APIE Agnę

“Svarbu eiti pirmyn, būti savimi ir nesidairyti į tai, ką daro kiti!”
Agnė Garkauskienė
Agne Garkauskienė – net trijų vaikų mama, gerai žinoma kaip TV3 laidos “Būk Sveikas” vedėja ir drabužių verslo “GG clothing” įkūrėja.
Nieko bendro su drabužių verslu prieš tai neturėjusi Agnė, jau antrus metus sėkmingai vysto prekinį ženklą “GG clothing” ir planuoja naujas galimybes .
Pokalbio metu Agnė Garkauskienė dalijasi savo istorija, kaip ji prieš kelis metus pasiryžo naujam iššūkiui ir nepabijojo įkūrti savo rūbų verslo “GG clothing”.
Moteris atskleidė, kokie buvo pirmieji žingsniai kuriant naują verslą, elektroninę parduotuvę, bei kaip jai pavyksta pritraukti klientus ir išsiskirti iš konkurentų.
Įsitaisyk patogiai ir žiūrėk GoMamą video įrašą, arba skaityk žemiau šios diskusijos santrauką.

Kaip gimė mintis pradėti nuosavą veiklą ir kaip idėją pavertėt realybe?
Praleidusi 17m. radijuje bei televizijoje vesdama įvairias laidas, norėjosi kažko konkretesnio, nes televizija yra toks organiškas dalykas, vieną dieną yra, kitą – ne.
Gimus dukrai, atsiradus daugiau laisvo laiko, spontaniškai kilo idėja. Vaikštant po audinių parduotuves, akis užkliuvo už neopreno ir mano vyrui kilo idėja pabandyt sukurt vyrišką džemperį, nes nuolat skųsdavosi, kad neranda patinkančių rūbų nusipirkt.
Pradžioje tiesiog tyrinėjome, žiūrėjome, bet po pusmečio nusprendėme, kad reikia į visą tai pažvelgti rimčiau. Pavadinimas kilo iš mūsų dukters vardo ir pavardės pirmųjų raidžių.
Viską darėme kartu su vyru. Vyras buvo atsakingas už kūrybinę dalį, aš – už visą kitą. Geriausia reklama pradžioje buvo tai, kad vyras dirbo televizijoje ir jį su mūsų kurtais rūbais pastebėdavo nemažai žmonių.
Mes iškart atmetėme galimybę, sukurti gaminį iš mažų kaštų. Mes investavome, mums sukūrė specialius piešinius. Ir pagrindinis dalykas, ką išlaikėme nuo pat pradžių – kokybė. Tai pasitvirtino, nes mūsų klientai grįžta ir rekomenduoja mus vieni kitiems.
Geriausias sprendimas, kurį galime pavadint sėkmės istorija, buvo dalyvauti parodoje. Pas mus stovėjo eilės, o pabaigoje vyras turėjo net nusivilkti ir parduoti savo džemperį!
Po šios parodos mes supratome vieną -turime eiti į priekį ir daryti.
Šiai dienai viskas ką turime, yra laisvalaikio kostiumai ir viskas yra labiau orientuota į vyrus, nei į moteris.
Mūsų išsskirtinumas – spalvingi, ryškus ir labiau orientuoti į vyrus gaminiai.


Kaip pritraukėte pirmus klientus?
Pirmi prekybos žingsniai buvo per socialinius tinklus, tiksliau Facebook.
Bet mums visada buvo svarbu, kad žmogus turėtų galimybę pasimatuoti, pačiupinėti gyvai, nes gyvai viskas atrodo dar gražiau. Todėl atsidarėme parduotuvę senamiestyje, o vėliau jau sekė ir elektroninė parduotuvė, kuri labai prisidėjo prie tolimesnės sėkmės. Ir šiai dienai didžioji klientų dalis yra iš elektroninės prekybos, bet nemažai ir iš socialinių tinklų.
Vienas iš mūsų privalumų – mes esame lankstūs ir atsižvelgiame į klientą. Siūlome galimybę koreaguoti dydžius, spalvas bei piešinius.

Pirmos investicijos: per kiek laiko atsipirko?
Nors jau skaičiuojame antrus metus, atvirai pasakius, nesame tiksliai net paskaičiavę. Bet žinoma, mūsų veikla pelninga – tai rodo, kad plečiamės.
Viskas pirmus metus vyko gana sparčiai, pradėjome su viena siuvėja, dabar turime penkias, o kartais prireikia net ir šeštos!
Atsipirko viskas gana greitai, nes negaminome daug į priekį. Galbūt daugiausia investicijų pareikalavo mugės ir parodos, kuriose intensyviai dalyvavome.

Kas buvo geriausia ir blogiausia investicija?
Parodos ir mugės yra ne tik geras būdas parduoti, bet ir išpopuliarėti, labai gera platforma susipažinti su savo būsimu klientu. Tikrai verta į jas investuoti ir dalyvauti.

