AR ESI PASIRUOŠUSI SĖKMINGAM VERSLUI ir visoms galimybėms?

Atlik nemokamą 3 min testą ir gauk veiksmų planą iškart!

Ep. 09: Kaip rašyti įtraukiančius tekstus socialiniuose tinkluose? Su Greta Kondakove

APIE Gretą

Greta Kondakovė

“Niekada nemėgau būti laiko įkaitė. Todėl, uoliai ėjau tikslo link ir šiai dienai savo darbo laiką nusistatau pati. Ar esu laiminga? Taip! Auginu vaikus ir dirbu savo mėgstamą darbą."

Greta Kondakovė

Dviejų vaikų mama, freelancerė dirbanti su socialiniais tinklais ir kūrybiniais tekstais. 

Greta dirba su socialiniais tinklais, rašo tekstus ir kuria turinį įvairaus dydžio klientams – nuo privačių profilių iki įmonių. Taip pat, ji asistuoja gerai žinomas influenceres Lietuvoje. . 

Su Greta kalbamės apie jos darbą, kaip ji pasiryžo pardavimų vadybininkės poziciją ir pilnai susikoncentruoti ties freelance karjera. Taip pat apie jos darbo ypatumus ir ką reikia žinoti, norint rašyti įtraukiančius tekstus.
 
Domina socialiniai tinklai, nori sužinoti kaip pritraukti daugiau sekėjų? O gal nori pradėti freelance karjerą? Nepraleisk šio pokalbio! 
 
Pokalbis labai dinamiškas, įtaigus bei motyvuojantis. Be to, gausite praktinių patarimų bei naudingos informacijos, kaip rašyti kūrybinius tekstus socialiniams tinklams! 

Greta, papasakok plačiau Gomama auditorijai apie save ir savo veiklą?

Aš rašau kūrybinius tekstus socialiniams tinklams, įmonėms, įvairaus dydžio tinklaraščių rašytojams. Dirbu su Lietuvos socialinių tinklų influenceriais ir kuriu jų strategines internetines žinutes, kurios pasidalinamos socialinėje erdvėje. 

Esu tas žmogus, kuris sutaupo žmonių ar įmonių brangų laika ir sudėlioja kūrybinių tekstų planą. Mano darbo metodika yra tokia, jog dažniausiai paruošiu ir pristatau klientui 15-kos tekstų paketą, kuris skirtas vieno mėnesio internetinių žinučių dalinimuisi apie tam tikrą prekinį ženklą, produktą ar žmogų. 

Kaip pradėjai šitą veiklą?

Mokykloje aš niekada nemėgau rašyti literatūrinių tekstų ar interpretacinių analizių, be to, darydavau gramatines klaidas. Kai pradėjau rašyti tekstus, jais pasidalindavau tik su savo artima auditorija. Pati pradžia buvo tokia, kad karts nuo karto socialinėje erdvėje aš įkeldavau nuotrauką su prierašu ar sarkastišką istoriją. Kadangi, šios žinutės buvo juokingos ir įdomios, jas pastebėjo mano draugė Monika Ra. Ji buvo ta iniciatorė, kuri pasiūlė man vesti tinklaraštį ir aktyviau dalyvauti socialiniuose tinkluose. 

Paskatinta Monikos, susikoperavome ir pradėjome dirbti kartu. Monika buvo mano balsas, o aš – jos raidės. Pradėjau rašyti tekstus Monikai, ko pasekoje išpopuliarėjusi jos mokymų veikla pritraukė mano pirmuosius klientus. 

Kadangi, dirbau ofisinį darbą, niekada nelaikiau tekstų rašymo veiklos savo pagrindiniu pajamų šaltinu. Iš pradžių tai tiesiog buvo mano papildomas užsiėmimas, kuris palaipsniui stiprėjo ir sistemingai peraugo į esminį pragyvenimo šaltinį.  

Kokioje srityje tu dirbai anksčiau prieš pradėdama freelance karjerą?

Greta Kondakovė
Gretos Kondakovės nuotrauka

Manyčiau, jog abi savo veiklas galėčiau susieti tarpusavyje. Aš daugelį metų dirbau pardavimų vadybininkės darbą, kuris reikalavo gebėjimo rišliai bei įtikinamai kalbėti ir sugebėti parduoti produktą. Būtina pastebėti, jog tekstų rašytojams būdinga įtaigi ir gausi kalbėjimo maniera, kad pasiektų klausytojo ar skaitytojo ausis bei atneštų norimų rezultatų. Taigi natūraliai aš atradau sąsajų abejose veiklose. 

