fbpx

AR ESI PASIRUOŠUSI SĖKMINGAM VERSLUI ir visoms galimybėms?

Atlik nemokamą 3 min testą ir gauk veiksmų planą iškart!

Ep. 10: Kaip hobį paversti darbu? Su fotografe Monika Dovidaite-Rusiliene

APIE Moniką

Monika Dovidaite-Rusilienė gomama podcastas

“Jeigu tu esi geras specialistas, tavo paslaugų visada prireiks."

Monika Dovidaitė - Rusilienė

Monika yra visiems gerai žinoma fotografė, kurios nuotraukos publikuotos turbūt visuose Lietuvos portaluose ir žurnaluose: Žmonės, IKONA, Stilius, Delfi, o atsivertus L’officiel jau kelis metus jos kūrybą rasite beveik visuose numeriuose.
 
Monika fotografuoja jau 16 metų, 10 iš jų tai vadina pagrindiniu savo darbu. Per tą laiką ji padarė daugiau nei 1000 fotosesijų: mados, asmeninių, vestuvinių, komercinių ir idėjinių! 
Su Monika kalbėsimės, kaip prasimušti konkurencingoje fotografijos srityje ir savo hobį paversti darbu? Kaip susikurti portfolio ir gauti klientų? Kokių investicijų prireikė norint tapti profesionalia fotografe? Kokie viešinimo ir populiarinimo kanalai veikia, siekant išgarsėti ir prasimušti rinkoje? 
 
Paskutinius keletą metų ši jauna mama garsėja kaip nėštumo fotosesijų guru! Prisijunk – šio pokalbio laukėm jau net kelis mėnesius, tad tikrai bus smagu! 🙂 
Šiame epizode išgirsi:

(14:22) Kaip Monikai sekėsi skintis kelią Vilniuje ir kada pradėjai dibti su žurnalais?

(21:12) Ar idėjinių fotosesijų fotografavimas pasiteisino?

(25:25) Kiek teko investuoti pinigų į kursus ar įrangą pradedant fotografuoti?

(29:40) Kokie asmeninio prekinio ženklo populiarinimo kanalai veikia?

(48:45) Patarimai, kaip tau padaryti kokybišką nuotrauką

Monika, papasakok, kas tu esi ir kokia veikla užsiėmi?

Jau dešimtmetį dirbu fotografe, fotografuoju Lietuviškiems žurnalams, naujienų portalams bei bendradarbiauju su žinomais Lietuvos dizaineriais. Šiuo metu esu žinoma kaip vestuvių ir nėštukių forografė. Taip pat dalyvauju išskirtiniuose vidutinio bei didesnio dydžio kūrybiniuose fotografijos projektuose.

Nuo ko viskas prasidėjo ir kaip savo hobį pavertei darbu?

Viskas prasidėjo dar mokykloje: pirmą kartą reportažą parengiau 4-oje klasėje su juostiniu fotoaparatu, ekskursijoje su klase į Anykščius. Vėliau į kuprinę įsimesdavau tėvų “muilinę” ir pasivaikščiojimų metu fotografuodavau gamtą.

Kai veidrodiniai fotoaparatai pasirodė įperkami, su tėvų pagalba nusipirkau pirmą profesionalesnį fotoaparatą, o tada žingsnis po žingsnio iš hobio, t.y. renginių fotografavimo, eksperimentų įvairiomis idėjomis su draugais, šviesa, pradėjau gauti užklausas iš žmonių, ar sutikčiau nufotografuoti jų fotosesijas, o vėliau ir jų šventes.

Po ekonomikos studijų baigimo, įvertinusi ir palyginusi darbo užmokesčius bankuose bei savo dar jaunos fotografės atlygį, aš suvokiau, jog turiu daugiau įgytos fotografės patirties ir finansine prasme vertingiau šiuo hobiu užsiimti rimtai. Šis perversmas įvyko preiš daugiau nei 6 metus, į kurį investavau savo laiką ir didžiules pastangas. 

Kokie buvo Tavo pirmieji žingsniai?

