APIE Eriką

“Svarbu būti nuoširdžiam, išlikti savimi, nes kitaip anksčiau ar vėliau tai pasimato"
Erika Valiukaitė
Erika Valiukaitė – mama, influencerė ir renginių studijos “Come In Studija” įkūrėja.
Erika daugumai žinoma iš Instagram, kur dar 2018m. nėšumo metu pradėjo sistemingai dalintis savo gyvenimu ir naudingais patarimais, ir šiai dienai galinti pasidžiaugti net 25 000 sekėjų armija.
Turbūt girdėjai, kad bendradarbiavimas su influenceriais yra ypač naudingas smulkiam verslui. Tačiau kaip atrasti mano auditorijai naudingus nuomonės formuotojus, pradėti su jais bendradarbiauti ir sukurti sėkmingas kampanijas?
Apie visa tai kalbamės su nuomonės formuotoja, renginių studijos “Come In Studija” įkūrėja, verslia mama Erika Valiukaite, kuri dažnai bendradarbiauja su įvairiais prekės ženklais. Erika dalinasi savo patirtimi ir patarimais smulkiam verslui, kaip pritraukti influencerio dėmesį, kaip atrodo tokio bendradarbiavimo “virtuvė” ir kaip sukurti abiem pusėms naudingą turinį.
Pasiruošusi? Pradedam!
*Apačioje rasi šio pokalbio santrauką.

Erika, papasakok apie save, kaip prasidėjo tavo veikla Instagram platformoje ?
Aš save priskirčiau prie mikro influencerių – mano veikla Instagrame prasidėjo 2018 metų pavasarį, kuomet laukiausi. Pradėjau dalintis motinystės džiaugsmais ir rūpesčiais su kitomis mamomis, tai ir mano kuriamas turinys buvo orientuotas i motinystę. Mamos yra mano tikslinė auditorija.
Pirmąjį reklaminį užsakymą aš gavau po trijų mėnesių, na o sekančiais metais užsakymai vis intensyvėjo, nors auditorija neaugo taip sparčiai, kaip iš pat pradžių. Po truputį keitėsi ir mano turinys, įkūriau savo renginių studiją “Come in”, tai pradėjau rodyti ir su tuo susijusį turinį.
Galiu pasidžiaugti įdirbio rezultatu – ilgalaikės partnerystės su tokiais prekiniais ženklais kaip “Lidl”, “Neptūnas”, “Reserved”, “Deichmann”. Tai yra didžiausias įvertinimas, kad viską darau tikslingai ir gerai.
Taip pat, iš Instagram populiarumo atsirado ir kitos mano veiklos – šiandien su komanda kuriu socialinių tinklų įvaizdį kitiems profiliams bei smulkiems verslams.


Kaip pavyko pritraukti sekėjų, ar buvo konkursų, kolaboracijų su kitais influenceriais, ar kitų būdų?
Kadangi tai buvo 2018 metais, tai reklamos nebuvo taip populiaru. Tai sakyčiau mano auditorija užaugo organiškai. Buvo visko – vieni išėjo, kiti atėjo.
Nuoširdumą, atvirumą aš įvardinčiau kaip savo išskirtinumo savybę, kas dabar dažnu atveju retai sutinkama.
Manau buvimas savimi ir atneša sėkmę.

Nuomonės formuotojai. Kaip pasirinkti sau tinkantį?
Nuomonės formuotojų ir turinio kūrėjų kasdien vis daugėja, todėl norint pasirinkti tinkamą reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos dalykus.
#1. Atlikite namų darbus:
- išanalizuokite kas yra mano auditorija.
- išsigryninkit savo reklamos tikslą.
- pasekite kurį laiką norimą influencerį ir įsitikinkit, ar atitinka jūsų prekę/paslaugą ir vertybes.
#2. Išsiųskite elektroninę užklausą:
- norėdami atkreipti į save dėmesį ir pristatydami savo paslaugą ar prekę, rašykite profesionaliai, kūrybiškai, nenaudokite šablonų.
- užklauskite įrašo, storių serijų kainos.
- sulaukę atsakymo, paprašykite statistikos.
- pasistenkite rašyti email, o ne privačią žinutę, nes privačios žinutės dažnai gali būti nepastebėtos.
#3. Išsirinkus nuomonės formuotoją, reikėtų:
- nusistatyti įrašo datą.
- iš statistikos išsirinkti tinkamiausią laiką įrašų paleidimui. Jei tavo auditorija mamos – vakarai ypač tinkamas metas, sekmadienio vakarais irgi labai kyla aktyvumas.
- paruoškite įrašo gaires ir būtinai pabrėžkite, ką būtent influenceris turėtų paminėti, kad reklama praeitų sklandžiai ir taip kaip jūs norite.
- pasirašyti sutartį su influenceriu, kad išvengti nesusipratimų.
- keletą dienų po reklamo, paprašykite, kad influenceris atsiųstų statistiką, kuri leis nuspręsti, ar reklama buvo naudinga.