Palaipsniui klientų vis daugėjo ir aš pastebėjau, kad darbo metu kuriu tekstų planus ir mąstau apie jų turinį. Suvokiau, jog nebegaliu savęs apgaudinėti ir nesąžininga mano kolegų atžvilgiu. Kuo daugiau tekstų rašiau, tuo aiškiau pasirodė, jog didmeninio kuro vadybininkės darbas manęs nebetenkina, o tekstų rašymas teikia didesnį malonumą. Tad organiškai priėjau tą momentą, kada teko atsisveikinti su kolektyvu ir tarti “sudie”. 

Kiek laiko jau rašai kūrybinius tekstus?

Prieš metus laiko aš gavau savo pirmąsias pajamas iš kūrybinių tekstų. Tačiau šia veikla užsiimu ilgiau, praktiškai du metus. 

Papasakok, kaip atrodo tavo diena. Kaip paskirstai savo laiką darbui ir šeimai?

Kalbant sarkastiškai, aš savo dieną pavadinčiau socialine prostitucija. Pavyzdžiui, tinklaraščio rašymas yra mano dienos, asmeninių emocijų atskleidimas ir rodymas viešai. Šio proceso metu  “pardavinėjami” šeimos įsimintini momentai, vaikų istorijos bei viešai “eksponuojami” jausmai, emocijos, kurios turi savo kainą. Jei dirbčiau tik Instagrame socialiniame tinkle, tai užimtų labai daug laiko. Kadangi, dirbu su skirtingais projektais, aš savo grafiką susidėlioju pagal klientus. Tarkime, pirmadienį-antradienį skiriu vienos įmonės kūrybiniams procesams, o likusias dienas išskirstau influenciariams ir pavieniams projektams. Deja, labai retai pavyksta savaitgalį praleisti vien tik su šeima. Galiu nuvilti, nes tenka dirbti ir šetadieniais bei sekmadieniais. 

Prisipažinsiu, jog dirbdama vadybininke, savo dienos darbus atlikdavau per penkias valandas, tačiau dirbant sau, tenka prisitaikyti prie kitokio grafiko. Būna dienų, jog reikia pristatyti “degančius” užsakymus, dėl kurių tenka mesti visus pradėtus darbus ir patenkinti kliento užsakymą. Dėl to dažnai nukenčia šeimos poreikiai.  

Kaip nugalėjai ir įtikinai save, jog gali rašyti įtraukiančius tekstus?

Aš save laikau “sistemos” vaiku ir niekada nemaniau, jog kažkada dirbsiu sau ir rašysiu kūrybinius tekstus skirtingiems projektams. Mane įtikino draugai ir labai palaikė artimos aplinkos žmonės, jog turėčiau pabandyti ir išeiti iš savo komforto zonos. Kadangi, man puikiai sekėsi rašyti tekstus, man nereikėjo įdėti daug pastangų, jog pritraukčiau pirmuosius klientus. Aš tiesiog atsiradau tinkamu laiku, tinkamoje vietoje. Mano draugai mane paskatino nepabijoti bandyti. Supratau, jeigu nepasiseks, tai nieko tokio, galėsiu pradėti iš naujo ir ši patirtis bus naudinga ir gera pamoka. 

Labai svarbu paminėti, jog tiek socialiniuose tinkluose, tiek rašant tiklaraštį, yra pastebimos gramatinės klaidos. Šiuo metu yra įvairiausių programėlių, ištaisančių gramatines klaidas ir padedančių sukurti gramatiškai teisingą turinį. Žmonės dažnai “baudžia” už klaidingai parašytą žodį ar ne ten padėtą kablelį. Pastebėjau, kad socialinių tinklų auditorija yra atlaidesnė klaidoms. Išmokau nebekreipti dėmesio į kritiką ir susikoncentruoti į savo darbą. Tik pasitikėjimas savimi man suteikia jėgų “važiuoti” toliau ir dirbti malonumą teikiantį darbą. 

Kaip manai, ar reikalingi specialūs kursai, norint pradėti rašyti tekstus?

Pastebęjau, jog žmonės labai dažnai tapatina knygų autoriaus profesiją su kūrybinių tekstų rašytoju. Tai yra dvi skirtingos profesijos. Tiems, kuriems įdomu daugiau sužinoti apie “copywriter” darbo specifiką, gali nemažai informacijos rasti internete. Ypatingai anglų kalba yra daug įvairiausių kursų, straipsnių bei mokymų.

Rašydama įtraukiančius tekstus socialiniams tinklams, aš įkvėpimo semiuosi  iš vaikiškų knygų ir istorijų. Būtina pabrėžti, jog mano tektai ne visiems klientams patinka ir tinka. mano išskirtinis bruožas – tiesmukiškumas, griežtumas ir dažnai tekstai turi sarkazmo atspindžių. 

Ar turi savo darbo portfolio?

