APIE Mariją

“ Nereikia kažko labai specialiai daryti ir savęs laužyti, nes toks ėjimas prieš save labiau atneša nerimo ir sumaišties negu gebėjimo susikoncentruoti. “
Kaip priimti sprendimą išeiti iš samdomo, gerai apmokamo darbo? Kaip išdrįsti visas santaupas investuoti į verslą? Kaip pritraukti investuotojų susidomėjimą ir kur jų ieškoti?
Apie tai kalbamės su Marija Valaite – mama, prekinio ženklo MATH SCIENTIFIC įkūrėja. Marija yra mokslo bendruomenės narė, su kolegomis mokslininkais sukūrusi kosmetiką, kuri padeda pasirūpinti oda ląstelių lygmeniu.
(04:08) Marija, kaip ilgai gvildenai šią verslo idėją ?
(21:47) Apie investuotojų susidomėjimo pritraukimą.
(35:51) MATH SCIENTIFIC išėjimas į rinką ir pasiteisinusios priemonės.

Kaip ilgai gvildenai šią verslo idėją ?
Visą gyvenimą žinojau, kad noriu turėti kažkokį verslą, dėl to, kad mačiau būtent verslo kelią kaip tokį, kuriame galiu sukurti pokytį visuomenei, atnešti vertę. Kai sutikau, tuo metu dar tik būsimą, savo vyrą, dukros tėtį ir verslo partnerį, iškart nuo 3 mėnesio pradėjome kurti mažus verslus ir visuomet norėjome turėti atsinaujinantį pajamų šaltinį, kuriame neturime aktyviai dalyvauti patys, tam, kad išeiti iš užburto rato. Gana nemažai laiko praleidome svarstydami kuri industrija, koks verslo modelis galėtų mums padėti ištrūkti iš to samdomo darbuotojo gyvenimo ir tuo pačiu suteiktų laisvės lokaliai, kur mes norime dirbti, tiek laiko prasme, kiek mes norime tam skirti laiko.
Taip svarstydami pagalvojom, kad yra tam tikros industrijos, kuriose mes turim nemažai patirties. Tai buvo elektronika, IT, dirbtinis intelektas ir grožio industrija. Ir aš labiausiai laiminga jaučiausi dirbdama grožio industrijoje, dėl to, kad kai produktas yra fizinis, o ne skaitmeninis, labai geras jausmas yra kiekvieną kartą kai klientas gauna jį iš tavo rankų, tam tikra prasme, kiekvienas produktas, kuris pasiekia kliento rankas ar namus, jis yra tarsi fizinis mažas daiktas, kuris atneša pokytį į vartotojo namus. Mes pagalvojom, jog norim turėti tą jausmą. Tarsim kiekvienam žmogui gali padėti tokia maža forma.
Nuo pirmos idėjos iki to, kuo dabar MATH kompanija yra tapusi, praėjo 2,5 – 3 metai. Realybėje mūsų kompanija veikianti yra 2 metai, o rinkai save pristatėme prieš nepilnus 4 mėnesius. Per šiuos mėnesius įvyko ekstremalūs pokyčiai augimo, žinomumo, vertės, kurią kuriame, bei žinomumo prasme. Įvyko labai daug teigiamų pokyčių, bet iki to buvo įdėta labai daug darbo. Nuo idėjos, kuri virė galvoje iki to, kaip priimti sprendimą išeiti iš samdomo, gerai apmokamo darbo, kaip išdrįsti visas santaupas investuoti į verslą. Tokių buvo labai daug psichologinių momentų, kuriuos reikėjo įveikti, bet sakyčiau viskas savo laiku ir tos baimės pradėjo mažėti ir pradėjom labiau fokusuotis į visą tą veiksmą, vietoje to, kad galvotume kaip viskas gali greitai pasibaigti.