Monikos Dovidaitės-Rusilienės nuotrauka

Kadangi viską mėgstu atlikti profesionaliai, jau mokyklos laikais nusprendusi užsiimti forografės veikla, aš susikūriau savo internetinį puslapį, pateikiau prašymą dėl individualios veiklos vystymo bei įdėjau skelbimus vietiniuose laikraščiuose apie savo teikiamas paslaugas. Tokiu būdu aš prisitraukiau savo pirmuosius klientus ir jau po pirmo studijų kurso mano vasaros atostogos buvo užpildytos užsakymais.

Palaipsniui projektų užsakymų sekė vis daugiau, kurie paskatino svarstyti apie savo studijos įkūrimą.

Papasakok, kaip sekėsi prasiskinti kelią Vilniuje ir pradėjai fotografuoti žurnalams?

Pradėjus fotografuoti, didžiausias mano klientų ratas buvo Kėdainiose ir Kaune. Atvykus į Vilnių, aš pradėjau ieškoti informacijos, rašiau nemokamam žurnalui “Laikas” ir pasiūliau savo paslaugas. 

Norėdama bendradarbiauti su dizaineriais, aš jiems pati pasiūliau daryti nemokamas fotosesijas ir fotografuoti jų kolekcijas. Taip pat pradėjau organizuoti idėjines fotosesijas, kurioms reikėjo dizainerių sutikimo naudoti nemokamai jų produktus ar rūbus, kontaktavau su visažistėmis, modeliais ir tokiu būdu praplėčiau savo bendraminčių ratą.

Įgyvendinusi ne vieną idėjinį fotografijos projektą, susikūriau savo portfolio, kuris mane reprezentavo kaip fotografę. Taigi pasikliaudama savo atkaklumu ir sukurtų darbų portfolio, pradėjau rašyti įvairiems žurnalams ir leidau apie save bei mano fotografijos darbus sužinoti platesnei auditorijai.

Po pirmojo nemokamo coverio žurnale “Laikas” mane pastebėjo didžioji spauda ir buvau pakviesta sukurti viršelio nuotraukas žinomam vestuvių žurnalui. Šios publikacijos pritraukė daugiau dėmesio ir populiarumo.

Ar idėjinių fotosesijų fotografavimas pasiteisino?

Fotografuojant idėjines fotosesijas, niekuomet žurnalas neduos garantijos, jog nuotrauka bus įdėta į viršelį ar publikuota leidinyje. Tačiau aš visuomet dirbu, dėl to, kad noriu maksimaliai kokybiško rezultato ir išnaudoti turimas galimybes geriausiai kaip tik galiu.

Kol dar neturėjau savo stipraus portfolio, idėjinės fotosesijos buvo geras būdas supažindinti su mano darbais. Vėliau fotosesijų tematiką suderindavau su redaktoriais iš anksto ir buvo žinoma, kuomet nuotraukos bus publikuojamos. 

Ar sezoniškumas turi reikšmės fotografuojant fotosesijas?

Fotosesijas reikia planuoti iš anksto. Mados fotosesijos priklauso nuo sezoniškumo. Dažniausiai rudens/žiemos mados fotografijos daromos vasarą, o vasaros/pavasario – žiemą.

Tačiau žurnalų fotosesjos priklauso nuo publikavimo periodiškumo. Jei žurnalas išleidžiamas kas tris mėnesius, tuomet fotosesijos gali būti suplanuojamos porai metų į priekį. Jeigu leidinys publikuojamas dažniau, tuomet fotografijos daromos kas mėnesį ir paprastesnio stiliaus. Žinoma, labai daug lemia ir leidinio mėnesio tema bei dizainerio užimtumas. Labai dažnai pasitaiko, jog dizainerių kolekcijos fotografuojamos porą savaičių iki jų paskelbimo.

Kiek teko investuoti pinigų į kursus ar įrangą pradedant fotografuoti?

Mano kaip fotografės kelias susiformavo organiškai. Kadangi, fotografija buvo mano hobis, aš techniką įsigijau palaipsniui. Pradėjus fotografuoti vestuves ir mados fotosesijas, man teko nusipirkti du fotoaparatus. Jei vienas objektyvas sugestų, visad reikia turėti pakaitinį aparatą ir kelis objektyvus. 

Norint fotografuoti profesionaliai, daugiausia išlaidų patiriama sukiaupiant reikiamą įrangą fotosesijoms, pavyzdžiui, įrangos nuoma, techniniai elementai, baterijos, varteliai, lempos, kompiuteris nuotraukų retušavimui, kietieji diskai nuotraukų saugojimui, “claud’ai” nuotraukų laikymui bei įvairūs su fotografijos veikla susiję mokesčiai.

