APIE Giedrę

“Reikia būti aktyviu, nuosekliu, turėti strategiją ir komunikuoti atsižvelgiant į tą strategiją, kad pasiektumėt savo tikslus.“
Giedrė Ray
Kodėl online verslas yra ant bangos? Kokie yra populiariausi būdai monetizuoti savo žinias? Ir kaip atrasti sau labiausiai tinkamą komunikacijos kanalą?
Apie visa tai (ir daugiau!) kalbuosi su Giedre Ray – Social Image Agency įkūrėja, asmeninio prekės ženklo konsultante ir online mokymų rengėja. Savo karjerą nuosavame versle pradėjusi anksti, Giedrė nedelsiant suprato asmeninio prekės ženklo ir autoriteto svarbą. Būtent ši strategija padėjo pasiekti norimų tikslų ne tik versle, tačiau ir įvairioje bendruomeninėje veikloje.
(22:04) Tinkamiausio komunikacijos kanalo pasirinkimas.
(35:04) Giedre, kaip atrasti save ir žinias, kuriomis galėčiau pasidalinti su kitais?
(39:53) Apie populiariausius būdus monetizuoti savo žinias.

Kaip atrasti sau labiausiai tinkamą komunikacijos kanalą?
Pradžiai sunku būti visur, nes kai mes darome mums naujus dalykus, pvz., įvaldome komunikaciją, įvaldyti ją 3 skirtinguose socialiniuose tinkluose, bijau, kad po mėnesio tiesiog norėtųsi viską mesti. Aš visuomet rekomeduoju pradėti nuo vieno ir vėl gi, kurį pasirenkame atsižvelgdami į tai, kas yra tavo tikslinė auditorija. Jeigu tai yra mamos nuo 25 iki 35 metų, aš vienareikšmiškai rinkčiausi Instagram, nes pasižiūrėjus į socialinių tinklų demografijas mes pamatysime, kad būtent tam socialiniame tinkle tokios auditorijos yra arba daugiausiai arba ji didžiausia. Aš visuomet tai padarau ir žinau kokia statistika yra Lietuvoje. Labai lengva ją susirasti tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje kiekvieno socialinio tinklo. Tai čia yra toks pirminis lengvas sprendimas, kurį galima priimti tik pažiūrėjus į skaičius ir apsirašius savo tikslinę auditoriją.
Antras, atsakyti į klausimą, o kas man yra priimtina? Nes kiekvienas tas socialinis tinklas turi savo taisykles. Visi žinom, kad Instagram’e norint būti matomu ir auginti savo profilį reikia būti labai aktyviu. Ir tarkim Instagram aktyvumas ir LinkedIn aktyvumas skiriasi iš esmės. Jeigu LinkedIn užtenka trijų įrašų per savaitę, ką įgudus užtrunka paruošti pusvalandį, tai Instagram’ui mes turime skirti laiko kiekvieną dieną – minimum 5 stories, minimum 3 post’ai per savaitę. Čia tas toks standartas. Ir laiko ir įsitraukimo poreikis yra absoliučiai kitas.
Kitą kartą man užtenka klientam papasakoti arba išklausti jų galimybės įsitraukti į komunikaciją ir tada pagal tai priimti sprendimą. Turėti kanalą tik tam, kad jį turėti naudos būtų mažai. Reikia būti aktyviu, nuosekliu, turėti strategiją ir komunikuoti atsižvelgiant į tą strategiją, kad pasiektumėt savo tikslus.