Kaip pritraukti investuotojų susidomėjimą ir kur juos rasti?
Iš tikrųjų susilaukėme dėmesio iš investuotojų ir pačios investicijos, kurią pavyko pritraukti jau kai turėjom viską labai aiškiai sudėliota į stalčiukus. Dėl to, kad kai prasideda kalba apie pinigus, visi nori turėti aiškumo. Kur tie pinigai bus panaudoti, kokio tipo verslininkui juos skiria, nes investuotojai labai žiūri į asmenybę, į kurią investuoja, nes verslas gaunasi labiau idėjinis. Mūsų atveju, nebuvo visiškai idėjinis, nes mes jau turėjome sukūrę dalį produktų, turėjome pakuotę, branding’ą, bet aš taip tiesiog dirbu.
Viskas prasideda mano galvoje nuo pavadinimo. Kai kurie daro atvirkščiai, jie turi idėją ir vėliau galvoja pavadinimus, o aš norėjau turėti skin care kompaniją, bet man labai viską reikėjo pradėti nuo pavadinimo, nes tas pavadinimas užduoda toną. Ir sugalvojau, tiesą sakant susapnavau, MATH pavadinimą, kad matematika turi būti visa ko pagrindas. Tada pradėjo ta minimalizmo filosofija ateiti, vėliau sukūrėm formules, tokias minimalistines. Gavosi, jog 3 metus ieškojau pakuočių, kurios dabar yra, kad tas vaizdas ir tas jausmas, kurį norisi perteikti dera tarpusavyje. Tada atsirado aiškus konceptas, filsosofija ir mes pamatėm, kad po truputį yra susidomėjimas iš rinkos. Nusiteikėm, jog norime gauti investiciją, jog traukinys greičiau išvažiuotų iš to pradinio taško.
Su investuotojais yra taip, jog turi sąmoningai jų ieškoti. Pirmas ne, niekada nėra paskutinis ne. Gali padaryti 100 ar 1000 pitch’ų investuotojams ir vienas tikrai patikės tavo idėja.


Kaip atrodė MATH SCIENTIFIC išėjimas į rinką ir kas pasiteisino labiausiai?
Su MATH visu brandu ir jo strategija viskas buvo paprastuoju būdu, mes tiesiog turėjom labai aiškią viziją. Mūsų atveju, labai gerai suveikė minimalizmas, švarumas, estetika, nes tiesiog patys stengiamės tokį gyvenimo būdą palaikyti. Ta filosofija ėjo per mus ir taip gimė visas dizainas, kaip turi atrodyti produktai, tinklapis, socialinių medijų profiliai ir taip po truputėlų kūrėsi. Aišku, buvo ieškojimų ir bandymų kelias. Ne viskas iškart idealiai gavosi. Tiesiog kol buvom nelabai žinomi turėjom daug erdvės testuoti kas gražiai atrodo ir kas ne, kas surezonuoja vartotojam.
Žinau, kad yra du pagrindiniai keliai – arba labai viską strateguoji, susirašai ir vadovaujiesi tuo planu arba tiesiog eigoje dinamiškai žiūri kas veikia, kas tinka, kas surezonuoja ir kokia žinutę tu nori išsiųsti. Tai mes ėjome antruoju keliu, bet turėjome labai aiškią minimalizmo filosofiją, kuri mums labai daug apsprendė tiek iš vizualinės pusės, tiek iš komunikacijos, tiek iš kanalų.
Lietuvoje iš tikrųjų yra tokia rinka, jog šiuo metu labai veikia influencer marketing. Mūsų atveju jis irgi labai gerai suveikė. Pradėjome dirbti su influenceriais, bet ne iš tos pusės, jog nusiperkame iš jų turinį, o iš tos pusės, jog mes nusiųsdavom dovanų MATH produktų. Ir tik tuo atveju jei MATH iš tikrųjų patinka ir palieka įspūdį, padaro pokytį odoje, tik tuo atveju mes pradedame dirbti. Buvo labai gera, jog nebuvo nei vieno, kuriam nepatiktų. Kai pradedi dirbti su influenceriais, dabar jau jie yra kaip ambasadoriai mūsų prekinio ženklo, tai su jais darbuotis buvo vienas malonumas, nes jie labai tikėjo pačiu MATH konceptu. Mūsų atveju labai suveikė brando ambasadoriai, nes jie pasidalino savo nuoširdžia nuomone, už kurią mes nemokėjome pinigų. Dėl to, tai labai surezonavo su jų auditorijomis, nes kai žmogus tiki tuo, ką sako, ir jaučiasi, kad jis kuria vertę savo sekėjams pasidalindamas produktu, tai labai suveikia.