APIE Laurą
“Būk drąsesnė. Neimk stipriai į širdį nedidelių nesėkmių. O svarbiasia nepamiršk gerbti savęs."
Laura Vagonė
Pokalbis tikrai bus įdomus, gausite praktinių patarimų bei naudingos informacijos!
Laura, papasakok, kaip tapai vestuvių planuotoja ir kokia tavo verslo istorijos kelio pradžia?
Mano verslo kelio pradžia prasidėjo labai natūraliai. Vestuvių organizatore dirbti niekada nesvajojau, tačiau jau mokykloje organizuodavau daug renginių. Tikrai niekad nemaniau, jog ateityje šis pomėgis taps mano pajamų šaltiniu. Atvykusi studijuoti į Vilnių, aš turėjau išlaikyti save ir užsidirbti pragyvenimui. Tad norėdama turėti pajamų, studijavau ir tuo pačiu metu dirbau, tačiau darbai neturėjo jokios sąsajos su vestuvėmis.
Teko išbandyti įvairiausias pareigas nuo baro barmenės, padavėjos iki viešbučio administratorės. Netikėtai sesuo pakvietė atvykti dirbti į Švediją didžiulėje tarptautinėje keltų kompanijoje. Kadangi, aš kalbėjau anglų kalba, man paskyrė keleivių agentės pareigas, kurias atlikau ilgiau nei planuotą sezoną. Išvykusi į užsienį pamačiau savo gyvenimą iš šalies. Vis pasvarstydavau: ką aš darau, ar tikrai dirbu tai, ką noriu ir ką man patinka dirbti?
Man tuo metu buvo dvidešimt ketveri metai, studijavau lietuvių filologiją, mąsčiau, ką norėčiau dirbti grįžusi iš Švedijos į Lietuvą. Kadangi, turiu didžiulę meilę knygoms, pagalvojau, kad su leidyba susijęs darbas man labai tiktų.
Kol ieškojau darbo leidyklose, mano draugė pasiūlė vienytis kartu ir įkurti renginių organizavimo įmonę. Ji žinojo, kad turiu organizacinių gebėjimų ir ši sritis yra man artima. Tad susigundžiusi, Švedijoje uždirbtus pinigus investavau į įmonės sukūrimą.
Kokie pirmieji vestuvių planavimo verslo žingsniai?
Santaupų investavimas į renginių organizavimo įmonę buvo geriausias sprendimas, atnešęs neįkainojamos patirties, fantastiškų kontaktų, drąsos apie save sužinoti didesnei auditorijai.
Rengdavome įvairius sezoninius įmonių renginius, konferencijas bei seminarus. Ilgainiui pradėjome gauti prašymus surengti vestuves. Iš pradžių aš dalyvaudavau vestuvių planavime kaip asistentė- koordinatorė, tačiau klientų ratas pamažu plėtėsi ir užsakymų skaičius didėjo.
Netrukus į mane pradėjo tiesiogiai kreiptis žmonės, prašydami pagalbos rengiant vestuvių šventes. Kasmet suorganizuodavau vis daugiau vestuvių, žmonės vieni kitiems pasakodavo, kad galiu gerai ir nuoširdžiai atlikti šį darbą, kol galiausiai paskatinta rekomendacijų sukūriau tinklaraštį ir Facebook puslapį „Lapės vestuvės“. Pradėjau rašyti tinkliaraštį, kuris ilgainiui labai greitai išpopuliarėjo ir tapo mano neatsiejama veiklos dalimi.
Ar sutinki, jog sėkmė aplankė netikėtai?
Mano atveju, sėkmė tikrai neaplankė manęs per naktį. Turėdama daug energijos ir užsispyrimo, aš išbandžiau įvairiausias veiklas, kurios padėjo išsigryninti, kas tikrai man patinka ir kuo norėčiau užsiimti. Man teko įdėti daug pastangų ir darbo, jog žmonės įvertintų mane ir susiformuočiau kaip asmenybė bei užmegsčiau reikialingus kontaktus.
Norėčiau palinkėti visoms mamoms išbandyti, kuo daugiau skirtingų veiklų ir sugerti visą patirtį, kurią gyvenimas duoda. Šie įgūdžiai labai pravers jūsų karjeroje ir verslo srityje.
Papasakok, kaip ir kada atsirado "Lapės vestuvės" prekinis ženklas?
Įdomu tai, kad draugai mane nuo seno vadindavo Lape. Kai reikėjo sugalvoti pavadinimą, mažiausiai norėjau jame naudoti savo vardą. Iš tiesų, dar trūko pasitikėjimo savimi ir nesijaučiau drąsiai, todėl nusprendžiau užraše panaudoti “lapės” personažo psiaudonimą. Žinia apie „Lapės vestuves“ pasklido labai greitai, net straipsnius pasirašydavau ne Lauros Vagonės, o Lapės vardu.
Prieš gerokai nei 13 metų sukurtas Facebook profilis ir tinkliaraštis labai išpopuliarėjo ir žmonės mane atpažindavo ne pagal vardą, o “Lapės vestuvės” prekinį ženklą. Vienareikšmiškai tai buvo geriausia investicija į prekinio ženklo sukūrimą. Tačiau yra negatyvių niuansų, susijusių su vestuvių planavimo veiklos plėtra. Klientai, norintys, kad jų šventę organizuotų “Lapės vestuvės”, konkrečiai kreipiasi į mane ir išreiškia norą, kad vestuves organizuočiau aš, o ne aistentė. Deja, šis faktas stabdo verslo plėtrą.