Kaip atrasti save ir žinias, kuriomis galėčiau pasidalinti su kitais?
Visada rekomenduoju pradėti nuo savo ribojančių įsitikinimų suvokimo. Daugelis mano klientų nepatiki, kad gali taip būti, kad statistika, kurią aš pastebėjau yra teisinga. Tai bent 80% mano klientų galvoja, kad jų žinios yra nevertingos. Ir priminsiu, aš dirbu su savo srities profesionalais, minimum 10 metų patirties, dažnai 20 ir daugiau, TOP savo rinkoje. Ir net tokie žmonės galvoja, kad aš nieko naujo nepasakysiu, nieko naujo nežinau, yra daug tokios informacijos ir t.t. Tai čia yra tikrai normalu taip jaustis ir taip galvoti dėl kelių priežasčių.
Pirma, mes gyvename su savo žiniom ir patirtimi kas dieną. Ji mūsų nebestebina. Net jei sužinom kažką naujo, tai po kelių dienų tai tampa sena ir įprasta. Kitas dalykas, yra suvokti, kad tai, kas tau yra žinoma, labai dažnai žmogui, už tavo rato arba ne iš tavo srities, visa tai yra absoliučiai nauja. Dėl to, kad mes dažnai įsivaizduojam, jog apie mus žino viską – supranta ką mes veikiam, kas tai per sritis, kad per verslas, kaip tai atrodo. Na toks yra, mano nuomone, ribojantis įsitikinimas, kad mums atrodo nereikia nieko aiškinti, nes ir taip viskas aišku. Iš tiesų, taip nėra. Net jeigu aš paklausčiau savo pažįstamų ir paprašyčiau, kad pasakytų ką tiksliai aš darau, esu tikra, jog nemaža dalis nesugebėtų to padaryti, nes tai nėra jų kompetencija, tai nėra jų veiklos sritis, jie su tuo negyvena kas dieną. Jie galbūt turi bendrą supratimą ar kontekstą, bet tik tiek ir tai yra normalu.
Kaip pradėti ir kaip sugalvoti kokias žinias galima parduoti?
Tai aš visuomet kviečiu užduoti kelis klausimus. Visu pirma, ką kiti man dažniausiai sako? Už ką pagiria? Ką pastebi? Kokias mano kompetencijas labiausiai vertina? Jeigu sunku sugalvoti, galima paklausti artimųjų. Galbūt tuomet atsitiks, kaip man nutiko, kai staiga vieną naktį supratau, tai kodėl nedirbu su komunikacija jei visi visą gyvenimą sako, kad tai yra mano stipriausia pusė? Tad pradėčiau nuo šito klausimo.
Kitas klausimas yra kas teikia man džiaugsmą? Kur aš tikrai galėčiau su meile dalintis? Nes mokinant kitus, treniruojant kitus, tu turi mylėti tai, ką darai. Visa kita, kaip tu tai darai, yra išsprendžiama technologijos, testų pagalba ir visų kitų priemonių, bet jeigu tai darai ne su meile, ne iš tiesų norėdamas nuoširdžiai perduoti tas žinias, nenorėdamas sėkmės tam žmogui, kurį mokini, tai nebus to efekto, kurio mes tikimės. Tai du tokie pagrindiniai klausimai ir trečias dalykas, tada tiesiog pasitikrinti. Turint kelis savo sąraše punktus, paklausti galimos tikslinės auditorijos ar pažįstamų. Kaip įmanoma greičiau ir paprasčiau susirinkti grįžtamąjį ryšį. Būtent aplinkos grįžtamasis ryšys padės greičiausiai rasti ir pasirinkti tą vieną kryptį.


Kokie yra populiariausi būdai monetizuoti savo žinias?
Yra turbūt keturi pagrindiai metodai, kaip galima paversti tas žinias pinigais. Pats paprasčiausias būdas yra vienas ant vieno asmeninės konsultacijos. Tiesiog dirbti su žmogumi asmeniškai, kuriam reikia tų žinių, kompetencijų ir jas konsultacijų, koučingo būdu perduoti. Kitas būdas yra gyvi arba grupiniai renginiai, arba masterminds, kaip dabar labai populiaru. Tai vėlgi yra iš principo perduoti tas žinias, tik ne vienam žmogui, o tam tikrai grupei žmonių. Tuomet, žinoma, yra, mano viena turbūt mėgstamiausių rušių arba būdų, tai iš anksto įrašyti mokymai. Kodėl jie taip man labai patinka, todėl, kad laiko investicijos prasme ir panaudojimo prasme, užtenka investuoti tam tikrą laiko dalį ir jeigu tu padarei tai kokybiškai, jei tema aktuali tikslinei auditorijai, tuomet gali tikėtis nuolatinio susidomėjimo, pardavimų ir t.t. Ir ketvirtasis būdas yra viešas kalbėjimas, kitoks viešas savo žinių perdavimas. Man taip pat labai patinka ši sritis, aš suprantu, kad ji yra ne visiems, tu turi mėgti tai daryti, bet ką labai džiugu matyti, kad susidomėjimas viešu kalbėjimu kaip verslo galimybe sparčiai auga.