APIE Laimą

"Skirti bent vieną dieną sau yra privaloma. Ypač mums, moterims. Tiesiog sau. Nieko neveikti arba veikti tai ką tu nori..."
Laima Masalskė
Laima Masalskė – dviejų dukrų mama ir kepyklėlės Rêver , kurioje atgimsta senoviniai močiutės receptai naujai Kaune įkūrėja. Laima savo verslą atidarė karo išvakarėse toli gražu nepopuliariausioje Kauno vietoje, tačiau nepabijojus iššūkių, šiandien ji džiaugiasi vis didėjančiu klientų ratu.
Su Laima kalbamės apie didžiausias jos pereitas pamokas atidarant kepyklą. Ką žinoti pasirenkant darbuotojus, kaip išgyventi sumažėjusį klientų antplūdį ne sezono metu ir net nuėjus į minusą nepalūžti. O taip pat, kaip apie kepyklą šiandien sužino klientai ir kokie reklamos kanalai pasiteisina labiausiai?
Taip pat aptarėme kaip svarbu skirti laiką sau ir atsipalaiduoti, pasidžiaugti gyvenimu, leisti laiką su šeima ir draugais. Tai padeda išvengti perdegimą ir sugrįžti prie mylimos veiklos su naujomis jėgomis.
(2:09) Apie Laimą
(3:19) Iš kur kilo idėja atidaryti kepyklėlę?
(8:40) Kaip Laimos svajonė atidaryti kelyklėlę pavirto tikrove?
(12:20) Kas buvo sunkiausia pasirenkant darbuotojus?
(16:00) Apie Rêver koncepciją.
(17:05) Apie šeimos palaikymą ir pagalbą.
(18:30) Apie patalpos paiešką.
(22:53) Kaip apie Rêver sužinojo klientai?
(27:10) Apie užsiemimus su vaikais ir projektus.
(30:17) Kokių pamokų išmoko Laima pradedant savo verslą?
(41:03) Koks yra populiariausias Rêver gaminys?

Kokios buvo didžiausios pamokos atidarant kepyklėlę?
Man sunkiausias dalykas buvo rasti darbuotojų, o sunkiausias galbūt todėl, kad nuo dabar, nei vienas vadovas nėra ten super geras turbūt irgi, bet aš labai nusvilau, nudegiau, jeigu ieškojau komandos, su kuria galėčiau eiti kaip į karą, ištverti viską. Šiuo metu esu likusi viena. Viską gaminu ir darau savo dviem rankom. Patirtis labai skaudi ir iš tikrųjų supratau, kad, nei vienas darbuotojas nedirbo kaip sau, ir, kad ir kaip mes norėtumėme dabar, ateina ta karta, kuri atėjo, atidirbo ir išėjo. Atėjo ten tą dešimta diena, ar kažkelinta, pervedei algą, o jeigu ne, tai tada prasideda įstatymai, prasideda: “Tu privalai, tu privalai..”, o kad jeigu tu pasakai, kad nu yra ten tavo pareigos, tai gaunasi, kad keli įtampą, esi blogas vadovas ir t. t.. Tai visą šitą aš jau praėjau ir sakau, kas nenugali, padaro mus stipresniais. Tai yra mano svajonė. Aš apie ją svajojau.
Kiekvienas Gali, kai yra palaikančių. Kaip ir minėjo Vaiva, kitų parama smulkiam verslui yra be galo reikalinga – nesvarbu ar dar tik pradedam, ar jau turime verslą ir ieškome būdų jį plėsti. Vaiva yra smulkųjį verslą stiprinančios bendruomenės “Kiekvienas Gali” narė – ir savo nariams ši bendruomenė yra paruošusi nemokamos reklamos, verslo konsultacijos paketą, kontaktus užmegzti padedančius renginius ir naujus kanalus pardavimui.

Kaip apie jus sužino klientai? Kokie kanalai pasiteisino labiausiai?
Iš tiesų, žinokit, tą dieną, kai atidarėme įmonę, gruodžio 17 d., ir atsirado po naujų metų Rêver kepyklėlės puslapis Facebooke, aš viską kėliau nuo pradžios: kaip viskas prasidėjo ir kaip einame link svajonės. Taip po truputį daugėjo postų, bandymus darėme namuose visokius čia mano virtuvėje. Jinai mažytė, tokia nedidelė, bet tikrai mačiusi jau nemažai. Iš pat pradžių valgydavau, paskui, kai jau nebesuvalgai, tai jau dovanojai. Parašai į kepyklėlės puslapį, kad “pasidalinkit, galbūt kažkas nori to paragauti…”ir taip ir prasidėjo ta kelionė. Taip ir atsirado žmonių.
Šiai dienai, vakar kaip tik pažiūrėjome, mes turime 1500 sekėjų, iš kurių 1100 yra kauniečiai. Aš manau, kad nuo vasario mėnesio (mes atsidarėme vasario 21 d. fizinę parduotuvę), manau, kad tai yra tikrai neblogas pasiekimas. Kažkas kažkam sakė, kaimynė pasakė, kaimynė parodė, matė feisbuke reklamavo, kolegė pirko. Šiuo metu žmonės atvažiuoja va šitaip. Žmonės kalba: “Mes, žinokit, pas jus valgydavome nerealų špinatų vyniotinį su lašiša ir pasakėme ten kažkam, tai paragavo kažkas ir atvažiuoti norės ir pasiskambinti” ir būna taip pat važiuoja, sako: “Mes per vieną balių valgėme tokį vyniotinį, tokį ir tokį, ir mes norime įsigyti”. Tai va, yra žmonių, kurie gyvena ten, aplinkui, sako: “Mes dabar tik sužinojome po vasaros, kad čia yra kepyklėlė”. Tai va, daugiau žmonių ateina.
Norėtum daugiau sužinoti apie tai, kaip komunikuoti apie savo verslą klientams bei žiniasklaidai?
Gomama platformoje turime specialiai Tau įrašę kursą su Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) tarybos nare ir kūrybinių projektų agentūros „Ugdanti komunikacija“ įkųrėja, Karolina Barišauskine, kuriame sužinosi kaip komunikuoti savo idėją, kaip bendradarbiauti su žiniasklaida, kaip tinkamai parengti pranešimą spaudai, kaip kurti pasitikėjimu grįstą ryšį su klientu.
Šį bei kitus kursus gali peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama klubo nare.