Be abejonės, aš investuoju į nuolatinius fotografijos tobulinimo ir programų atnaujinimo kursus. Mano nuomone, jei žmogus nori tapti profesionaliu fotografu ir užsiimti šia veikla rimtai, tuomet išlaidos susidarytų apie 15,000 – 20,000 EUR. Kai kuriems gali pasirodyti didelė suma, tačiau be technikos įsigyjimo reikia įskaičiuoti savo prekinio ženklo populiarinimo kainą žurnaluose, fotosesijų išlaidas ir pan. Šiais laikais vien tik geros technikos ir gebėjimų neužtenka.

Kokie asmeninio prekinio ženklo populiarinimo kanalai veikia?

Aš visada maniau, kad norint būti žinomam, reikia bent jau 5 viešinimo šaltinių: straipsnių laikraštyje, pranešimų TV bei naujienų portaluose, paskyrų Instagrame ir Facebooke.

Asmeniškai stengiuosi išlaiktyti balansą ar bent jau vesti aktyvią veiklą Instagrame ir Facebook paskyroje, o taip pat nuolat atnaujinti savo internetinę svetainę. Man pasiteisino Facebook mokamos reklamos pradėjus fotografuoti šeimų Kalėdines fotosesijas. Šiuo metu daugiausia dėmesio ir užklausų sulaukiu per Instagram paskyrą. 

Kokia tavo nuomonė, ar fotografams būtina turėti savo studiją?

Aš turėjau savo studiją, kuomet fotografavau daug mažų fotosesijų, ypatingai šeimos Kalėdines, laukimo ar komercines fotosesijas. Manyčiau, jog studija reikalinga fotografams, kurie užsiima mažais komerciniais projektais ir jiems reikalingos savos patalpos, kuriuose atliktų darbus ir kaskart nereikėtų ieškoti naujų patalpų fotosesijoms. 

Šiuo metu man patogiau nuomotis studijas vidutiniams ar didesniems projektams, nes į kainą įskaičiuotos asistento paslaugos sesijos metu, paruošia techniką darbui bei nereikia mokėti pridėtinės vertės mokesčių. Šiuo atveju nuomotis man patogiau ir labiau apsimoka.  

”Norint būti žinomam, reikia bent jau 5 viešinimo šaltinių: straipsnių laikraštyje, pranešimų TV bei naujienų portaluose, paskyrų Instagrame ir Facebooke"

Kas kiek laiko atnaujinate/ keičiate studijos interjerą? Kur ieškote idėjų studijos interjero sukūrimui?

Iš tikrųjų viena iš priežasčių, dėl ko aš uždariau savo studiją, buvo ta, kad man patalpų savininkai neleido pakeisti studijos interjero. 

Manau, jog fotostudijų interjero tendencijos keičiasi kartu su mados ir sezono tendencijomis. Aš kreipiausi į interjero dizainerę įkuriant ir atidarant studiją, kuri mane kuravo proceso metu. Kai nusprendžiau pakeisti studijos grafinius elementus, aš pasitelkiau Lauros Bruknės patarimais ir estetiniu aplinkos matymu. Savo studijoje dekorą keisdavau kas metus priklausomai nuo sezono. 

Ar turėjai atvejų, kai fotosesija nepatiko užsakovui ir kokios emocijos iškildavo?

Taip, buvo toks atvejas, kuomet aš fotografavau savo pirmąsias krikštynas ir užsakovui mano darbo rezultatai nepatiko. Tuomet bandžiau situaciją išspręsti draugiškai pasiūliusi padaryti naują fotosesiją ir suteikti nuolaidą. Šiuo metu labai retai pasitaiko negatyvių atsiliepimų. 

Iš tiesų, viskas priklauso nuo fotosesijos idėjos, užsakovo, iniciatoriaus. Jei matau, kad kažkas ne taip, tariamės tarpusavyje. Dalijuosi su komanda savo įžvalgomis, ką galėtume padaryti kitaip, kad būtų geriau. Jei komanda lanksti – viską keičiame, sprendžiame vietoje. Jei pirminė idėja klientui labai svarbi – darome viską, kad ją išpildytume.