Pačioje pradžioje klaidų išvengti tikrai neįmanoma, mes ne išimtis. Tikrai buvo nepasiteisinusių gaminių, kurių teko atsisakyti nes jais nesidomėjo, o investuota buvo ir į brėžinius, lekalų gamybą, ir savo laiką.
Dažniausiai klaidos ateina, kai pradedi domėtis, ką daro kiti, bandai daryti kažką panašaus, kas nėra tavo, ne tavo braižas ir tai neveda prie gero.

Kaip šiandien Jus atranda dauguma klientų ir kaip didinat savo žinomumą?
Šiai dienai kanalų yra įvairių, dauguma jų mes jau esame išbandę, išanalizavę iš kur ateina dauguma klientų, bet pagrindinis mūsų klientas yra tas, kuris matė mūsų gaminį pas kitą žmogų.
Ne kartą mūsų klientų, apsirengusių mūsų gaminiais yra prašę nufotografuoti etiketę, kad galėtų mus atrasti.
Kai tu šitiek dirbi, tiek atiduodi savęs yra neįmanoma, kad neatsipirktų
Mes dar nesame pakankamai investavę į socialinius tinklus, į SEO paslaugas, bet ir tai ateis su laiku. Stengiamės daryti tai, ką sugebame daryti geriausiai, ir nebijome prašyti pagalbos.

Kaip kūrėte kainodarą?
Stebėjau rinką, žiūrėjau kokios yra audinių kainos, žaliavos, nuoma, uždarbis. Pagal tai dėliojausi, skaičiavausi, kiek man turėtų likti nuo vieno gaminio. Aišku, atsižvelgi į rinkos kainas, taip ir atrandi tą savo kainą.
Aš vadovaujuosi protingumo principu, pažiūrėjus i konkurentų neadekvačias kainas, pats to nekartoji, o palaikai realias kainas.

Ar vykdote prekybą ir į užsienio rinką? Kokiomis platformomis populiarinatės?
Padarėme spontanišką sprendimą prekiauti per Etsy platformą, tačiau aš supratau, kad tam reikia turėti labai daug laiko, žinių ir tuom užsiimti kiekvieną dieną, pritaikyti tam tikrom rinkom.
Deja, bet mes to laiko dabar neturime, kolkas vos spėjame apsidirbti čia.
Ateinantys metai – mums prioritetiniai metai, nes planuojame pradėti draugauti su užsienio rinka ir atsidurti užsienio šalių fizinėse parduotuvėse. Mes esame atviri pasiūlymams bendradarbiavimui, nemokamoms reklamoms. Patys intensyviai ieškome kontaktų, siūlome, nes į visa tai žiūrime kaip į ateities investiciją.

Ar pandemija daug įtakos turi verslui? Kaip jis keitėsi?
Pandemija mūsų planų nepakeitė, iš tikrųjų, užsakymų padaugėjo dvigubai! Turbūt, nes darbas, kurį idėjom prieš tai, tiesiog atsiperka ir tęsiasi, net ir per pandemiją.
Patarimas visiems pradedantiems, susikurkite elektroninę pardotuvę arba turėkite tvarkingus socialinius tinklus, tai tikrai padės pandemijos metu ir ne tik.


Ar būna akimirkų, kai norisi viską mesti? Kaip sprendžiat jas?
Tokios mintys būna tada, kai mes nespėjame, o ne tada, kai neturime klientų.
Bet jei atvirai, per visą “GG clothing”gyvavimo laikotarpį nebuvome susidūrę su didesniais sunkumais, visada viskas vienaip ar kitaip išsispręsdavo. Nors žinoma, kai šitas mano hobis virto darbu, atsirado išgąsčių, o ir laiko šeimai bei trims vaikams lieka mažiau. Tačiau disciplina mums labai padeda su viskuo susitvarkyti.

Jeigu būtų galimybė pradėti iš naujo, ar kažką darytumėt kitaip?
Greičiausiai, kad ne. Būna visko ir sunkesnių dienų, bet vis dėlto einame į priekį, turime šaunų kolektyvą ir mylimus klientus.
Svarbiausia atrasti savo klientą, nenorėti turėti visų, o po to jau savaime viskas įsivažiuoja.
Svajoji apie drabužių verslą, o gal nori sutikti daugiau įkvepiančių mamų kaip Agnė? Junkis prie GoMama bendruomenės plėsk pažintis ir dalinkimės patirtimi.
Gomama platformoje tavęs laukia ypač praktiškos ir naudingos masterklasės apie verslą nuo A iki Z, koučingo sesijos su ekspertais, narių susitikimai bei daug naudingų patarimų ir palaikymo iš kitų narių.
- Eik pirmyn, nesidairyk į tai, ką daro kiti!
- Atraskite savo klientą, nenorėkite turėti visų, o po to jau savaime viskas įsivažiuoja.
- Darykime tai, ką sugebame daryti geriausiai, nebijokime prašyti pagalbos.
- Susikurkite elektroninę pardotuvę arba turėkite tvarkingus socialinius tinklus, tai tikrai padės pandemijos metu ir ne tik.
