fbpx

Ar esi pasiruošusi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori.

Kaip pritraukti daugiau klientų ir išsiskirti iš minios?

Parsisiųsk 15 naudingų ir lengvai įgyvendinamų patarimų ir imkis veiksmų dabar!

Ep. 20: Kaip parašyti ir išleisti knygą? Su Vitalija Maksvyte

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

APIE Vitaliją

Vitalija Maksvyte Alma littera gomama

“Autoriui išnešioti, pagimdyti knygą yra taip pat svarbu, taip pat jautru kaip ir mamai pagimdyti savo kūdikį.“

Vitalija Maksvytė

Vitalija Maksvytė – net keturių vaikų mama, leidyklos “Alma littera” leidinių vadovė, redaktorė, lektorė ir kūrybininkė. Ilgą laiką dirbusi su autoriais, Vitalija suprato, kad dažnam trūksta knygos kūrimo žinių, leidybos proceso išmanymo ir palaikymo rašymo procese, todėl pamažu pradėjo konsultuoti kitus ir padėti parašyti ir išleisti knygas.  

Ką reikia žinoti norint parašyti knygą? Nuo ko pradėti ir kur kreiptis norint išleisti knygą? Kaip atrodo knygos išleidimo procesas, kokius teisinius dalykus verta žinoti, į ką atkreipti dėmesį bendraujant su leidėjais ir daug kitų ypač naudingų patarimų!

Apie visa tai kalbuosi su Vitalija Maksvyte – net keturių vaikų mama, leidyklos “Alma littera” leidinių vadove, redaktore, lektore ir kūrybininke. 

Šiame epizode išgirsi:

(06:38) Apie knygų dulos veiklą.

(13:00) Kada autoriai kreipiasi į leidyklą?

(20:04) Kaip atrodo knygos rašymo procesas ir ką svarbu žinoti?

(33:52) Apie autorines teises.

(48:07) Kas prisideda prie knygos sėkmės?

(53:37) Patarimas toms, kurios nedrįsta, bet nori parašyti knygą.

Kada autoriai kreipiasi į leidyklą?

Kiekvienas autorius supranta labai skirtingai kada reikia kreiptis. Sakyčiau, kad dažniausiai kreipiamasi:

1. Kuomet pradedama dirbti su idėja.

Turiu idėją, ją aprašau, manau, kad ji yra svarbi, reikalinga, gali tapti puikia knyga ir siunčiu leidyklai pačią idėją.

2. Kuomet žmogus turi ne tik idėją, bet yra pradėjęs rašyti tekstą.

Žmogus siunčia tekstą, prisistato ir sako, turiu ne tik idėją, bet ir gabaliuką rankraščio ir prašo įvertinti.

3. Kuomet turi visą rankraštį.

Pastarasis tikriausiai yra vienas dažniausių tokių atvejų, kada atkeliaujama pas leidėją arba pas mane jau su rankraščiais ir prašoma įvertinimo, paskaitymo. 

4. Kuomet atkeliaujama jau su knyga, tik dar ne popierine.

Tai pats rizikingiausias variantas, kuomet autorius pats investuoja ir į maketą, ir į knygos dizainą, susiranda dizainerius ir įsivaizduoja, jeigu mes kalbam apie leidyklą, kad leidėjas tiesiog laukia sumaketuoto kūrinio ir tuomet jį išspausdina.

Kaip atrodo knygos rašymo procesas ir ką svarbu žinoti?

Knygos tam, kad būtų parašytos, jos turi būti rašomos, o prieš rašant siūlyčiau atsisėsti ir arba gerai apmąstyti arba užsirašyti atsakymus į kelis klausimus:

  • Kam skirta mano knyga?
  • Kodėl aš ją rašau?
  • Kokios apimties ji galėtų būti?
  • Kokio žanro galėtų būti?

Tiesiog, kaip ir bet kokį kitą projektą, apsirašyti savo knygą. Tam, kad galvoje atsirastų aiškumas, kad netgi vėliau pristatant knygą ar rašymo proceso metu, norėsi kam nors apie ją papasakoti, tau pačiai būtų aišku. Aiškumas galvoje prieš sėdant rašyti, žinojimas, ką aš rašau, kodėl rašau ir kam rašau, labai svarbu. Atsakymai gali būti labai įvairūs, bet jų neturint bus daug klaidžiojimo, o juos turint tu judėsi daug sparčiau. 

Jeigu ateina žmogus, kuris turi gerą medžiagą, bet jam nesiseka rašyt, tai mes kartu atsakome į tuos klausimus ir tada galime ieškoti žmogaus į pagalbą, kuris sės ir tą tekstą užrašys. 

