APIE VIKTORIJĄ

“Pokyčių versle neįmanoma išvengti, bet visada laimės tas verslas, kuris sugebės greitai prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos. ."
Viktorija Čeplikė
Viktorija Čeplikė – verslininkė, dėstytoja ir dviejų puikių mergaičių mama.
Su Viktorija Čeplike kalbamės apie tai, kuo skiriasi bendradarbiavimas su didžiausiais prekės ženklais nuo darbo su dizaineriais. O pakalbėti apie ką tikrai yra, nes Viktorijai teko darbuotis su tokiais prekiniais ženklais kaip Victoria Beckham, Acne Studios, Samsoe Samsoe, Ted Baker, Karen Millen, bei žymiais dizaineriais kaip Robertu Kalinkinu, Dear Freedom, Full of me, Olas Ulla iš Švedijos ir kitais.
Taip pat, aptariame geriausias ir blogiausias investicijas siekiant išpopuliarinti verslą, kaip žinoti, kada reikia kardinaliai keisti savo veiklą, kaip nebijoti ir daug daugiau.
Pasiruošusi susikurti savo sėkmės istoriją? Nepraleisk progos paklausyti įkvepiančios Viktorijos istorijos ir kaip pasiekti tokį lygį, kad sudomintum pasaulinio lygio kūrėjus!

Viktorija, papasakok apie save ir kaip pradėjai tekstilės verslą?
Mano istorija gana paprasta ir tradicinė. Aš gimiau verslininkų šeimoje, kuri vystė tekstilės verslą. Visad juokauju, jog neturėjau kito pasirinkimo, kaip tik eiti tėvų pramintais verslo keliais ir tęsti jų pradėtą veiklą.
Prieš daugiau nei dvidešimt metų mano tėvai įkūrė siuvyklą, kurioje buvo siuvami sudėtingi odiniai vyriški gaminiai. Užsakymų vis daugėjo, o to pasekoje, verslas nuosekliai plėtėsi ir pradėjome siūlyti visapusišką siuvamų gaminių spektrą nuo vyriškų iki moteriškų viršutinių bei klasikinių ir ofiso drabužių linijų. Deja, 2009 m. užklupusi ekonominė ir finansinė krizė pakoregavo verslo plėtros planus ir teko nutraukti drabužių gamybą. Pradėjome bendradarbiauti su Lietuvių užsakovais, kuriems tiesiog siuvome tekstilės gaminius.
Man besimokant ir gyvenant Jungtinėje Karalystėje, prasiplėtė pažinčių ir kontaktų ratas, kuris sudarė sąlygas išplėsti rinką bei užmegzti kontaktus su užsienio užsakovais. Nemeluosiu, dirbau labai daug ir intensyviai. Susilaukusi dukryčių, netuėjau laiko netgi motinystės atostogoms, ko nepatariu nė vienai mamai, auginančiai savo vaikus!

Papasakok, ar nebuvo sunku perimti tėvų šeimos verslą? Ar nekilo minčių pradėti kitą veiklą?
Man visuomet patiko, kuo užiėmė tėvai ir jų veikos kuriami produktai. Aš žavėjausi tekstilės gaminimo procesu, tobulinimu ir greitu galutiniu rezultatu. Stebėjau kaip žmonės, o ypač moterys, lengvai ir noriai pirkdavo tėvų įmonės pasiūtus gaminius. Dalyvavimas pardavimuose man teikdavo malonumą.
Kita vertus, svarbu paminėti, jog studijavau visiškai su tekstile ir siuvimu nesusijusią sritį. Aš esu pedagogė, labai myliu vaikus ir man be galo patinka mokyti bei dėstyti. Turėjau galimybę dirbti pedagoge, kol mokiausi, tačiau uždarbis manęs netenkino. Taip gyvenime susiklostė, jog norint užsitikrinti stabilesnę finansinę laisvę, teko pasirinkti tėvų pradėtą verslo kelią. Tikriausiai šis faktas ir lėmė mano apsisprendimą fokusuotis į verslo vystymą bei pardavimus.

Kokie pirmieji žingsniai ieškant užsienio partnerių? Patarimai, kaip pasiūlyti prekinį žeklą užienio rinkai?
Mano kelio pradžia buvo labai avantiūristiška. Aš labai gerai žinojau, jog turiu nuostabią gamybos komandą ir besąlygiškai tikėjau jos kompetencija. Tačiau intuityviai jaučiau ir suvokiau, jog lietuviškam prekės ženklui išeiti į užsienio rinką yra labai sunku. Taigi, kol auginau dukrytes, atlikau išsamius namų darbus ir išanalizavau, kokios įmonės atsovauja garsius prekinius ženklus Lietuvoje. Turėdama šias žinias ir pasitelkdama savo ryšius, kuriuos užmezgiau Jungtinėje Karalystėje, pradėjau tiesiogiai kontaktuoti su užsienio prekiniais ženklais ir siūlyti mūsų paslaugas.
Su komanda išsigryninome, kokias siuvimo paslaugas norime teikti bei kokius konkrečius gaminius galime siūti. Pasitikėdami savo jėgomis ir teikdami labai kokybiškas paslaugas, mes po truputį užkariavome vis didesnius ir žinomesnius prekinius ženklus.

