APIE Ievą

“Patarčiau tėvams išsirašyti savo baimes ir įsigilinti į jų ištakas. Atsakius į šiuos klausimus ir apsibrėžus jas, pradėsite fokusuotis į vaiko, o ne savo poreikius"
(02:36) Apie nuosavo verslo pradžią
(20:02) Kaip pavyko prasimušti šioje konkurencingoje veikloje?
(27:03) Kokios populiarinimo priemonės ir kaip pritraukti daugiau klientų?
(29:57) Asmeninio prekinio ženklo stiprinimo kanalai
(45:00) Patarimai kaip išsirinkti tinkamą auklę

Ieva, papasakok apie save ir savo veiklos pradžią
Aš esu Ieva Augustinienė, jau daugiau nei 18 metų Lietuvoje veikiančios auklių agentūros „Mama ir auklė“ įkūrėja, dviejų dukrų mama, bei knygos “Kaip pasirinkti auklę” autorė. Šiuo metu vadovauju auklių agentūrai, kurios misija surasti jūsų vaikui prižiūrėti tinkamiausią žmogų, o radus – jį išlaikyti šeimoje.
Pirmieji žingsniai prasidėjo nuo veiklos ir agentūros vardo įregistravimo savivaldybėje. Toliau sekė vykdoma apklausa, kalbejausi su psichologais ir specialistai apie tai, kokius metodus reikia taikyti renkantis savo vaikui tinkamą auklę bei turint visus resursus. Sukūriau griežtą auklių atrankos sistemą, kurią taikome auklių paieškoje. Toliau sekė duomenų bazės sudarymas, pirmųjų klientų paieška ir skelbimai laikraščiuose.

Kiek investicijų prireikė ir per kiek laiko atsipirko verslo sukūrimas?
Manau, jog dėl savo nežinojimo, kiek investicijų prireiks kuriant verslą, aš padariau labai teisingus žingsnius. Primiausia investavau į pirmųjų klientų paiešką ir stengiausi išlaikyti juos bei sukaupti atsiliepimų pamatą.
Neskubėjau investuoti į reklamą, bet atvirkščiai kaupiau patirtį. Kadangi, verslas pagrįstas rizika bei tėvų baime, klientų skaičius augo lėtai. Nemanau, jog investavus į rinkodaros kampanijas, būtume pritraukę greičiau ir daugiau klientų.

Kaip pavyko nenuleisti rankų ir toliau eiti savo užsibrėžtu tikslu?

Tik išsigryninus savo verslo tikslus ir viziją, aš suvokiau, jog svarbiausi poreikiai, kuriuos reikia tenkinti, yra vaiko. Suvokus tai mane dar labiau skatino judėti į priekį.
Kauno filialo įsteigimo nesekmė manęs nesustabdė, bet išmokė naudingų pamokų, kurias pritaikiau ateityje įgyvendinant kitas idėjas.

Kokios pamokos ir kaip sekėsi toliau plėtoti veiklą?
Tikriausiai viena iš geriausių pamokų buvo išmokimas dirbti su skundais ir blogais atsiliepimais.
Supratau, jog reikia atsižvelgti į skundo šaltinio prigimtį ir išsiaiskinti, dėl ko jie parašyti. Dažniausiai pasitaikydavo negatyvūs atsiliepimai iš konkurentų. Antroji skundų grupė – tai žmonės, reikalaujantys dėmesio. Patarčiau įsigilinti į skundo esmę ir nuoširdžiai atsakyti į tuos tikri ir ir jaučiate, jog klientas tikrai nuskriaustas ar nukentėjęs.

Kaip pavyko prasimušti šioje konkurencingoje veikloje?
Atvirai galiu pasakyti, kad šioje rinkoje konkurentų praktiškai neturime. Auklių atranka yra labai rizikingas verslas ir ši sritis yra paremta tėvų pasitikėjimu bei atsiliepimais. Kadangi, mūsų agentūra taiko labai griežtą auklių atrankos sistemą, turime dirbančias ypatingai kvalifikuotas aukles, kuriomis galime pasitikėti ir jos yra rekomenduojamos pačių tėvų savo draugams ar artimiesiems. Tik įgijus pakankamai patirties ir pozityvių tėvų rekomendacijų, sugebėjome išsikovoti vietą po saule.
Tėvams, norintiems išsirinkti auklę, patarčiau susidaryti planą:
– išsiaiškinti svarbiausius vaiko ir šeimos poreikius.
– įdėti skelbimą, kuris tikslingai komunikuotų žinutę ir kokios auklės tėvai ieško, kad pritrauktų tinkamiausias kandidates.
– susidaryti interviu struktūrą.
– taikyti psichologinius testus auklei ir patikrinti ar auklė emociškai stabili.

Kokios verslo populiarinimo priemonės? Kaip pritraukti daugiau klientų?
Be abejo, verslo populiarinimo kanalai keitėsi priklausomai nuo laikotarpio. Tik pradėjus verslą naudojausi “Alio” laikraščio reklama, tačiau šis kanalas prarado savo efektyvumą. Šiuo metu svarbiausias kanalas – rekomendacijų rinkodara, t.y. verslo klubai, pasidalinimas iš lūpų į lūpas, o taip pat strateginės marketingo agentūros paslaugos.
Marketingo agentūros padeda pozicionuoti verslą, aiškiai suformuoti, kokios paslaugos teikiamos ir kokiems klientams.

Kaip atsirado pirmieji užsienio klientai?
Užsienyje neinvestavome į reklamą. Dažniausiai užsienio klientai atsiranda rekomendacijų būdu, kuomet tėvai rekomenduoja aukles ir paslaugas iš lūpų į lūpas. Šiuo metu turime aukles dirbančias Nicoje, Monake, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje.

Kokie asmeninio prekinio ženklo populiarinimo kanalai veikia?
Mano atveju veiksmingiausia populiarinimo priemonė – asmeninio prekinio ženklo, kaip ekspertės, stiprinimas televizijos, žinių ir radijo kanaluose. Taip pat viešinimas renginiuose, šiuo metu virtualioje erdvėje organizuojamose mokymuose.
Deja, Facebook ir Instagram paskyros neturi didelio pasisekimo ir sekėjų skaičiaus. Tikriausiai dėl to, jog neskiriu tam daug laiko. Tačiau iš savo profesinės pusės daugiau laiko investuoju į LinkedIn paskyros veiksmingumą.

Kaip pavyko suderinti motinystę ir verslo vystymą?
Man visuomet motinystė buvo svarbiausia, o tada tik verlas. Augindama savo pirmagimį stengiausi verslo reikalus tvarkyti namuose, kol supratau, jog nelabai pavyksta. Į susitikimus veždavausi vaiką kartu ir tapau pati sau pirmąja kliente.
”Reikia vadovautis 8-8-8 taisykle ir tikslingai paskirtyti laika darbui, šeimai ir poilsiui."

Kaip tėvams bendrauti su auklėmis?
Labai svarbus yra tėvų ir auklės nuoseklus bendradarbiavimas, kad būtų atsižvelgiama į vaiko poreikius ir nustatomos atskiros tėvų bei auklės erdvės. Ribų nustatymas leidžia auklei jaustis komfortabiliai ir produktyviai dirbti su vaiku.

Kokį patarimą duotumėt sau?
Geriausias patarimas, kurį galėčiau duoti sau, tai laiko planavimas ir darbo bei poilsio laiko atskyrimas. Labai dažnai mes, moterys, nemokame paskirstyti laiko darbui, šeimai ir poilsiui. Reikia vadovautis 8-8-8 taisykle.