Ar turi kokių patarimų kaip padaryti pačiam geros kokybės nuotrauką?

Mes gyvename inovatyvių technologijų laikais ir mums užtenka geros telefono kameros, kuri padarytų aukštos kokybės nuotrauką. Kartais net su geru fotoaparatu neina išgauti tokių nustatymų, kaip su telefonu. 

Yra kelios pagrindinės taisyklės, norint padaryti gerą ir tvarkingą nuotrauką:

  1. Tolygus apšvietimas
  2. Kompozicija
  3. Koregavimas

Pozavimo metu geriau atsipalaiduoti ir atlikti natūralius veiksmus, tuomet nuotrauka atrodo nesurežisuota, natūralesnė.

Kaip sekasi suderinti darbą su motinyste? Su kokiais iššūkiais susiduri?

Šeimoje sprendimus priimame kartu ir stengiamės suderinti prioritetus partneriškai. Labai esu dėkinga vyrui, kuris mane palaiko ir padeda susidoroti su motinystės iššūkiais. Nuolatinis balansavimas tarp darbo, karjeros ir motinystės atima daug jėgų ir laiko.

apie mane

Dovilė Sinkė

Dovilė Sinkė

GoMama įkūrėja, verslo koučerė, kelių online verslų savininkė ir žaismingos dukrytės mama. Mane veža internetinio verslo plėtra - viskas, pradedant nuo idėjos išgryninimo iki tekstų optimizavimo, rinkodaros bei sistemų diegimo. Sėkmingai "pabėgusi" iš prestižinio darbo banke, siekiu padėti kitoms moterims susikurti daugiau laisvės, realizuoti save ir tapti nepriklausomom!

Kas yra Go Mama?

verslios mamos bendruomene kursai susitikimai gomama

GoMama yra pati kiečiausia verslių mamų bendruomenė. Čia rasi stiprų kitų mamų paramos ratą, žinias ir svarbiausia – pradėsi judėti pirmyn savo tiklų link!

nemokamas testas

Dovilė Sinkė

Ar esi pasiruošusi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori. ⤵️

MASTERKLASĖS

Indre Sirkiene Instagram kursai gomama

Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle?

Rinkodaros ir socialinių tinklų ekspertė Indrė Širkienė išmokys, kaip susikurti tvarkingą ir informatyvų profilį, kad būtum atrasta, kokį turinį kurti norint pasiekti tikslinę auditoriją ir kaip padidinti pardavimus.

Taip pat, naujausios Instagram tendencijos, patarimai ir pavyzdžiai.

Dominyka Venciute gomama versli mama Linkedin asmeninis prekes zenklas

Kaip sustiprinti asmeninį prekės ženklą LinkedIn?

Dr. Dominyka Venciūtė - asmeninio prekinio ženklo lyderė Lietuvoje ir ISM lektorė, išmokys Tave kaip tikslingai dirbti su savo asmeniniu prekės ženklu ir gauti didžiausią galimą naudą.

Kaip tikslingai susitvarkyti savo LinkedIn profilį, kokį turinį kurti: kas, kaip ir kada, praktiniai patarimai, geriausi pavyzdžiai ir įrankiai .

Karolina Slovcovaitė gomama kursai facebook reklama

Kaip pasiruošti sėkmingas Facebook reklamas?

Pats geriausias step-by-step gidas, kuriuo dalijasi Karolina Slovcovaitė - reklamos ekspertė, viena iš 10 Google čempionų Baltijos šalyse.

Sužinok, kodėl verta reklamuotis Facebook, kaip parinkti tinkamą reklamos tikslą, biudžetą, auditoriją ir formatą. Kur rasti įkvėpimo ir daugiau.

Dovilė Mikelėnienė kaip susikurti etsy

Kaip sukurti sėkmingą Etsy parduotuvę?

Sužinok, kaip sėkmingai parduoti produktus vienoje didžiausių pardavimo platformų Etsy.

Dovilė, Etsy rinkodaros specialistė, dalijasi geriausiais savo patarimais ir įžvalgomis kaip iškilti, padidinti pardavimus, kaip legalizuoti savo verslą ir kt.

Visas masterklases galėsi peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama nare.