APIE Justę

“Jeigu tavo šeimoje viskas gerai, vaikai sveiki, laimingi - niekas daugiau nebesvarbu, gali išbandyti daug ką, nebijoti rizikuoti."
Justė Grigalauskienė
Justė – net trijų mergyčių mama, jau šešerius metus gyvenanti Londone.
Su Juste kalbamės apie jos naują verslą, kartu su drauge Eglę įkurtą lituanistinę mokyklėlę “Pasaka” ir žinias, atsineštas iš darbo reklamos agentūroje, bei pirmojo savo verslo Lietuvoje – sneakersų parduotuvės.
Justė Grigalauskienė papasakos, kaip iš poreikio jos vaikams mokytis lietuviškai gimė online verslas – virtuali lituanistinė mokyklėlė “Pasaka“, skirta visiems mažiesiems lietuvaičiams gyvenantiems svetur. Sužinosite, kokie buvo pirmieji žingsniai, kaip išgrynino verslo idėją ir kaip šiandien mokyklėlė pritraukia klientus.
Taip pat, pasikalbėsime ir apie sunkumus verslo pradžioje, apie konkurenciją ir kokius metodus naudoja norėdama išsiskirti iš kitų.
Galbūt ir tu turi idėją, kurią svajoji paversti online verslu? Nepraleisk progos pasisemti naudingų ir praktinių patarimų iš Justės!

Juste, papasakok apie save, kaip atsirado tavo online verslas ?
Esu išbandžiusi daug dalykų gyvenime. Daug metų dirbau projektų vadove reklamų agentūroje, kur įgavau daug patirties ir daug išmokau. Pirma Lietuvoje atidariau sneakersų parduotuvę “SPRINGS”.
Dėl vyro karjeros teko persikraustyti į Londoną. Labai norėjau jaustis reikalinga, trūko veiklos – nors ir auginau vaikutį, o vėliau vėl susilaukiau dvynukių. “Pasaka” atsirado netikėtai, nes nieko bendro su švietimo sritimi neturėjau. Tai buvo spontaniška idėja kilusi iš poreikio – didžiąją dukrą šeštadieniais vežiodavom gana didelius atstumus į lituanistinę mokyklą Londone, kuri mums nelabai patiko…
Pandemijos metu pamatėme, kad pamokos virtualiu metu gali vykti net ir labai puikiai ir tada supratom, kad norint jog dukra ir toliau mokytųsi lietuvių kalbos turime surasti šaunią, vaiką įtraukiančia ir motyvuojančią mokytoją lietuvę. Na o jau kadangi ieškojom to sau, pamąstėm, kad gal ir kitiems tėveliams bei vaikams tai būtų aktualu.
Kadangi neturėjau patirties švietimo srityje, idėją papasakojau draugei Eglei, kuri yra lingvistė, dirbusi kalbų mokyklose ir studijavusi dvikalbystę. Taip viskas naturaliai ir išsirutuliojo.

Kaip greitai viskas vyko?
Viskas vyko labai greitai. Viskas prasidėjo pirmos pandemijos metu ir vasarą jau pradėjome pirmus mokymus.

Kaip išsigryninot verslo idėją?
Būti mama ir daryti verslą su vaikais – privalumas. Juokaujam, kad viską patikrinam ant savo vaikų, net ir mokytojas testuojam su mūsų vaikais. Kai matai, kad patinka mūsų vaikams, tada žinai, kad viskas bus gerai.
Mes pradėjome testuoti pačių pamokų ir idėjos poreikį, o ne pamokų kiekybę. Pradėjome su “Coming Soon” puslapiu, kuriame nebuvo nieko, tik trumpas aprašymas ir anketa užsiregistruoti nemokamai pamokai. Pamatę, kad poreikis milžiniškas, supratome, kad reikia daryti!

Kaip pritraukėt pirmus klientus ir viešumo? Kaip žmonės apskritai sužinojo apie jūsų "Coming Soon" puslapį?
Savo idėja pasidalinome Facebook paskyroje su savo networku. Šie pasidalijo su savo pažįstamais – taip ir pritraukėme pirmus žmones. Nesitikėjom, kad iškart pasiseks gauti tiek daug kontaktų.
Na, o kol žmonės registravose, mes derinome pamokas su mokytojais ir kūrėm turinį.

Kaip ieškojot mokytojų? Kas paruošė jiems turinį?
Daugiausiai paprastuoju būdu – per skelbimus. Interviu metu stebėjom, kaip šie bendrauja su vaikais, išklausėm vaikų nuomonės. Iš tikrųjų, prie žmonių atrankos praleidome labai daug laiko.
Turinį ir mokymosi gaires kuria Eglė kartu su kiekvienu mokytoju. Kartu nusprendžiame, ką vaikai turi išmokti ir koks turi būti progresas. Mūsų viena lituanistė, turinti 20 metų darbo patirtį dar papildomai viską išfiltruoja.