Dėl savo darbo pobūdžio ir profesinės etikos aš negaliu viešai skelbti savo klientų vardų ir rodyti tekstų pavyzdžius, kuriuos parašiau klientams. Kadangi, jiems rašau tiklaraščius ir kuriu tekstus, aš išlieku incognito.

Vienareikšmiškai naujiems klientams visada rekomenduoju paskaityti mano blog’ą, kuris aiškiai atspindi rašymo braižą ir tekstų konstrukciją. Kiekvienas tekstų rašytojas turi savo atskiriamąjį braižą, pagal kurį galima atpažinti jų kūrybinių tekstų stilistiką. Esu įsitikinusi, jog mano asmenininis prekinis ženklas yra skiriamasis atpažinimo bruožas.

Kaip populiarini savo asmeninį prekinį ženklą ir pritrauki žinomumą?

Be abejo, dauguma klientų mane pastebi Instagram platformoje, kurioje vedu savo blog’ą. Turiu pripažinti, jog mano veikla Facebook socialiniame tinkle yra labai ribota. Visas pastangas asmeninio prekinio ženklo populiarinimui skiriu Instagrame socialiniame erdvėje, kurioje esu gerokai aktyvesnė, ir grąža ( atliepiamasis auditorijos ryšys) yra gerokai pranašesnis. 

Man patinka rašyti laisvesnio socialinio turinio tekstus, kurie pritaikyti Instagram sekėjams. Rimtesnių straipsnių aš nerašau, nes tai neatspindi mano vidinės būsenos ir dar nesijaučiu priaugusi prie šio subtilesnio straipsnių rašymo lygio. 

”Tu tik nebijok. Išdrįsk. Blogiausia, kas mums gali atsitikti, - komforto zona. Aš išėjau iš jos ir esu laiminga! "

Kokios yra freelance darbo subtilybės ir ypatumai?

Aš nesudarau sutarčių su naujais klientais. Iš savo asmeninės patirties galiu pasakyti, jog dažniausiai mano klientai moka už suteiktas paslaugas. Tačiau naujų klientų visada prašau sumokėti avanso užmokestį.

Vieną kartą nudegiau, tad pasimokiau prašyti išansktinio apmokėjimo iš nepažįstamų klientų. Esu turėjusi atvejų, kuomet klientai buvo nepatenkinti mano parašytais tekstais ir teko grąžinti pinigus. Tačiau tokių atvejų pasitaiko labai retai. 

Gal turi patarimų klausytojoms, kaip rašyti įtraukiančius tekstus?

Atsižvelgiant į mano socialinių tinklų tekstų rašymo specifiką, pastebėjau, jog negalima rašyti ypatingai protingų žinučių. Socialinių tinklų braižas turėtų būti lengvas ir su polėkiu. Skaitytojai nenori rimtų postringavimų ar literatūrinių straipsnių, todėl turinys turėtų būti priimtinas plačiai socialinių tinklų auditorijai. 

Esmė, kad žmogus turėtų ateiti, paskaityti jūsų “sukramtytą” informaciją, paspausti širdutę, gal palikti komentarą ir išeiti. Nepamirškit – jūsų tekstą žmogus pamirš už 5-10 min.

Patarčiau struktūrizuoti tekstą, kuris turėtų įdomią pradžią, viduriniąją dalį ir pabaigą. 

Skaitytoją “užkabina” teksto pirmosios eilutės, jei jos bus nuobodžios, vadinasi, turinys nepasieks klausytojo ir tekstas liks neperskaitytas.

Tekstas turėtų būti gražiai išdėstytas pastraipomis. Jokiais būdais nesumaltas į didelį kvadratą. Ir pati pradžia turi priversti žmogų skaityti iki galo.

Ar rašydama tekstus vadovaujiesi kokiomis taisyklėmis?

Ankščiau rašydama tekstus aš vadovaudavausi principu; 60% naudingo turinio, 20% – laisvo ir 20% – kito turinio. Tačiau iš praktikos pastebėjau, kad šis principas ne visada veikia. 

Man labai svarbus atgalinis ryšys, todėl visad analizuoju kliento atsiliepimus ir noriu sužinoti ar tekstai pasiekė skaitytoją ir pardavimai pavyko.

Ką patartum smulkaus verslo klientams, rašantiems įtraukiančius tekstus (47:30)?

Mano nuomone, esminė internetinių parduotuvių klaida, jog internetinė prekyba yra vystoma Instagram platformoje. Aš manau, kad Instagram socialinis tinklas turėtų būti kaip transformacija ir atspirties taškas, skirtas pritraukti klientą. Instagram platforma turėtų būti traktuojama kaip įrankis, nukreipiantis klientą į internetinę parduotuvę, bet ne konkrečiai šioje erdvėje plėtojantis prekybą. Jūs žmogų pritraukiate, parodote savo idėją ir nukreipiate į savo e-shop’ą. 

