APIE ALIONĄ
"Svarbiausia turėti tikėjimą, nes, man atrodo, jeigu tu tiki, tai tu viską gali."
Kaip Aliona prieš tris metus sėdo rašyti pirmo savo gyvenime verslo plano ir kaip ji nepalūžo ir nenustojo tikėti savo vizija, net iš aplinkos susilaukus neigiamų replikų, kad “nieko tau čia nepavyks”. Taip pat išgirsi, kokie sklaidos kanalai labiausiai pasiteisino Alionai viešinant Pagulbio sodybą – nuo tradicinių socialinių tinklų iki rašymo įvairiausioms pasaulio lietuvių institucijoms ir ambasadoms, kviečiant žmones apie save.
Apie visai tai kalbuosi su Aliona Jakutiene 3 sūnų mama ir unikalios Pagulbio sodybos Molėtų rajone poilsiui, kūrybai ir šventėms, savininke.
(03:13) Apie Alioną ir jos sodybą “Pagulbis”, jo atsiradimo istorija.
(05:10) Kaip atrodė Alionos gyvenimas prieš pradedant veiklą su “Pagulbiu”?
(10:20) Kaip atrodo “Pagulbis” sklaida?
(18:25) Apie mokamas reklamas.
(21:40) Su kokiomis klaidomis susidūrė Aliona ir ką dabar vengtų daryti vystant “Pagulbio” projektą?
(27:56) Alionos patarimai kuriančioms ar norinčioms kurti panašaus tipo verslą.
Kokie buvo pirmieji sklaidos kanalai?
Tai, ką aš pirma padariau, kaip dabar atsimenu – sukūriau Facebook paskyrą ir toks va jausmas, kad kažkas jau prasidėjo, tarytum jau gimė kūdikis. Pradžioj aš pati viską vieną dariau: laiškų atrašymai, naktį keldavausi, kad tik į juos atrašyti. Vėliau, jau aišku tiksliniai planavimai, fotosesijos.
Pradžioje naudojau ir mokamas reklamas ir kontaktus, bet labai puikiai atsimenu, kad turėjau galimybę pasikonsultuoti su žmonėmis, kurie kažką panašaus daro ir jau turi patirtį. Kaip dabar atsimenu, kad važiavau į Kauną susitikti su vienu iš žmonių, kuris renginiuose jau yra dvidešimt metų. Susitikus su tuo žmogumi papasakojau jam savo verslo planą ir idėją ir jis nepatikėjo ja, o vienintelę kokią naudą gavau iš šio pokalbio, kad labai svarbus yra gyvas bendravimas ir kontaktai.
Iš visų reklamų dalykų, tai labai pasiteisino reklamos nuotakų namų grupėse, o kitas dalykas, tai aš pradėjau eiti truputėli plačiau per pasaulio lietuvius ir turėjau tikslą, kad į “Pagulbį” atvažiuotų pasaulio lietuviai atostogauti. Dėl to, aš rašiau laiškus į ambasadas ir siunčiau bendrinę info apie organizuojamas tarptautines stovyklas. Ties Facebook nepasibaigė viskas, rašiau laiškus visur, kur tik įmanoma, nebijojau. Rašiau pasaulio lietuvių bendruomenės asociacijos prezidentui. Be to, pati skambinau vestuvių planuotojoms ir pati pasakojau, kad turiu tokią nerealią vietą.
Tai ką pasiekiau, tai, man atrodo, yra iš to, kad visur, kur beeičiau visur apie “Pagulbį” kalbu. Labai natūraliai viskas išeina. Aš atostogavau Italijoje, sėdžiu kavinukėje, o netoli manęs vyresnio amžiaus amerikiečiai ir aš jiems pasakoju, kad Lietuvoje turiu va tokią vietą.
Šiai dienai Instagram’as man atveda praktiškai devyniasdešimt procentų jaunųjų. Aš neturiu internetinės svetainės, kuris yra sukurtas, bet taip ir nepasileidau, nes fiziškai viena visko nespėjau.
Ką patartum kitoms moterims, kurios nori pradėti panašią veiklą?
Tai visų pirma, svarbiausia turėti tikėjimą, nes, man atrodo, kad jeigu tu tiki, tai tu viską gali, tiesiog miego valandų kiekis sumažėja. Dėl praktinių patarimų, tai skaičiuotis ir vestis labai aiškią buhalteriją ir nenurašyti mažų išlaidų į neišleidas, nes labai daug sudaro smulkūs dalykai. Manau, kad visur yra sistema, dienotvarkė, skaičiavimai ir viskas pavyks.
Linkiu visoms moterims tikėti savimi ir daryti. Nebijoti ką pagalvos kiti, nes realiai, tai niekas apie jus negalvoja, tik jūs pati ir reikia daryti, daugiau nieko.
Norėtum ir Tu geriau išnaudoti Instagram’ą ir suburti savo bendruomenę?
Gomama platformoje turime specialiai Tau įrašę kursą su Indre Širkiene, rinkodaros ir Instagram specialiste, apie tai kaip parduoti Instagrame. Sužinok, kaip sėkmingai startuoti ir sulaukti matomumo!
Šį bei kitus kursus gali peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama klubo nare.