APIE nataliją
“Jei turi gerą produktą reikia eiti ir versti kalnus!"
Pokalbio metu sužinosi apie itin įdomų Natalijos karjeros kelią bei išgirsi vertingų patarimų!
(02:56) Apie Natalijos veiklą
(19:28) Kaip sėkmingai įvesti naują produktą į rinką?
(27:05) Į kokias pasiteisinusias priemones Natalija būtų investavus anksčiau?
(30:02) Kaip atrasti pirmus klientus?
(34:18) Kaip Natalija žiūri į konkurenciją ir su ja kovoja?
Natalija, papasakok apie save ir kokia veikla užsiėmi?
Esu Biržų duona marketingo ir inovacijų skyriaus vadovė. Šis darbas apima įmonės strateginių krypčių, įvaizdžio, prekės ženklų komunikaciją, pakuočių dizainus, naujų produktų kūrimą, inovatyvių sprendimų diegimą.
Šiuo metu turiu savo tinklaraštį, daugiau kulinarinį. Jame dalinuosi ne tik receptais bet ir informacija apie fotografiją, marketingą, buitį. Bendrai tai laisvalaikio saviraiškos būdas. Taip pat fotografuoju maistą, tai mano antrasis hobis. Kuriu gastronominį turinį įvairiems klientams ir skirtingiems prekių ženklams.
Papasakok apie sėkmingiausius projektus.
Labai svarbu žinoti kuo matuojama sėkmė, kiekvienam tai reiškia skirtingus dalykus. Man sėkmė yra mūsų klientų lojalumas. Biržų duonoje darome ne “čia ir dabar” , o fokusuojamės į ateitį ir tas iš tiesų atsiperka. Tikriausiai sėkmingiausias pastarasis projektas Biržų duonoje būtų linija be gliuteno.
Kaip sėkmingai įvesti naują produktą į rinką?
Na vieno recepto nėra, kuris veiktų visiems ir visur. Ką visuomet rekomenduoju, tai paleisti nepabaigtą gaminį. Kaip perfekcionistui tai sunku, bet reikia į rinką paleisti pusgaminį ir jį testuoti. Bendrauti su klientais, prašyti draugų pagalbos ir žiūrėti kaip reaguoja žmonės. Mano patarimas yra žinoti dėl ko tai darai – ką kuri ir kam tai kuri. Taip pat ką aš stengiuosi daryti, tai pagalvoti apie visą vartotojo kelionę iki produkto įsigyjimo. Mano filosofija yra tokia, jog geriausia ivesticija yra į gerą ir kokybišką produktą.
Į kokias pasiteisinusias priemones būtum investavus anksčiau?
Sunku pasakyti, daugiausiai komunikuojame socialinėje medijoje ir investuojame ne į reklamą, o į kokybišką turinį – nuotraukų ir tekstų kokybę, unikalumą. Kiekvienas žodis yra labai gerai apgalvotas. Dėmesys vizualui ir turiniui yra vienas iš labiausiai pasiteisinusių priemonių. Reikia bandyti, testuoti ir žiūrėti.
Kaip atrasti pirmus klientus?
Ieškoti draugų ir pažįstamų! Nuo nulio pradėti sunku, todėl reikia bendrauti ir kalbėti. Mes, lietuvės moterys, esam ypatingai kuklios. Reikia peržengti per save ir siūlyti viską, pradžiai, manau, nemokamai. Jei tai maistas, ragavimas yra pati geriausia reklama. Reikia duoti ragauti, kalbėti, vaišintis ir nebijoti kreiptis pagalbos.
Taip pat labai svarbu kuriant negalvoti skanu ar neskanu. Tokio dalyko išvis negali būti. Tai yra geras arba blogas produktas. Jei turi gerą produktą reikia eiti ir versti kalnus!
Kaip žiūri į konkurenciją ir su ja kovoji?
Man konkurencija yra labai gera paspirtis ir motyvacija, o pakariauti galima savo unikalumu ir charizma. Reikia kalbėtis su savimi ir įsivaizduoti, jog tą produktą kuri ir komunikuoji sau, su didžiule meile. Turi labai gerai suprasti savo klientą ir mylėt savo veiklą.
Mes esame unikalūs, visada kuriame ką nors įdomesnio ir mąstome drąsiau, dėl to neretai mus kopijuoja. Iš pradžių tai buvo skausminga, bet vieną dieną požiūris pasikeitė. Pradėjau į tai žiūrėti lyg tai didžiausias komplimentas man. Jei konkurentas mane kopijuoja, vadinasi aš kažką darau labai gerai. Svarbiausia į konkurenciją žiūrėti sveikai ir stipriai į ją nesifokusuoti.
Kokie asmeninio prekinio ženklo populiarinimo kanalai veikia?
Geriausias dalykas yra būti savimi ir tokiu, kokiu esi.
”Svarbu nepamiršti ką tu veiki ir ieškoti savo unikalaus kelio."
Ką pakeistum savo gyvenime jei galėtum atsukti laiką atgal?
Nesukti to laiko atgal. Aš esu dėkinga visoms klaidoms. Visa tai yra kas suformavo tai, kas aš esu šiandien. Nieko nekeisčiau savo gyvenime, tik judėčiau pirmyn.