Mano patarimas būtų toks, jog pardavimų tekstai neturėtų užimti 20% turinio. Pirkėją galite pritraukti gražia fotosesija, dėmesį prikaustančiais estetiniais vizualais, bet ne nuolat brukančiomis reklamomis ar perdėtomis žinutėmis, skatinančiomis pardavimus. 

Jei parduodate vaikiškus rūbus, kalbėkite kokios yra šio sezono spalvos, kas tinka prie tam tikros suknelės, kaip ši suknelė tinka prie akių spalvos ir pan.  Tikrai neturėtų būti kainų, kad pagaminta iš medvilnės ir pan. 

Pabaigai, jeigu galėtum atsukti laiką atgal, ar kažką keistum?

Tie, kurie mąsto pradėti savo veiklą, neatidėkite vėlesniam laikui. Darykite šiandien ir neatidėkite rytojui.

Jeigu aš bučiau patikėjusi savimi ir nepabijojusi išeiti iš savo komforto zonos anksčiau, aš jau būčiau kitame taške. 

Niekada nebijokite suklysti ir galvoti, jog jums nepasiseks. Vienintelis dalykas ką aš būčiau keitusi, tai nelaukusi tiek ilgai ir pradėjusi savo veiklą daug anksčiau.  

apie mane

Dovilė Sinkė

Dovilė Sinkė

GoMama įkūrėja, verslo koučerė, kelių online verslų savininkė ir žaismingos dukrytės mama. Mane veža internetinio verslo plėtra - viskas, pradedant nuo idėjos išgryninimo iki tekstų optimizavimo, rinkodaros bei sistemų diegimo. Sėkmingai "pabėgusi" iš prestižinio darbo banke, siekiu padėti kitoms moterims susikurti daugiau laisvės, realizuoti save ir tapti nepriklausomom!

Kas yra Go Mama?

verslios mamos bendruomene kursai susitikimai gomama

GoMama yra pati kiečiausia verslių mamų bendruomenė. Čia rasi stiprų kitų mamų paramos ratą, žinias ir svarbiausia – pradėsi judėti pirmyn savo tiklų link!

nemokamas testas

Dovilė Sinkė

Ar esi pasiruošusi susikurti sėkmingą verslą?

Atlik 2 min nemokamą testą ir mes sukursime veiksmų planą, kuris padės atsirasti ten, kur nori. ⤵️

MASTERKLASĖS

Indre Sirkiene Instagram kursai gomama

Kaip parduoti Instagram socialiniame tinkle?

Rinkodaros ir socialinių tinklų ekspertė Indrė Širkienė išmokys, kaip susikurti tvarkingą ir informatyvų profilį, kad būtum atrasta, kokį turinį kurti norint pasiekti tikslinę auditoriją ir kaip padidinti pardavimus.

Taip pat, naujausios Instagram tendencijos, patarimai ir pavyzdžiai.

Dominyka Venciute gomama versli mama Linkedin asmeninis prekes zenklas

Kaip sustiprinti asmeninį prekės ženklą LinkedIn?

Dr. Dominyka Venciūtė - asmeninio prekinio ženklo lyderė Lietuvoje ir ISM lektorė, išmokys Tave kaip tikslingai dirbti su savo asmeniniu prekės ženklu ir gauti didžiausią galimą naudą.

Kaip tikslingai susitvarkyti savo LinkedIn profilį, kokį turinį kurti: kas, kaip ir kada, praktiniai patarimai, geriausi pavyzdžiai ir įrankiai .

Karolina Slovcovaitė gomama kursai facebook reklama

Kaip pasiruošti sėkmingas Facebook reklamas?

Pats geriausias step-by-step gidas, kuriuo dalijasi Karolina Slovcovaitė - reklamos ekspertė, viena iš 10 Google čempionų Baltijos šalyse.

Sužinok, kodėl verta reklamuotis Facebook, kaip parinkti tinkamą reklamos tikslą, biudžetą, auditoriją ir formatą. Kur rasti įkvėpimo ir daugiau.

Dovilė Mikelėnienė kaip susikurti etsy

Kaip sukurti sėkmingą Etsy parduotuvę?

Sužinok, kaip sėkmingai parduoti produktus vienoje didžiausių pardavimo platformų Etsy.

Dovilė, Etsy rinkodaros specialistė, dalijasi geriausiais savo patarimais ir įžvalgomis kaip iškilti, padidinti pardavimus, kaip legalizuoti savo verslą ir kt.

Visas masterklases galėsi peržiūrėti nemokamai tapusi Gomama nare.