APIE KRISTINĄ

Nebandysite - taip ir nežinosite, kas tinka jūsų auditorijai.
Kristina Jedemskaja
Kristina Jedemskaja – kūrybinės reklamos agentūros “Advert LAB” įkūrėja, vadovė, vizualinės reklamos gamybos projektavimo mokytoja bei mama. Nuosavo verslo niekada rimtai nesvarsčiusi, Kristina jau tris metus vadovauja savo reklamos agentūrai bei padeda smulkiam ir vidutiniam verslui kurti savo įvaizdį ir didinti pardavimus.
Su Kristina kalbamės apie tai, kaip ji atsirado reklamos srityje, kaip ją atrado pirmi klientai bei ką ji rekomenduoja kitiems verslams, kurie nori tapti daugiau matomi. Kalbamės ir apie Facebook grupes, ir Tiktok’ą, ir paslaugos.lt, ir kitus dažnai primirštus kanalus. Bei dažniausiai daromas klaidas reklamos srityje ir kaip jų išvengti.
(2:07) Apie Kristiną
(3:40) Kristinos kelias reklamos srityje.
(16:56) Nuo ko pradėti ieškant klientų? Apie kliento išsigryninimą.
(28:26)Kam vertėtų eiti į TikTok?
(33:22) Kaip pasirinkti tinkamą specialistą/agentūrą?
(35:07) Kokias klaidas dažniausiai padaro verslai?
(42:27) Marketingo ir reklamos tendencijos.

Nuo ko pradėti ieškant klientų? Apie kliento išsigryninimą.
Pirmiausia, tai turite padaryti darbą, sakykime, paimkime grožio sritį. Pradžiai suteikite, kad ir nemokamas paslaugas, pasikvieskite pažįstamus draugus, kaimynes nemokamai procedūrai. Paprašykite susimokėti simboliškai, tiesiog paliekant savo atsiliepimą ir leidžiant nufotografuoti savo darbą, nerodant viso veido ir kaupkite savo darbus, ir komunikuokite, dėkite į Facebook.
Nebūkite perfekcionistais, kilo mintis, padarykite, įdėkite ir tiesiog stebėkite savo auditoriją, kaip jinai reaguoja. Jeigu pamatysite, kad, sakykime, ateina kokie keisti komentarai, tiesiog pajausite, kad jūsų vizualas ir kalba netinka jūsų auditorijai. O šiaip, bandykite, bandykite, ir bandykite. Nebandysite – taip ir nežinosite, kas tinka jūsų auditorijai.
Kai žmonės kreipiasi į agentūrą, pavyzdžiui, dėl socialinių tinklų reklamos, dažnai tikisi, kad gaus iš karto atsakymą, kas yra jų tikslinė auditorija ir kaip jiems reikia reklamuotis. Bet iš tiesų, kiekvienam prekės ženklui yra daromi testavimai. Pateikiami skirtingi vizualiai. skirtingos žinutės ir tiesiog žiūrima, kas auditorijai patinka. Jeigu atrandama tendencija, kas jiems patinka, tuomet ir toliau dirbama tuo keliu.

Nuo ko pradėjote jūs ir kas jums pasiteisino labiausiai? Ypač B2B ir paslaugų srityje.
Daug sėdėjome Facebook grupėse. Tarkim, mūsų atveju tai buvo marketingo, grafikos dizaino grupės, kur tiesiog klientai ieško, kas jiems atliktų vieną arba kitą darbą. Tai tiesiog mes komunikuodavome per Messenger ir rašydami tiesiai komentaruose po postu, visada su nukreipimų į mūsų interneto svetainę, į mūsų darbų galeriją. Yra žmonių, kurie patys nerašo postų, bet ieško panašių užklausų ir peržiūri rekomendacijas komentaruose.
Per Paslaugos.lt dar. Iš tikrųjų ateina nedidelis kiekis klientų, bet tai taip pat veikia. Ar ten verta iškelti į aukštesnes pozicijas? Tai abejočiau, ar labai verta investuoti į tai pinigus, kadangi, pagal mūsų praktiką, žmonės nesirenka pirmų trijų paslaugų, o peržiūri visą puslapį ir renkasi, kas žemesniose pozicijose.
O šiaip, nebijoti prašyti savo klientų atsiliepimų. Tarkim, jeigu turite Facebook puslapį, tai Facebook puslapyje, o Paslaugos.lt, jeigu ten surinksite tam tikrą kiekį atsiliepimų, gausite daugiau taškų ir automatiškai būsite aukštesnėse pozicijose.
Jeigu nusprendžiate, kad jūs ieškosite patys socialiniuose tinkluose, pavaikščiokite ir pažiūrėkite, kokios yra sukurtos grupės, į kurias jūs galite prisijungti. Būtent tos, kurios atitinka jūsų verslo tematikai, ir tuomet nusimatyti kiek laiko skirsite ieškoti.

Kam vertėtų eiti į TikTok?
Žinokite, TikTok yra labai tokia įdomi platforma. Ji iš tiesų dar keisis, bet šiai dienai, į ją gali eiti bet kuris verslas. Tikrai.
Yra iš mano klientų, kurie teikia autoserviso paslaugas ir tenai jie komunikuoja, rodo savo kasdieninį darbą, ir iš ten gauna daugiau užsakymų nei iš Instagram arba iš Facebook, kas iš tiesų labai nustebino. O teisinės pagalbos, tarkim, irgi viena mano klientė, ji taip pat komunikuoja TikToke ir taip pat iš ten ateina užsakymai. Dar ne mano klientė, bet viena pažįstama iš bendros organizacijos, tai ji tapo šilko skareles natūraliais iš augalų išgautais dažais. Ir ji taip rodo, kaip ji tą daro. Ir iš ten atėjo klientas, kuris norėjo padaryti dovaną mamai.
Tai tą patį iš tiesų galima kelti tiek į Instagram, tiek į TikTok. Įkelti atskirai tiesiog tą patį video galima į vieną ir į kitą platformą.
Norėtum daugiau sužinoti apie tai, kaip susidėlioti Instagram vizualų turinį ir auginti auditoriją?
Gomama platformoje turime specialiai Tau įrašę kursą su socialinių tinklų srities eksperte, Deimante Katine, kuriame sužinosi kaip susidėlioti nuotraukas, kad paskyros vaizdas būtų patrauklus, kaip išlaikyti vientisą paskyros stilių, kokių elementų rinktis ir kur semtis įkvėpimo, kodėl neauga auditorija socialiniuose tinkluose ir ką daryti, norint auginti sekėjų skaičių Instagrame.
Šį bei kitus kursus gali peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama klubo nare.