Norint kreiptis į leidėjus, aprašymas, kas toje knygoje, knygos pristatymas, savęs prisistatymas, ir trumpa motyvacija, kodėl kreipiuosi į leidyklą yra būtini. Ir leidėjai yra rašto žmonės, gauna daug laiškų. Tad čia kaip ir su gero CV parašymu, tai nėra taip paprasta. Tad siūlyčiau skirti laiko ir tikrai gerai apmąstyti prieš siunčiant pasiūlymą leidyklai. Kaip prisistatau, ką prisistatau, kuo mano idėja išskirtinė, kodėl knygą turėtų pirkti, nes kai aš keliauju į leidyklą, aš keliauju pas partnerį, kuris investuos į mano idėją. Ir tą reikia suprasti, kad leidėjas yra invesutuotojas, kuris patiki mano idėja ir deda ten savo resursus, pinigus ir tikisi grąžos.

Kokį patarimą duotum toms, kurios nedrįsta, bet labai nori išleisti knygą?

Mes dažnai statom sau draudimus, brėžiam ribas, kad ne, čia ne man, aš negaliu, bet gyvenimas yra tam, kad bandytume, kad sektume paskui savo šypsenas ir paskui savo svajones. Jeigu turiu svajonę pabandyti, tai kodėl gi ne. Galbūt nereikia pradėti nuo knygos ir užsidėti sau tokio akmens, kad aš dabar žutbūt turiu parašyti knygą ir niekaip kitaip. Galima pradėti nuo rašymo tuose pačiuose socialiniuose tinkluose ir ten pradėti drąsiau ir atviriau rodytis. Galima užsirašyti į kūrybinio rašymo kursus ir ten rasti bendraminčių, kurie dabar irgi rašo. Rašyti galima išmokti tik rašant, o drąsa atsiranda tik darant.  

Nekantrauji susikurti savo sėkmės istoriją? Reikia pagalbos išsigryninant savo idėją ir užvedant tavo veiklą ant teisingo kelio? Prisijunk prie veiklių mamų klubo, mokykis iš stipriausių ekspertų ir svarbiausia – jauskis įgalinta kitų mamų patirties ir palaikymo! 

apie mane

Dovilė Sinkė

Dovilė Sinkė

GoMama įkūrėja, verslininkė ir nuostabios dukrytės mama. Mane veža internetinio verslo plėtra - viskas, pradedant nuo idėjos išgryninimo iki tekstų optimizavimo, rinkodaros bei sistemų diegimo. Sėkmingai "pabėgusi" iš prestižinio darbo banke, siekiu padėti kitoms moterims realizuoti save, tobulėti bei susikurti nepaprastai sėkmingą veiklą.

Kas yra Go Mama?

verslios mamos bendruomene kursai susitikimai gomama

GoMama yra pati kiečiausia verslių mamų bendruomenė. Čia rasi stiprų kitų mamų paramos ratą, žinias ir svarbiausia – pradėsi judėti pirmyn savo tiklų link!

nemokamas testas

Ar esi pasišuosi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori. ⤵️

MASTERKLASĖS

Indre Sirkiene Instagram kursai gomama

Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle?

Rinkodaros ir socialinių tinklų ekspertė Indrė Širkienė išmokys, kaip susikurti tvarkingą ir informatyvų profilį, kad būtum atrasta, kokį turinį kurti norint pasiekti tikslinę auditoriją ir kaip padidinti pardavimus.

Taip pat, naujausios Instagram tendencijos, patarimai ir pavyzdžiai.

Dominyka Venciute gomama versli mama Linkedin asmeninis prekes zenklas

Kaip sustiprinti asmeninį prekės ženklą LinkedIn?

Dr. Dominyka Venciūtė - asmeninio prekinio ženklo lyderė Lietuvoje ir ISM lektorė, išmokys Tave kaip tikslingai dirbti su savo asmeniniu prekės ženklu ir gauti didžiausią galimą naudą.

Kaip tikslingai susitvarkyti savo LinkedIn profilį, kokį turinį kurti: kas, kaip ir kada, praktiniai patarimai, geriausi pavyzdžiai ir įrankiai .

Karolina Slovcovaitė gomama kursai facebook reklama

Kaip pasiruošti sėkmingas Facebook reklamas?

Pats geriausias step-by-step gidas, kuriuo dalijasi Karolina Slovcovaitė - reklamos ekspertė, viena iš 10 Google čempionų Baltijos šalyse.

Sužinok, kodėl verta reklamuotis Facebook, kaip parinkti tinkamą reklamos tikslą, biudžetą, auditoriją ir formatą. Kur rasti įkvėpimo ir daugiau.

Dovilė Mikelėnienė kaip susikurti etsy

Kaip sukurti sėkmingą Etsy parduotuvę?

Sužinok, kaip sėkmingai parduoti produktus vienoje didžiausių pardavimo platformų Etsy.

Dovilė, Etsy rinkodaros specialistė, dalijasi geriausiais savo patarimais ir įžvalgomis kaip iškilti, padidinti pardavimus, kaip legalizuoti savo verslą ir kt.

Visas masterklases galėsi peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama nare.