Tavo nuomone, kokių reikia investicijų ir ar jos pasiteisino, norint pradėti vestuvių planuotojos veiklą?
Mano manymu, norint pradėti vestuvių planuotojos veiklą, nereikia didelių investicijų. Tiesiog reikia turėti drąsos pradėti veikti ir daryti. Klaidinga manyti, jog tik noro būti vestuvių planuotoja pakanka.
Žmones planuotojus renkasi pagal rekomendacijas, kurios labai svarbios pritraukiant klientą. Mano pagrindiniai klientai yra rekomendacinio pobūdžio, kurie žavisi mano patirtimi ir atliktu darbu. Taigi norėdama pradėti šią veiklą, nesvajok, bet pradėk veikti. Padėk savo draugei, sesei ar kaimynei surengti šeimos šventes ar įmonės vakarėlį. Tokiu būdu net tik įgausi patirties, bet nuotraukas ar video filmukus galėsi panaudoti savo portfolio. Vien Facebook profilio susikūrimo neužtenka.
Šiuo metu mano didžiausių investicių pareikalavusi veikla yra nuotolinio vestuvių planavimo platforma www.foxywedding.lt, kuri vis dar tobulinama ir reikalauja didelių investicijų. Ar ji atsipirks, tai laiko klausimas, tačiau susidomėjimas šia platforma tikrai yra akivaizdus.
Papasakok plačiau apie "Foxy wedding" projektą
Sukurti skaitmeninę vestuvių planavimo platformą paskatino faktas, jog planuojant vestuves savarankiškai, sąmata gali viršyti 20-30 proc. Kadangi, internete galima rasti daug pavienių paslaugų teikėjų ar jų paieškų tinklapių, tačiau nebuvo vienos platformos, kuri veiktų kaip skaitmeninė planuotoja ir suvestų vestuvių užsakovus su tiekėjais.
Kartu su savo komanda, sukūrėme skaitmeninę vestuvių planavimo platformą, lengvai ir patogiai padedančią suplanuoti šventę. „Foxy wedding“ platforma suteikia pagal individualius poros poreikius sukurtą šventės scenarijų, sąmatą, bei netrukus automatiškai atrinks tinkamas šventės vietas ir kitus paslaugų tiekėjus.
Taip pat čia galima įsigyti profesionalias konsultacijas, nuotoliniu būdu teikiamas individualias planavimo paslaugas ir užsisakyti vestuvių dienos koordinatorę. Jau greitai „Foxy wedding“ taip pat apjungs Lietuvoje veikiančius vestuvių rinkos dalyvius: restoranus, sodybas, fotografus ir kitus paslaugų teikėjus bei leis čia pat vartotojams rezervuoti pasirinktas paslaugas.
Kaip populiarinate šias paslaugas?
“Foxy wedding” platforma ir veikla yra skaitmeninio marketingo specialisto rankose, kuris labai gerai išmano savo sritį ir pasinaudodamas įvairais socialinės medijos bei žiniasklaidos kanalais, ją viešina. Taipogi didelė reikšmė teikiama Google ir Facebook Ads bei SEO procesams, kurie padeda pritraukti vartotojų skaičių.
Ar pastebėjote žiniasklaidos reklamos grįžtąmąjį ryšį?
Mes pastebėjome, jog straipsniai spaudoje bei reklama žiniasklaidoje apie “Lapės vestuvės” ir “Foxy Wedding” vartotojams suteikia daugiau pasikėjimo nei Facebook reklama.
Įdomu tai, jog reklamos taktika, taikyta “Lapės vestuvėms”, neveikė “Foxy wedding” projekto populiarinimui. Todėl teko ieškoti naujų pasidalinimo būdų ir priemonių. Žmonių akis pritraukia vizuali išraiška, taigi atkreipėme dėmesį, kad Instagram kanale pasiteisina vizualai.
Ką patartumėt meno vadybininkams?
Nors šioje srityje neturiu daug patirties, tačiau patarčiau pradėti dirbti su meno kūrėjais ar vadybininkais. Pasiūlyčiau savo paslaugas ir tokiu būdu pradėčiau megzti pažintis, kurios bus vertingos ateityje.
Labai svarbu paminėti, jog prasto vadybininko bruožas ar dažniausiai daromos klaidos yra prasta komunikacija.
”Man labai svarbi yra darbo kokybė. Norint pritraukti klientą, būtina kokybiškai, profesionaliai ir estetiškai pateikti informaciją"
Kas labiausia teikia malonumą ir koks procesas mėgstamiausias?
Didžiausią malonumą man teikia sklandus vestuvių planavimo procesas ir eiga. Taip pat užsakovų įmantrūs iššūkiai ir gebėjimas juos įgyvendinti suteikia pasitenkinimo ir pasididžiavimo jausmą. Be to, asmeninis santykis su klientu ir tikros bei šiltos emocijos su klientu yra varomoji jėga.
Aš įkvėpimo randu visur, ypatingai mene, muzikoje, gamtoje, kultūriniuose renginiuose, kelionėse, senuose filmuose. Reikia tik atsimerkti ir pažiūrėti.