kelionę socialiniuose tinkluose?
Tikiuosi, kad sužinojai naujų dalykų ir atsakiau į pradžioje straipsnio išsikeltą klausimą ‘influenceris – kas tai‘. Tikrai tikiu, kad žinodama šiuos dalykus būsi puiki nuomonės formuotoja!
Na, o jei trūksta žinių kaip, tikslaus plano nuo ko pradėti ir palaikymo iš moterų, kurios buvo tavo vietoje – prisijunk prie Gomama klubo, kurioje mes darome stebuklus!
Čia tavęs laukia didžiulis online mokymų archyvas, sesijos su ekspertais ir kas savaitiniai narių susitikimai, kad niekada daugiau nebesijaustum savo kelyje viena.