Kokias klaidas žmonės dažniausiai daro bendraudami su influenceriais?
Dažniausiai žmonės rašydami žinutę parašo per daug informacijos. Laiškas turėtų būti orginalus, bet konkretus, su aiškiu prisistatymu, teisingu ir mandagiu kreipimusi į žmogų. Taip pat, neįkyrus, kad gautum teigiamą atgalinį ryšį.
Smulkieji verslai dažnai nori barterinių mainų – tai yra dovana už reklamą. Bet dovana yra dovana, ir influenceriai už dovaną neprivalo reklamuoti jūsų paslaugos/prekės. Ypač jei ši nebuvo panaudota ar neatitinka influencerio vertybių. Tą turėtumėt atsimint.


Gal gali papasakoti apie įkainius?
Įkainiai yra konfidencialūs, todėl geriausia tiesiogiai klausti patikusio influencerio. Dabar praktiškai visi influenceriai turi nusistatę savo kainas už stories serijas ar įrašus.
Dauguma mėgsta užklausti kainų iš anksto neatskleidus savo biudžeto.
Nereikia bijoti kreiptis net jei ir jūsų biudžetas mažesnis. Jei jūsų produktas sužavės influencerį, ar tema bus labai artima, galite gauti teigiamą atsakymą. Čia vėlgi sužaidžia pirmas įspūdis ir kaip jūs bendraujate, kas yra labai svarbu.

Tai kuris visgi laikas dažniausiai sulaukia daugiausia aktyvumo?
Mano atveju vakare, kada po darbų žmonės turi daugiau laisvo laiko – po vakarienės, prieš miegą. Bet žinoma priklauso nuo auditorijos, mano atveju tai būdavo vaikų pietų miego laikas.
Reikėtų atsižvelgti ir į produktą, kad būtų organiška, tikra ir logiška. Įrašas turėtų išeiti tada, kada produktas yra naudojamas. Pavyzdžiui: rytinis kremas ryte, naktinis prieš miegą.
Kalbant apie mamas, sekmadienio vakaras išlieka labai populiarus.

Ar verta naudotis agentūrų pagalba?
Tikrai taip, nes agentūros turi tame daug patirties ir išsiaiškinę jūsų lūkesčius, atlieka statistikos analizę bei atrenka jums tinkamus nuomonių formuotojus.
Agentūros yra tinkamos tiek stambiems, tiek smulkiems verslams, nes jos dirba ir su mikro ir makro influenceriais. Aišku, jei esate labai smulkus verslas, agentūros įkainiai gali būti jums šiuo metu per dideli, tačiau visada verta užklausti ir palyginti.
Norėčiau išskirti agentūrą influenceriai.lt, su kuriais dažnai darbuojuosi pati – visada krupščiai paruoštos gairės, viskas tikslu, aišku.

Ką patartum kitoms mamoms, kurios nori pradėti, bet nesiryžta?
Būkite savimi, nes kitu atveju labai greitai pasimato, pradeda kristi sekėjų skaičius.
Nuomonės formuotojai irgi žmonės su tais pačiais jausmais, nes pagal tai koks tu esi, tave pasirenka kiti prekiniai ženklai.
—-
Galbūt ir tu svajoji užsidirbti iš Instagramo, o gal nori sutikti daugiau įkvepiančių mamų kaip Erika? Junkis prie GoMama bendruomenės, rask atsakymus į rūpimus klausimus ir pradėk savo veiklą kartu!
Gomama platformoje tavęs laukia ypač praktiškos ir naudingos masterklasės apie verslo pradžią bei vystymą nuo A iki Z (naujos temos kiekvieną mėnesį), sesijos su rinkodaros, dizaino, finansų ir kitų temų ekspertais, narių susitikimai bei daug naudingų patarimų ir palaikymo!
- Išsiaiškinkite savo auditoriją ir nusistatykite reklamos tikslą.
- Atkreipkite dėmesį į influencerio profilio statistiką.
- Pasiruoškite gaires, sutartis, paprašykite reklamos rezultato statistikos.
- Pasitikėkite influenceriu ir suteikite kūrybinės laisvės.
- Būkite profesionalus, kreipkitės į influencerį orginaliai.