Ar bendradarbiavimas su prekinių ženklų atstovais ir dizaineriais skiriasi?

Iš tiesų, bendradarbiavimas su atsovais ir dizaineriais skiriasi kardinaliai. Visų pirma tarpinė grandis tarp įmonių, atstovaujančių didžiuosius prekinius ženklus, labai gerai išmano gamybos procesus ir tiekimo grandinę.
Priešingai dizaineriai nesigilina į esminius elementus ir gamybos vykdymą, jie yra kūrėjai, menininkai “vaikščiojantys ant debesų”. Todėl užtrunka laiko supažindinti dizainerius su gamybos procesų eiga ir kritiniais momentais, jog nekiltų ateityje neaiškumų ir nepatirtų didelių nuostolių.

Kuomet supratai, jog laikas keisti įmonės veiklą ir atsisveikinai sutekstile?
Prieš septynerius metus pradėjus stiprėti tvaraus verslo tendencijoms, saikingam vartojimui ir vartotojiškumo mažinimui mados pasaulyje, aš suklusau ir įžvelgiau, jog tekstilės pramonės vystymas pasaulyje masiškai sumažės. Žmonės atitinkamai pradės vartoti ir pirkti mažiau gaminių, todėl užsakymų sumažės ir teks keisti verslo kryptį.
Aš pradėjau ieškoti plano B ir domėtis naujomis sritimis, kurios būtų pranašingesnės ir stabilesnės tekstilės pramonėje. Tokiu būdu apsistojau ties baldų gamyba ir ieškojau variacijų, kaip galėtume teikti siuvimo paslaugas šioje srityje. Netikėtai kolegos Didžiojoje Britanijoje pasiūle pasiūti interjero pagalves, o nuo jų gamybos prasipylė papildomi užsakymai, kurie ir paskatino perorganizuoti įmonės veiklą.
"Netikėtai užklupęs COVID-19 virusas ir karantino pančiai paskatino sukurti textileoutlet.lt ir veiklą perkelti i virtualią erdvę.”
Prekinis ženklas Textileoutlet.lt buvo sukurtas labai greitai praėjusių metų kovo mėnesį, išanalizavus baldų pramonę ir įvertinus verslo galimybes sėkmingai įsitvirtinti šiame sektoriuje. Kadangi, tekstilės pramonė yra labai tarši ir siuvant gaminius lieka labai daug likučių, kurių užsakovai nepanaudoja, mes nusprendėme, kad šiuos nepanaudotus gaminius galime parduoti elektroninėje parduotuvėje. Tokiu būdu buvo sukurtas tvarus prekės ženklas, kur žmonės gali nusipirkti kokybišką gaminį tiesiai iš gamintojo.

Kas pasiteisino ir ko nedarytum ar darytum kažką kitaip?
Mes supratome, jog dalyvavimas tarptautinėse parodose ir produkcijos eksponavimas mūsų verslo modeliui nepasiteisino. Todėl nusprendžiau lankyti parodas kaip dalyvė, pristatyti įmonę bei teikiamas paslaugas ir tokiu būdu ieskoti užsienio užsakovų. Ši intencija parduoti paslaugas pasitvirtino 100%.
Atlikimas namų darbų, išanalizavimas parodų dalyvių gaminius, naujų tendencijų įžvelgimas ir sekimas, padės sukurti ir užmegzti naujus saantykius su potencialiais klientais.

Ką palinkėtum kitoms kurios nori, bet nesiryžta?
Vienintelis patarimas: “Daryk”! Nebijok, neinvestuok visų pinigų ir ženk po mažą žingsnį.
—
Norėtum pradėti bendradarbiauti su pasaulinio lygio kūrėjais ar savo verslą perkelt į aukštesnį lygį, o gal nori sutikti daugiau įkvepiančių mamų kaip Viktorija? Junkis prie GoMama bendruomenės plėsk pažintis ir dalinkimės patirtimi.
Gomama platformoje tavęs laukia ypač praktiškos ir naudingos masterklasės apie verslą nuo A iki Z, koučingo sesijos su ekspertais, narių susitikimai bei daug naudingų patarimų ir palaikymo iš kitų narių.