Virtualus verslas tau buvo nauja. Ar turėjot pagalbos?

Daug ką darėm pačios, kadangi abi turėjom įvairios patirties: tiek internetinį puslapį, tiek verslo struktūrą darėm pačios.
Žinoma, laukdavom patarimų iš aplinkos, artimųjų. Pinigus išleidome ir iki šiol išleidžiame ten, kur tikrai žinom, kad pačios nemokam.

Kokios buvo geriausios investicijos ir kurios nebuvo vertos išleistų pinigų?
Geriausia ir didžiausia investicija yra dabar kuriama nauja platforma, kuri bus patogi mokytojams ir mokiniams, kuri leis sekti progresą ir pan.
Investicijos, kurios mažiau pasiteisino yra Facebook reklamos. Pasižiūrėjus atgal, ne visos buvo sėkmingos ir vertos išleistų pinigų.

Kur šiandien ieškot įkvėpimo ir tobulėjat?
Kolegė Eglė visada seka naujienas švietimo srityje ir domisi technologijomis, kurias gali pritaikyti mūsų pamokose. O visa kita patirtis.
"Bet ką pradedant reikia daryti žingsnis po žingsnio, žiūrėti ar yra poreikis ir tada eiti tolyn. Tai apsimokėjo labiau nei daug investuoti ir suprasti, kad nėra poreikio.”
Visada yra daug sudėtingiau kažką daryti kai nėra patogu. Mes sužinojom, ko žmonės tikisi, ko nori, tik kai pradėjom rinkti kontaktus.

Kokia reklama ir kur labiausiai pasiteisino.
Mes leidome Google ads ir Facebook ads. Priklausomai nuo to, kaip susidėliojom reklamas, vienos pasiteisino labiau, kitos mažiau.
Turėjome ir PR (viešieji ryšiai) keliuose Lietuvos portaluose. Iš to taip pat matėme gana didelį srautą į savo puslapį.
Taip pat išbandėme įvairias Facebook grupes ir užsienio lietuvių bendruomenes.
Instagramo pokolkas neplėtojame. Tiesiog nėra kada – mūsų prioritetuose kiti darbai, kol kas nėra laiko kokybiškam turiniui.

Kaip gali palyginti online verslą su prieš tai turėtu fiziniu verslu?
Tai visiškai skirtinga. Tačiau abiejuose yra žmogus, su kuriuo ir yra svarbiausia atrasti gerą ryšį. Sunkiausia vykdant online verslą yra turbūt tai, jog kliento gal niekada realiai ir nepamatysi, todėl yra šiek tiek sunkiau išlaikyti gerą komunikaciją.

Ar planuojate daryti gyvas klases?
Negaliu sakyt niekada, bet pokolkas apie tai tikrai nekalbam. Manom, kad virtualiu būdu galime pasiūlyti kokybiškesnes pamokas ir norime būti geriausios čia, o ne kitur. Išleidžiam visą laiką ir pinigus, kad padarytumėm tai tikrai kokybiškai.


Kas tave įkvepia, kur semiesi motyvacijos?
Aš negalėčiau atsakyt, kas yra tas vienas ar keli žmonės, kurie mane įkvepia. Bet labiausiai, tai , manau, mano aplinka, tėvai, mano vyras, draugės ir kasdien sutikti žmonės. Kasdien mokausi būt drasesnė, nebijoti eit į priekį ir neužsibrėžti sau ribų.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį kuriant savo pirmąjį verslą? Kokį patarimą duotum naujokams?
Imti ir daryti, bet neskubėti. Išsigrynink idėją, pasitikrink su kitais ir po truputį viskas išsirutulios. Jeigu turi mažiau resursų – neapgrėbk visko iškart.
Ir daug ką pasidomėjus, išanalizuot ir viską pabandyt daryt pačiam. Neteisingai pasirinkusi, lengvai gali ištaškyt biudžetą tam, ką gali padaryt pats.

Jeigu galėtum grįžti atgal, ar darytum kažką kitaip?
“Pasakos” atveju kol kas nežinau, ar būčiau dariusi kažką kitaip, nebent tai galėjo būt anksčiau.

Ką palinkėtum kitoms kurios nori, bet nesiryžta?
Tenoriu priminti, kad nereikia graužti savęs. Tai kenkia ne tik savijautai, bet ir idėjai. Atsiplaiduokit, nepersistenkit ir neperdėkit!
Svajoji apie online verslą, o gal nori sutikti daugiau įkvepiančių mamų kaip Justė? Junkis prie GoMama bendruomenės plėsk pažintis ir dalinkimės patirtimi.
Gomama platformoje tavęs laukia ypač praktiškos ir naudingos masterklasės apie verslą nuo A iki Z, koučingo sesijos su ekspertais, narių susitikimai bei daug naudingų patarimų ir palaikymo iš kitų narių.
